-
91. Data: 2019-12-02 00:01:58
Temat: Re: Dywagacje na temat rdzy
Od: andal <a...@a...org>
On Sun, 01 Dec 2019 07:47:20 +0100, Cavallino wrote:
> W dniu 01-12-2019 o 01:38, andal pisze:
>> On Sun, 01 Dec 2019 00:31:30 +0100, Shrek wrote:
>>
>>> W dniu 30.11.2019 o 20:19, yabba pisze:
>>>
>>>>> No właśnie - jest droga, ale to nie maybach.
>>>>
>>>> Może ma duże aspiracje. Może nie na poziom Maybacha, ale raczej jak
>>>> Audi, BMW??
>>>>
>>>>
>>>>>>> W zasadzie to ile może kosztować solidny ocynk? W porówaniu do
>>>>>>> niesolidnego i ewentualnie żadnego?
>>>
>>> Audi i BMW to u nas bardzo specyficzne marki;)
>>>
>>>
>>>>>> Czy problem rdzy dotyczy pierwszych właścicieli? Jeśli nie, to
>>>>>> klienci Mazdy powinni być zadowoleni z nietuzinkowego samochodu, na
>>>>>> którego zakup nie stać wszystkich (jak piszesz, że jest droższa od
>>>>>> konkurencji).
>>>>>
>>>>> To raczej domena klasy premium i luksusowej.
>>>>
>>>> Tak jak napisałem wyżej, Mazda może mieć aspiracje do klasy blizszej
>>>> premium.
>>>
>>> Aspiracje może i mieć.
>>>
>>>>> I takie wpisy się już pojawiają.
>>>>
>>>> Takie opinie o nowym samochodzie rzeczywiście nadszarpują wizerunek.
>>>> Ktoś w Mazdzie za bardzo zoptymalizował koszty.
>>>
>>> No właśnie - ile może kosztować, żeby nie rdzewiał. 1000? 500? 2000?
>>> 5000? 10000?
>>
>> w kazdym wypadku margines zysku musi byc zachowany
>
> Niekoniecznie, do niektórych aut producenci zaczynają dopłacać.
> Choćby po to, żeby nie płacić kar od sprzedawania innych (czyt.
> spalinowych), bo te kary są wyższe, niż to co muszą dopłacić do
> produkcji.
co doplaca do jednych zwroci sie na drugich
-
92. Data: 2019-12-02 00:04:11
Temat: Re: Dywagacje na temat rdzy
Od: andal <a...@a...org>
On Sun, 01 Dec 2019 13:00:27 +0100, yabba wrote:
> W dniu 01-12-2019 o 00:31, Shrek pisze:
>> W dniu 30.11.2019 o 20:19, yabba pisze:
>>
>>>> No właśnie - jest droga, ale to nie maybach.
>>>
>>> Może ma duże aspiracje. Może nie na poziom Maybacha, ale raczej jak
>>> Audi, BMW??
>>>
>>>
>>>>>> W zasadzie to ile może kosztować solidny ocynk? W porówaniu do
>>>>>> niesolidnego i ewentualnie żadnego?
>>
>> Audi i BMW to u nas bardzo specyficzne marki;)
>>
>>
>>>>> Czy problem rdzy dotyczy pierwszych właścicieli? Jeśli nie, to
>>>>> klienci Mazdy powinni być zadowoleni z nietuzinkowego samochodu, na
>>>>> którego zakup nie stać wszystkich (jak piszesz, że jest droższa od
>>>>> konkurencji).
>>>>
>>>> To raczej domena klasy premium i luksusowej.
>>>
>>> Tak jak napisałem wyżej, Mazda może mieć aspiracje do klasy blizszej
>>> premium.
>>
>> Aspiracje może i mieć.
>>
>>>> I takie wpisy się już pojawiają.
>>>
>>> Takie opinie o nowym samochodzie rzeczywiście nadszarpują wizerunek.
>>> Ktoś w Mazdzie za bardzo zoptymalizował koszty.
>>
>> No właśnie - ile może kosztować, żeby nie rdzewiał. 1000? 500? 2000?
>> 5000? 10000?
>
> Załóżmy 500 zł, razy przyjmijmy 200 000 egzemplarzy, to jest 100 mln
> oszczędności dla producenta. Z tego 1% premii dla racjonalizatora, który
> wymyślił, że ta oszczędność nie odbije się na jakości produktu w taki
> sposób, żeby zmniejszyć zyski ze sprzedaży. W excelu wszystko się
> zgadza, zarząd firmy zadowolony z oszczędności, pomysłodawca zadowolony
> z premii. Gdy sprzedaż zaczyna spadać z powodu szybko pojawiającej się
> rdzy, to więcej idzie na reklamę, więc dział marketingu jest zadowolony,
> producenci reklam są zadowoleni, drukarnie prospektów są zadowolone,
> czasopisma motoryzacyjne są zadowolone z artykułów sponsorowanych.
> Wszyscy są szczęśliwi, więc w czym problem. :))
> Musisz zrozumieć, że duże organizacje/firmy/korporacje nie kierują się
> zdrowym rozsądkiem, perspektywicznym planowaniem, realnym przewidywaniem
> następstw decyzji i analizą przyczyn i skutków swoich działań, ale tylko
> "słupkami w excelu". Są w stanie poświęcić długofalowy większy zysk w
> imię krótkoterminowych oszczędności.
>
>
> yabba
a propo, spotkalem tu pare osob twierdzacych ze wiele mozna otrzymac "za
friko"
-
93. Data: 2019-12-02 10:06:27
Temat: Re: Dywagacje na temat rdzy
Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>
A co myślicie o myciu auta zimą?
Lepiej myć, bo zmywa sól, czy lepiej nie myć, bo woda podczas mycia włazi w dziwne
miejsca i namacza?
Przy czym o ile mycie samego nadwozia jest tanie (od 1 zł na ręcznej) to mycie
podwozia drogie się robi (od 25-30 zł na myjniach).
-----
> jak ma garaż i nie jeździ.
-
94. Data: 2019-12-02 17:43:19
Temat: Re: Dywagacje na temat rdzy
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 02-12-2019 o 00:01, andal pisze:
> do niektórych aut producenci zaczynają dopłacać.
>> Choćby po to, żeby nie płacić kar od sprzedawania innych (czyt.
>> spalinowych), bo te kary są wyższe, niż to co muszą dopłacić do
>> produkcji.
>
> co doplaca do jednych zwroci sie na drugich
No zwróci się - oni też będą mieli taniej.
-
95. Data: 2019-12-03 11:26:48
Temat: Re: Dywagacje na temat rdzy
Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>
On 2019-12-01 02:00, Zenek Kapelinder wrote:
> Dzisiaj samochody które mają jakieś ocynkowane elementy karoserii można na palcach
jednej ręki policzyc.
Znowu gadasz bzdury a na dodatek jesteś mutantem z setka paców u jednej
ręki.
Z widzianych na własne oczy ocynkowane (wszystkie blachy stalowe) mają:
Jaguar/Land Rover - Discovery, nowy Defender - reszta modeli podobnie (o
dziwo całe nadwozia są aluminiowe z wyjątkiem drzwi - te są stalowe z
ocynkiem oczywiście)
Opel - wszystkie modele (nie widziałem nowej Corsy, ale nie spodziewam
się niespodzianki)
PSA - wszystkie modele (nie widziałem nowej 208, ale nie spodziewam się
niespodzianki)
MB - Klasa A, klasa B, CLA, CLA Shuting brake
VW - Caddy, Transporter, Crafter
Nie widziałem na własne oczy, ale wiem:
Ford, wszystkie, BMW i Audi - wszystkie nie aluminiowe.
Palce się juz chyba dawno skończyły co?
Dalej wiesz, ze dzwoni, ale nie za bardzo w którym kościele :)
Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++
-
96. Data: 2019-12-03 14:17:18
Temat: Re: Dywagacje na temat rdzy
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
Na własne oczy to codziennie widzę tysiące aut. To że widziales jakis samochód nie
znaczy że to co przeczytales o nim na jakims forum to prawda.
-
97. Data: 2019-12-03 15:00:52
Temat: Re: Dywagacje na temat rdzy
Od: <Ghost>
Użytkownik "ąćęłńóśźż" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:5de41a49$0$17344$6...@n...neostrad
a.pl...
>PanAm nie latał na liniach wewnątrzstanowych
No, Banki tez nie latały.
-
98. Data: 2019-12-03 15:19:44
Temat: Re: Dywagacje na temat rdzy
Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>
On 2019-12-03 14:17, Zenek Kapelinder wrote:
> Na własne oczy to codziennie widzę tysiące aut. To że widziales jakis samochód nie
znaczy że to co przeczytales o nim na jakims forum to prawda.
>
Siedzę teraz 30 metrów od linii kataforezy w JLR Nitra więc nie chrzań
co widziałem a co nie :)
PZDR
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++
-
99. Data: 2019-12-03 15:28:26
Temat: Re: Dywagacje na temat rdzy
Od: collie <c...@v...pl>
W dniu 27.11.2019 o 12:44, Zenek Kapelinder pisze:
> I o to psikniecie biteksem chodzi a dokładnie nie biteksem a jakims fluidolem w
profilach zamkniętych. Dawno temu syreny i reszta krajowej produkcji motoryzacyjnej
miała spora tendencję do rdzewienia. Ale po zabezpieczeniu profili przestawały
korodowac.
Tak to się robiło kompleksowo w FSO na Żeraniu:
https://zapodaj.net/e7c600dc6e1c9.jpg.html
-
100. Data: 2019-12-03 17:02:39
Temat: Re: Dywagacje na temat rdzy
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
Co ma kataforeza z cynkowaniem?