eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDywagacje na temat rdzy
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 117

  • 91. Data: 2019-12-02 00:01:58
    Temat: Re: Dywagacje na temat rdzy
    Od: andal <a...@a...org>

    On Sun, 01 Dec 2019 07:47:20 +0100, Cavallino wrote:

    > W dniu 01-12-2019 o 01:38, andal pisze:
    >> On Sun, 01 Dec 2019 00:31:30 +0100, Shrek wrote:
    >>
    >>> W dniu 30.11.2019 o 20:19, yabba pisze:
    >>>
    >>>>> No właśnie - jest droga, ale to nie maybach.
    >>>>
    >>>> Może ma duże aspiracje. Może nie na poziom Maybacha, ale raczej jak
    >>>> Audi, BMW??
    >>>>
    >>>>
    >>>>>>> W zasadzie to ile może kosztować solidny ocynk? W porówaniu do
    >>>>>>> niesolidnego i ewentualnie żadnego?
    >>>
    >>> Audi i BMW to u nas bardzo specyficzne marki;)
    >>>
    >>>
    >>>>>> Czy problem rdzy dotyczy pierwszych właścicieli? Jeśli nie, to
    >>>>>> klienci Mazdy powinni być zadowoleni z nietuzinkowego samochodu, na
    >>>>>> którego zakup nie stać wszystkich (jak piszesz, że jest droższa od
    >>>>>> konkurencji).
    >>>>>
    >>>>> To raczej domena klasy premium i luksusowej.
    >>>>
    >>>> Tak jak napisałem wyżej, Mazda może mieć aspiracje do klasy blizszej
    >>>> premium.
    >>>
    >>> Aspiracje może i mieć.
    >>>
    >>>>> I takie wpisy się już pojawiają.
    >>>>
    >>>> Takie opinie o nowym samochodzie rzeczywiście nadszarpują wizerunek.
    >>>> Ktoś w Mazdzie za bardzo zoptymalizował koszty.
    >>>
    >>> No właśnie - ile może kosztować, żeby nie rdzewiał. 1000? 500? 2000?
    >>> 5000? 10000?
    >>
    >> w kazdym wypadku margines zysku musi byc zachowany
    >
    > Niekoniecznie, do niektórych aut producenci zaczynają dopłacać.
    > Choćby po to, żeby nie płacić kar od sprzedawania innych (czyt.
    > spalinowych), bo te kary są wyższe, niż to co muszą dopłacić do
    > produkcji.

    co doplaca do jednych zwroci sie na drugich


  • 92. Data: 2019-12-02 00:04:11
    Temat: Re: Dywagacje na temat rdzy
    Od: andal <a...@a...org>

    On Sun, 01 Dec 2019 13:00:27 +0100, yabba wrote:

    > W dniu 01-12-2019 o 00:31, Shrek pisze:
    >> W dniu 30.11.2019 o 20:19, yabba pisze:
    >>
    >>>> No właśnie - jest droga, ale to nie maybach.
    >>>
    >>> Może ma duże aspiracje. Może nie na poziom Maybacha, ale raczej jak
    >>> Audi, BMW??
    >>>
    >>>
    >>>>>> W zasadzie to ile może kosztować solidny ocynk? W porówaniu do
    >>>>>> niesolidnego i ewentualnie żadnego?
    >>
    >> Audi i BMW to u nas bardzo specyficzne marki;)
    >>
    >>
    >>>>> Czy problem rdzy dotyczy pierwszych właścicieli? Jeśli nie, to
    >>>>> klienci Mazdy powinni być zadowoleni z nietuzinkowego samochodu, na
    >>>>> którego zakup nie stać wszystkich (jak piszesz, że jest droższa od
    >>>>> konkurencji).
    >>>>
    >>>> To raczej domena klasy premium i luksusowej.
    >>>
    >>> Tak jak napisałem wyżej, Mazda może mieć aspiracje do klasy blizszej
    >>> premium.
    >>
    >> Aspiracje może i mieć.
    >>
    >>>> I takie wpisy się już pojawiają.
    >>>
    >>> Takie opinie o nowym samochodzie rzeczywiście nadszarpują wizerunek.
    >>> Ktoś w Mazdzie za bardzo zoptymalizował koszty.
    >>
    >> No właśnie - ile może kosztować, żeby nie rdzewiał. 1000? 500? 2000?
    >> 5000? 10000?
    >
    > Załóżmy 500 zł, razy przyjmijmy 200 000 egzemplarzy, to jest 100 mln
    > oszczędności dla producenta. Z tego 1% premii dla racjonalizatora, który
    > wymyślił, że ta oszczędność nie odbije się na jakości produktu w taki
    > sposób, żeby zmniejszyć zyski ze sprzedaży. W excelu wszystko się
    > zgadza, zarząd firmy zadowolony z oszczędności, pomysłodawca zadowolony
    > z premii. Gdy sprzedaż zaczyna spadać z powodu szybko pojawiającej się
    > rdzy, to więcej idzie na reklamę, więc dział marketingu jest zadowolony,
    > producenci reklam są zadowoleni, drukarnie prospektów są zadowolone,
    > czasopisma motoryzacyjne są zadowolone z artykułów sponsorowanych.
    > Wszyscy są szczęśliwi, więc w czym problem. :))
    > Musisz zrozumieć, że duże organizacje/firmy/korporacje nie kierują się
    > zdrowym rozsądkiem, perspektywicznym planowaniem, realnym przewidywaniem
    > następstw decyzji i analizą przyczyn i skutków swoich działań, ale tylko
    > "słupkami w excelu". Są w stanie poświęcić długofalowy większy zysk w
    > imię krótkoterminowych oszczędności.
    >
    >
    > yabba

    a propo, spotkalem tu pare osob twierdzacych ze wiele mozna otrzymac "za
    friko"


  • 93. Data: 2019-12-02 10:06:27
    Temat: Re: Dywagacje na temat rdzy
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    A co myślicie o myciu auta zimą?
    Lepiej myć, bo zmywa sól, czy lepiej nie myć, bo woda podczas mycia włazi w dziwne
    miejsca i namacza?
    Przy czym o ile mycie samego nadwozia jest tanie (od 1 zł na ręcznej) to mycie
    podwozia drogie się robi (od 25-30 zł na myjniach).


    -----
    > jak ma garaż i nie jeździ.


  • 94. Data: 2019-12-02 17:43:19
    Temat: Re: Dywagacje na temat rdzy
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 02-12-2019 o 00:01, andal pisze:

    > do niektórych aut producenci zaczynają dopłacać.
    >> Choćby po to, żeby nie płacić kar od sprzedawania innych (czyt.
    >> spalinowych), bo te kary są wyższe, niż to co muszą dopłacić do
    >> produkcji.
    >
    > co doplaca do jednych zwroci sie na drugich

    No zwróci się - oni też będą mieli taniej.


  • 95. Data: 2019-12-03 11:26:48
    Temat: Re: Dywagacje na temat rdzy
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    On 2019-12-01 02:00, Zenek Kapelinder wrote:
    > Dzisiaj samochody które mają jakieś ocynkowane elementy karoserii można na palcach
    jednej ręki policzyc.

    Znowu gadasz bzdury a na dodatek jesteś mutantem z setka paców u jednej
    ręki.

    Z widzianych na własne oczy ocynkowane (wszystkie blachy stalowe) mają:

    Jaguar/Land Rover - Discovery, nowy Defender - reszta modeli podobnie (o
    dziwo całe nadwozia są aluminiowe z wyjątkiem drzwi - te są stalowe z
    ocynkiem oczywiście)
    Opel - wszystkie modele (nie widziałem nowej Corsy, ale nie spodziewam
    się niespodzianki)
    PSA - wszystkie modele (nie widziałem nowej 208, ale nie spodziewam się
    niespodzianki)
    MB - Klasa A, klasa B, CLA, CLA Shuting brake
    VW - Caddy, Transporter, Crafter
    Nie widziałem na własne oczy, ale wiem:
    Ford, wszystkie, BMW i Audi - wszystkie nie aluminiowe.

    Palce się juz chyba dawno skończyły co?

    Dalej wiesz, ze dzwoni, ale nie za bardzo w którym kościele :)

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om
    PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++


  • 96. Data: 2019-12-03 14:17:18
    Temat: Re: Dywagacje na temat rdzy
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Na własne oczy to codziennie widzę tysiące aut. To że widziales jakis samochód nie
    znaczy że to co przeczytales o nim na jakims forum to prawda.


  • 97. Data: 2019-12-03 15:00:52
    Temat: Re: Dywagacje na temat rdzy
    Od: <Ghost>



    Użytkownik "ąćęłńóśźż" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:5de41a49$0$17344$6...@n...neostrad
    a.pl...

    >PanAm nie latał na liniach wewnątrzstanowych

    No, Banki tez nie latały.


  • 98. Data: 2019-12-03 15:19:44
    Temat: Re: Dywagacje na temat rdzy
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    On 2019-12-03 14:17, Zenek Kapelinder wrote:
    > Na własne oczy to codziennie widzę tysiące aut. To że widziales jakis samochód nie
    znaczy że to co przeczytales o nim na jakims forum to prawda.
    >
    Siedzę teraz 30 metrów od linii kataforezy w JLR Nitra więc nie chrzań
    co widziałem a co nie :)

    PZDR
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om
    PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++


  • 99. Data: 2019-12-03 15:28:26
    Temat: Re: Dywagacje na temat rdzy
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 27.11.2019 o 12:44, Zenek Kapelinder pisze:

    > I o to psikniecie biteksem chodzi a dokładnie nie biteksem a jakims fluidolem w
    profilach zamkniętych. Dawno temu syreny i reszta krajowej produkcji motoryzacyjnej
    miała spora tendencję do rdzewienia. Ale po zabezpieczeniu profili przestawały
    korodowac.

    Tak to się robiło kompleksowo w FSO na Żeraniu:

    https://zapodaj.net/e7c600dc6e1c9.jpg.html



  • 100. Data: 2019-12-03 17:02:39
    Temat: Re: Dywagacje na temat rdzy
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Co ma kataforeza z cynkowaniem?

strony : 1 ... 9 . [ 10 ] . 11 . 12


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: