eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDywagacje na temat rdzyRe: Dywagacje na temat rdzy
  • Data: 2019-12-02 00:04:11
    Temat: Re: Dywagacje na temat rdzy
    Od: andal <a...@a...org> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Sun, 01 Dec 2019 13:00:27 +0100, yabba wrote:

    > W dniu 01-12-2019 o 00:31, Shrek pisze:
    >> W dniu 30.11.2019 o 20:19, yabba pisze:
    >>
    >>>> No właśnie - jest droga, ale to nie maybach.
    >>>
    >>> Może ma duże aspiracje. Może nie na poziom Maybacha, ale raczej jak
    >>> Audi, BMW??
    >>>
    >>>
    >>>>>> W zasadzie to ile może kosztować solidny ocynk? W porówaniu do
    >>>>>> niesolidnego i ewentualnie żadnego?
    >>
    >> Audi i BMW to u nas bardzo specyficzne marki;)
    >>
    >>
    >>>>> Czy problem rdzy dotyczy pierwszych właścicieli? Jeśli nie, to
    >>>>> klienci Mazdy powinni być zadowoleni z nietuzinkowego samochodu, na
    >>>>> którego zakup nie stać wszystkich (jak piszesz, że jest droższa od
    >>>>> konkurencji).
    >>>>
    >>>> To raczej domena klasy premium i luksusowej.
    >>>
    >>> Tak jak napisałem wyżej, Mazda może mieć aspiracje do klasy blizszej
    >>> premium.
    >>
    >> Aspiracje może i mieć.
    >>
    >>>> I takie wpisy się już pojawiają.
    >>>
    >>> Takie opinie o nowym samochodzie rzeczywiście nadszarpują wizerunek.
    >>> Ktoś w Mazdzie za bardzo zoptymalizował koszty.
    >>
    >> No właśnie - ile może kosztować, żeby nie rdzewiał. 1000? 500? 2000?
    >> 5000? 10000?
    >
    > Załóżmy 500 zł, razy przyjmijmy 200 000 egzemplarzy, to jest 100 mln
    > oszczędności dla producenta. Z tego 1% premii dla racjonalizatora, który
    > wymyślił, że ta oszczędność nie odbije się na jakości produktu w taki
    > sposób, żeby zmniejszyć zyski ze sprzedaży. W excelu wszystko się
    > zgadza, zarząd firmy zadowolony z oszczędności, pomysłodawca zadowolony
    > z premii. Gdy sprzedaż zaczyna spadać z powodu szybko pojawiającej się
    > rdzy, to więcej idzie na reklamę, więc dział marketingu jest zadowolony,
    > producenci reklam są zadowoleni, drukarnie prospektów są zadowolone,
    > czasopisma motoryzacyjne są zadowolone z artykułów sponsorowanych.
    > Wszyscy są szczęśliwi, więc w czym problem. :))
    > Musisz zrozumieć, że duże organizacje/firmy/korporacje nie kierują się
    > zdrowym rozsądkiem, perspektywicznym planowaniem, realnym przewidywaniem
    > następstw decyzji i analizą przyczyn i skutków swoich działań, ale tylko
    > "słupkami w excelu". Są w stanie poświęcić długofalowy większy zysk w
    > imię krótkoterminowych oszczędności.
    >
    >
    > yabba

    a propo, spotkalem tu pare osob twierdzacych ze wiele mozna otrzymac "za
    friko"

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: