-
Data: 2019-11-30 00:22:28
Temat: Re: Dywagacje na temat rdzy
Od: yabba <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 29-11-2019 o 23:30, Shrek pisze:
> W dniu 27.11.2019 o 10:08, yabba pisze:
>
>> Pierwszy właściciel chce mało zapłacić za samochód (nie dotyczy marek
>> luksusowych) i żeby on wytrzymał bez problemu 3-5 lat.
>
> Akurat mazda do tanich nie należy.
Nie postrzegam jej jako marki luksusowej czy jak to teraz nazywają premium.
>
>> To głównie decyzje pierwszych właścicieli wpływają na sprzedaż nowych
>> samochodów. Producent się do tego dostosowywuje. Po co ma utrzymywać
>> większe koszty produkcji, jeśli bardzo mało wpłynie to na sprzedaż.
>
> W zasadzie to ile może kosztować solidny ocynk? W porówaniu do
> niesolidnego i ewentualnie żadnego?
Podobno nie ma już blach bez ocynku. Jedynie może on być lepszy lub gorszy.
> Bo jednak koszty mazda ponosi - mają
> opinie samochodu co go ruda chrupie i jednak jakieś koszty wizerunkowe
> to są. A kupę kasy wydają na to, żeby wizerunek był jednak dobry.
Czy problem rdzy dotyczy pierwszych właścicieli? Jeśli nie, to klienci
Mazdy powinni być zadowoleni z nietuzinkowego samochodu, na którego
zakup nie stać wszystkich (jak piszesz, że jest droższa od konkurencji).
Jeśli rdza wychodzi u trzeciego właściciela, to jest już dawno po
gwarancji i o jej występowaniu można poczytać tylko na forach marki i w
dziale "Kupujemy używane" w czasopismach motoryzacyjnych. Potencjalny
nabywca nowej Mazdy w 90% przypadkach nie zapozna się z żadnym z tych
źródeł. Pozostałe 9% stwierdzi, że problem i tak go nie będzie dotyczył.
Może 1% zrezygnuje z zakupu.
Dla klientów Mazdy ważny jest wygląd samochodu, mistyczna otoczka w
reklamach, poczucie posiadania nietuzinkowego samochodu, skórzana
tapicerka, rozbudowane multimedia w środku, ładne kolory. (Tu muszę
przyznać, że czerwony metalik Mazdy bardzo mi się podoba.) Rdzy nigdy
oni nie zobaczą, więc przez cały okres eksploatacji (3-4 lata) będzie to
dla nich wspaniały samochód. To dobre wrażenie wpłynie na ich decyzję
przy kolejnym wyborze samochodu.
Zupełnie inaczej będzie wyglądać sytuacja, gdy ta rdza pojawi się w
czasie gwarancji. Wtedy to rzeczywiście wyglądałoby nieciekawie i mało
kto ponownie kupiłby nową Mazdę.
yabba
Następne wpisy z tego wątku
- 30.11.19 00:42 Zenek Kapelinder
- 30.11.19 08:07 Cavallino
- 30.11.19 08:52 Shrek
- 30.11.19 09:00 kk
- 30.11.19 09:09 collie
- 30.11.19 13:59 Budzik
- 30.11.19 13:59 Budzik
- 30.11.19 20:00 yabba
- 30.11.19 20:02 yabba
- 30.11.19 20:19 yabba
- 30.11.19 20:21 yabba
- 30.11.19 21:35 collie
- 30.11.19 21:53 Czarek
- 30.11.19 22:59 Cavallino
- 01.12.19 00:31 Shrek
Najnowsze wątki z tej grupy
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
Najnowsze wątki
- 2025-01-28 Ściąganie hasła frezem
- 2025-01-28 Rok 1973
- 2025-01-28 Warszawa => Programista Dynamics 365 CRM <=
- 2025-01-28 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2025-01-28 Warszawa => Młodszy Specjalista ds. wsparcia sprzedaży <=
- 2025-01-28 Poznań => iOS Developer (Swift) <=
- 2025-01-28 Poznań => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-27 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-27 Warszawa => Programista Dynamics 365 CRM <=
- 2025-01-28 nr KW to jednak dana osobowa
- 2025-01-27 Lokalizacja telefonu
- 2025-01-27 OT musk
- 2025-01-27 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-01-27 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-27 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=