  • 111. Data: 2010-02-23 15:41:38
    Temat: Re: Dyskryminacja ze względu na markę???
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    JanuSz w <news:hm0ong$g8c$1@news.onet.pl>:

    > Tylko dla pojazdów wolnobieżnych i kolumn pojazdów.

    Taaaak?

    A to co jest:

    3. Poza obszarem zabudowanym, na jezdniach dwukierunkowych o dwóch pasach
    ruchu, kierujący pojazdem objętym indywidualnym ograniczeniem prędkości albo
    pojazdem lub zespołem pojazdów o długości przekraczającej 7 m jest
    obowiązany utrzymywać taki odstęp od pojazdu silnikowego znajdującego się
    przed nim, aby inne wyprzedzające pojazdy mogły bezpiecznie wjechać w lukę
    utrzymywaną między tymi pojazdami. Przepisu takiego nie stosuje się, jeżeli
    kierujący pojazdem przystępuje do wyprzedzania lub gdy wyprzedzanie jest
    zabronione.

    Więc proszę nie latać kwantyfikatorami ;P.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 112. Data: 2010-02-23 15:45:17
    Od: JanuSz <j...@p...NO-SPAMonet.pl>

    'Tom N' pisze:

> [...]
    > zabronione.
    >

    > Więc proszę nie latać kwantyfikatorami ;P.

    Dziękuję za uzupełnienie. A jaki kwantyfikator miałeś na myśli - ogólny
    czy szczegółowy? :)
    Tak czy inaczej nie będę latał nimi. ;)
    Pzdr

    JanuSz

  • 113. Data: 2010-02-23 15:46:59
    Od: marjan <k...@g...com>

    Budzik pisze:

    > e tam, cos sciemniasz, ja wymuszam pierwszenstwo, zajezdzam droge i
    > wpierdalam sie niezależnie od marki... ;-)
    > MSPANC!

    Ja też, choć najbardziej lubię się dowartościowywać wjeżdżając SUVom na
    warszawskich tablicach ;)

    Również MSPANC ;)

    --
    Pozdrawiam serdecznie,
    Mariusz [marjan] Morycz

  • 114. Data: 2010-02-23 15:51:09
    Od: JanuSz <j...@p...NO-SPAMonet.pl>

    Robert_J pisze:

    > A gdzie on napisał że przyspieszył? Często wystarczy że ten z tyłu
    > wyskoczy na lewy pas i już zwalnia od oporu powietrza. Ale Ty jak zwykle
    > wiesz lepiej ;-)))

    No właśnie, czasami mam problem, kiedy zaczyna się wyprzedzanie.
    Przykład: wlokę się 55 km/h przez teren zabudowany, dojeżdżam do końca
    terenu zabudowanego, za mną jedzie jakiś ph w toyocie, przyspieszam i
    widzę za sobą oddalającą się toyotę z włączonym lewym kierunkowskazem -
    równocześnie ja wcisnąłem gaz (diesel - nie muszę redukować) i on
    włączył kierunek i też pewnie jakoś tam zaczął przyspieszać yarisem,
    wcześniej pewnie redukując. Popełniam wykroczenie, czy nie?

  • 115. Data: 2010-02-23 15:55:48
    Od: marjan <k...@g...com>

    Cavallino pisze:

    > Wiesz, jak maluchem rozpoczniesz przyspieszanie, to co to zmienia, dla
    > próbującego go wyprzedzić Ferrari?
    > A Twoim zdaniem powinno.
    > Nie ma tak dobrze, jak już jesteś wyprzedzany masz przestać przyspieszać.
    > W danym przypadku wystarczyłoby zapewne zabranie gazu z podłogi na kilka
    > sekund, więc nie dramatyzujmy.

    Cavallino, mam więc pytanie:
    Jest sobie przejście dla pieszych sterowane sygnalizacją świetlną, pali
    się czerwone. Dwa pasy w Twoim kierunku, Ty stajesz na prawym pasie,
    obok Ciebie kierownik jakiegoś mocniejszego auta na lewym. Za wami po 10
    samochodów na każdym pasie, jak to w ruchliwym mieście (Włocławek chyba
    do takich należy?).
    Zapala się zielone, ruszasz, ale koleś obok przyspiesza szybciej, więc
    jesteś wyprzedzany mając ok 5 km/h. Oczywiście w tym momencie przerywasz
    przyspieszanie, i suniesz się 5 km/h? I jedziesz z tą prędkością dalej,
    gdy Cię wyprzedza sznur aut, które momentalnie zobaczyły "kapelusza
    jadącego kijanką 5 km/h niepotrafiącego dynamicznie ruszyć ze świateł"?

  • 116. Data: 2010-02-23 15:59:32
    Od: JanuSz <j...@p...NO-SPAMonet.pl>

    marjan pisze:

> [...]
    > gdy Cię wyprzedza sznur aut, które momentalnie zobaczyły "kapelusza
    > jadącego kijanką 5 km/h niepotrafiącego dynamicznie ruszyć ze świateł"?

    Co prawda pytanie nie do mnie, ale moje zdanie jest takie, że tu nie ma
    wyprzedzania, bo każdy jedzie cały czas swoim pasem, nie ma więc powodu
    do zaprzestania przyspieszania.

  • 117. Data: 2010-02-23 16:01:47
    Od: marjan <k...@g...com>

    JanuSz pisze:

    > Co prawda pytanie nie do mnie, ale moje zdanie jest takie, że tu nie ma
    > wyprzedzania, bo każdy jedzie cały czas swoim pasem, nie ma więc powodu
    > do zaprzestania przyspieszania.

    A co to jest w takim razie wyprzedzanie, Twoim zdaniem?

  • 118. Data: 2010-02-23 16:12:00
    Od: JanuSz <j...@p...NO-SPAMonet.pl>

    marjan pisze:

    > A co to jest w takim razie wyprzedzanie, Twoim zdaniem?

    http://www.autocentrum.pl/prawo-jazdy/wyklady-teoret
    yczne/wyprzedzanie/

    W zasadzie jeśli są dwa pasy, na jednym samochody przyspieszają
    bardziej, niż na drugim, to te przyspieszające bardziej wyprzedzają.
    Tym niemniej brak tutaj zagrożeń, natomiast jazda 5 km/h rzeczoną
    kijanką stwarza utrudnienia.

  • 119. Data: 2010-02-23 16:14:04
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "marjan" <k...@g...com> napisał w wiadomości news:

    >Dwa pasy w Twoim kierunku, Ty stajesz na prawym pasie, obok Ciebie
    >kierownik jakiegoś mocniejszego auta na lewym.

    Od razu wyślij się do konwencji, która mówi, że o wyprzedzaniu w takich
    warunkach nie ma mowy.

    >Za wami po 10 samochodów na każdym pasie, jak to w ruchliwym mieście
    >(Włocławek chyba do takich należy?).

    Nie byłem, ale wątpię.

  • 120. Data: 2010-02-23 16:14:48
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "marjan" <k...@g...com> napisał w wiadomości news:

    > nie ma
    >
    > A co to jest w takim razie wyprzedzanie, Twoim zdaniem?

    Przeczytaj sobie w kodeksie, podeprzyj się konwencją.