  • Data: 2011-03-26 00:09:03
    Temat: Re: Dyski zew 2.5 USB 3.0 & dodatkowe kable
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Rafał Łukawski" imja3o$n42$...@n...onet.pl

    > Oj nie (pod warunkiem, że masz USB3.0 w komputerze). Różnica kolosalna (czas).

    W archiwizacji? Zapuszczasz coś i idziesz na drinka. :)
    (można spać, prać, prasować, jeść iść na spacer czy robić cokolwiek)

    Najszybsze ,,zwykłe'' dyski 2.5 calowe dają około 100 MB/s na swoim
    początku -- i tylko tyle puścić może USB 3. Zaś USB 2.0 daje około
    20 MB/s stale. Może w dyskach 3.5 calowych ma to znaczenie, w dyskach
    2.5 calowych raczej małe. Przeciętny dysk 2.5 calowy ma na swym początku
    60 MB/s -- czyli średnio (im dalej od początku dysku, tym transfer wewnątrz
    dysku jest wolniejszy) ze dwa razy więcej niż USB 2.0.

    W normalnej pracy szybkość dysku jest ważna.
    W archiwizacji -- raczej nie.

    -=-

    Mój Momentus w notebooku sprawuje się dobrze.
    W netbooku jeszcze nie testowałem. Przeniosłem
    dopiero część zawartości dysku, który był przed Momentusem.
    Wewnątrz chcę mieć jak najszybsze dyski, ale do archiwizacji
    nie potrzebuję szybkości wyższych niż daje USB 2.0.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'