  • 1. Data: 2017-02-05 19:00:59
    Temat: Dyski włączaja się pomimo braku aktywności
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    win7, systemowy dysk ssd + 2 x dysk hdd słuzace jako magazyn.
    Dyski maja w win opcję wyłączania się kiedy są nieuzywane.
    Niestety bardzo czesto (kilka razy dziennie?) słyszę ze włączają się pomimo
    tego, ze nie korzystam z ich zawartości, nie otwieram zadnego okna, gdzie
    miałaby się zawartośc pokazac etc.

    Jak wiadomo, dyskom niespecjalnie to służy. Lepiej zeby chodziły bez
    przerwy niz maja sie właczac po x razy dziennie (zakładam ze x>10)

    Pytania:
    - jak sprawić, zeby nie włączały się bez powodu?
    - jak sprawdzic jak czesto sie wlaczaja i co je włącza?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Oziębłość stosunków między ludźmi powstaje wskutek tarć

  • 2. Data: 2017-02-06 09:43:15
    Temat: Re: Dyski włączaja się pomimo braku aktywności
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 5 lutego 2017 19:01:00 UTC+1 użytkownik Budzik napisał:
> [...]
    >
    > Pytania:
    > - jak sprawić, zeby nie włączały się bez powodu?
    > - jak sprawdzic jak czesto sie wlaczaja i co je włącza?

    Uruchom se program filemon (file monitor lub jego aktualny odpowiednik dla windowsa).
    On pokazuje operacje jakie są wykonywane na dyskach, rejestrze i na sieci. I co za
    proces je wykonuje.
    Zmontuj sobie filtr który pozwoli na wyswietlania tylko zdarzen na tym dysku który
    sie wybudza.
    I zostaw na jakis czas. Poczekaj aż dysk zasnie.

    W chwili jak sie wybudzi zapauzuj filemona i zobacz który proces ruszał jakie pliki.

    Będziesz wiedział co za pokrak systemowy lub uzytkowy ci dyska wybudza.

  • 3. Data: 2017-02-06 11:34:55
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2017-02-05 19:00, Budzik wrote:

> [...]
    > tego, ze nie korzystam z ich zawartości, nie otwieram zadnego okna, gdzie

    Jesli nie wylaczales uslugi indeksowania, to stawialbym tu na pierwszego
    mozliwego winowajce.

    --

    memento lorem ipsum

  • 4. Data: 2017-02-06 12:00:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik s...@g...com ...

> [...]
    > ruszał jakie pliki.
    >
    > Będziesz wiedział co za pokrak systemowy lub uzytkowy ci dyska

    Dziekuje, popróbuje.
    Znalazłem informacje, ze w nowszych windowsach filemon został zastąpiąny
    programem process monitor, włączyłem dodałem filtr szukający:
    path zawierajacy e:\ including

    i juz mam pierwszego podejrzanego... :)
    Team Viewer...
    Tylko dlaczego coś ryje?
    poczekam, zobaczymy co jeszcze wyjdzie.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Imieniny należy obchodzić - jeżeli nie własne - to szerokim łukiem.

  • 5. Data: 2017-02-06 13:30:00
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 6 lutego 2017 12:00:49 UTC+1 użytkownik Budzik napisał:
> [...]
    > Znalazłem informacje, ze w nowszych windowsach filemon został zastąpiąny
    > programem process monitor, włączyłem dodałem filtr szukający:

    Tam masz napisane jakie pliki i jakie operacje wykonuje.
    Nawet OIDP powinno byc ze czyta czy pisze od jakiegos konkretnego miejsca. Możesz
    zajrzeć co tam jest i może ci sie nasunie jakaś wskazówka.
    Może jakies udzielenie plików przez TV? I ktos sie łaczy co jakis czas? Nie wiem,
    zgaduje.

  • 6. Data: 2017-02-11 23:00:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik s...@g...com ...

> [...]
    > miejsca. Możesz zajrzeć co tam jest i może ci sie nasunie jakaś
    > wskazówka. Może jakies udzielenie plików przez TV? I ktos sie łaczy co

    Wyłączyłem indeksowanie i chyba rzeczywiście dyski włączają się duzo
    rzadziej.
    Ale włączają się.
    I niestety w momencie wlączenia process monitor nie pokazuje żadnej
    aktywnosci na tym dysku.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    H. Jackson Brown, Jr.