    From: Rafał Łukawski <r...@l...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Dyski SSD3 na kontrolerach SATA2
    Date: Sun, 25 Sep 2011 05:20:38 +0200

    On 2011-09-24 20:51, Rafał wrote:
    > Pytanie ogóle dotyczące dysków SSD z interfejsem SATAIII 6 Gb/s
    > (nazywanych SSD3) na płytach z kontrolerem SATAII
    >
    > Otóż producenci dysków SSD2 na SATA II deklarują szybkość
    > przesyłania danych na poziomie 280 MB/s, jak wiemy górną granicą
    > SATA II jest 300 MB/s.
    > Jednak nie w tym problem, ale w tym, że realnie jest to na
    > poziomie 200 MB/s.
    > Z dyskami SSD3 na SATAIII jest podobnie - producenci deklarują
    > szybkość przesyłania danych na poziomie 450 MB/s, a realnie
    > jest to 350 MB/s.
> [...]

    Hmm, a co chcesz konkretnie osiągnąć?

    Marketingowa szybkość zazwyczaj podawana jest max do xxx MB/s, jeżeli
    teraz dysk ma 1/10 tego co wyzej, to znaczy ze nikt nie klamie (ew.
    klient zle czyta).

    Szybkosc ograniczona jest glownymi komponentami takimi jak układy
    pamieci flash, ich kontroler i konfiguracja. Na Sata2 powinienes
    osiagnac niemalze max. szybkosc, poza transferem danych przesylanych
    jest tam pare dodatkowych informacji jak chociazby sumy kontrolne. Nie
    ma powodu by bylo gorzej z dyskiem SSD na Sata2 podlaczonego do portu sata2.

    Tutaj uwaga - kilka osob wspominalo cos o problemach z OCZ 3, nie wiem
    ktore modele - warto doczytac na forach (raczej zagranicznych)

    Finalnie w bardzo specyficznych przypadkach taki transfer wplywa na czas
    pracy desktopowego komputera (np obrobka filmow, czy grafiki wysokiej
    rozdzielczosci), w wiekszosci przypadkow najwieksze znaczenie ma czas
    dostepu wiec w praktyce (moim zdaniem) roznica miedzy v2 i v3 moze byc
    symboliczna (aczkolwiek zaznaczam, sa obszary gdzie to ma znaczenie). Po
    prosty tradycyjny system przy tych szybkosciach wiecej czasu spedza na
    chociazby uzyskiwaniu adresu IP czy inicjacji sterownikow niz ich ladowaniu.

    R.