  • 31. Data: 2012-08-02 10:59:18
    Temat: Re: Dysk zewnętrzny na kopię
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    elmer radi radisson nabazgrał(a):

    > Ale wciez nie wiem po co ciagnales dalej, zebym wzial Qnapa - ja go
    > akurat nie potrzebuje ;)
    > Sprawdzales moze taka Iomege, jak sie sprawuje w godzinie proby?

    Odwołałem się do twoijego zapisu o Iomega ... i poleciłem coś innego
    sprawdzonego:

    Zresztą nie ciągnijmy tego co kto komu napisał bo nie jest to tematem
    przewodnim :)

  • 32. Data: 2012-08-02 19:58:41
    Od: DooMiniK <bachus@bachus>

    On 02/08/2012 00:23, Padre wrote:

    > Prawdziwa macierz służąca do utrzymania ciągłości pracy a nie
    > przechowywania filmów ze studniówki ma zazwyczaj redundantne zasilacze
    > hot-swap więc raczej problem się nie pojawi

    powiedz to np. HP i ich MSA z dwoma zasilaczami... Najpierw padają
    'turbiny' (bo ciężko to nazwać 'wentylatorkami') - pada jedna,
    zaczyna być 'gorąco', powoli pada druga (żadnego alertu nie ma,
    trzeba zaglądnąć z tyłu bo dyski zaczynają dziwnie głośno pracować
    mimo klimatyzacji.
    ;-)

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 33. Data: 2012-08-03 00:38:18
    Od: Padre <P...@n...net>

    > Przeciez tutaj mowa o sprzecie kalibru SOHO

    No tu mam właśnie problem z nazwaniem rzeczy po imieniu, moim skromnym
    zdaniem nadmiarowa macierz która nie daje gwarancji ani ciągłości pracy
    ani odtworzenia danych to gówno nie SOHO. Ludzie kupują sobie kosztowny
    sprzęt w mniemaniu ze to domowa wersja profesjonalnego urządzenia a
    potem przychodzi im się pożegnać z kilkuletnimi zasobami zdjęć i filmów.
    Ja akurat nie przywiązuję do tego wagi ale znam ludzi dla których
    zdjęcia i filmy np. dziecka są jak relikwie i dopiero po fakcie dowiedzą
    się że odzyskiwanie danych po awarii kontrolera macierzy nie leży w
    kompetencjach kolegi informatyka.

  • 34. Data: 2012-08-03 10:26:55
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2012-08-03 00:38, Padre wrote:

> [...]
    > zdjęcia i filmy np. dziecka są jak relikwie i dopiero po fakcie dowiedzą
    > się że odzyskiwanie danych po awarii kontrolera macierzy nie leży w

    Wlasnie mniej wiecej podobna sugestie wyrazilem, podajac ow przyklad
    trefnego zachowania produktow danego (zaproponowanego) producenta.
    Natomiast mozna zawsze wybrac produkt lepszy i pewniejszy.

    --

    memento lorem ipsum

  • 35. Data: 2012-08-03 14:18:22
    Od: I.Tichy <i...@...tichy.pl>

    " M.M." <m...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    >Hey
    >
    >Jaki polecacie dysk zewnętrzny na kopię zapasową?
    >Nie musi być tani, nie musi być bardzo szybki, nie musi
    >być mały (gabarytowo), nie musi być lekki, nie musi być
    >ładny... musi być ekstremalnie niezawodny.
    >
    >Z góry dziękuję za odpowiedzi.

    HDD nie sa ekstremalnie niezawodne, jest to urzadzenie mechaniczne
    narazone na wiele niekorzystnych czynnikow zewnetrznych, ponadto mozna
    piec pecha i zwyczajnie stac sie wlascicielem kiepskiego egzemplarza.

    Ponadto chcialbym ci zwrocic uwage na pewna kwestie. Nie wiem,
    na ile wazne sa dla ciebie twoje dane, ale jesli bardzo, to bardzo sugeruje
    duga kopie np. na plytkach BR. Dlaczego na plytkach a nie drugim HDD?
    Sprawa moze trywialna, ale mi kiedys uwalila kilkaset giga danych.
    Otoz mialem backup robiony automatycznie na macierzy, byl to backup roznicowy
    i wszytko bylo pieknie miesiacami --az do tego slonecznego dnia, kiedy
    dla zrodla zmienily sie sumy kontrolne plikow. System uznal, ze wszystkie
    pliki sie zmienily i na backupowa macierz zostaly nagrane nowe wersje plikow....
    uszkodzonych plikow. W ten sposob zostalem z dwoma kopiami smieci,
    a wszystkie dobre pliki poszly sie jebac.
    Teraz jestem madrzejszy - dalej robie na macierzy backup (dla szybszego
    dostepu do plikow) ale dodatkow owypalam je na plytkach. To daje
    mi pewnosc. ze pliki te nie zostana tam juz nigdy zmodyfikowane albo
    skasowane.

  • 36. Data: 2012-08-05 11:47:14
    Od: Mr Misio <m...@g...pl>

    Użytkownik M.M. napisał:
> [...]
    > być mały (gabarytowo), nie musi być lekki, nie musi być
    > ładny... musi być ekstremalnie niezawodny.

    Trochę offtopicznie. Poniewaz wrocil mi z serwisu HDD i nie mialem co
    znim zrobic to kupilem Zyxel NSA301 (245 zł) i jestem pod wrażeniem.
    Mialem kiedys low endowego NASa ale ten jesst swietny :) Cos, kilka lat
    robi roznice w rozwiazaniach IT.

    Jedna uwaga, producent nie przewidzial, ze dysk HDD moze byc cienszy niz
    standardowo :) A ze 500GB z serwisu wrocilo mi w wersji THIN to po
    prostu jest luźno i musze pamietac, by nie teleac urzadzeniem oraz
    najlepiej polozyc bokiem.

    Ale juz wem, ze kupie 1TB WD RED do niego i bede mial w koncu gdzie
    trzymac filmiki i zdjecia z wakacji, zeby odtwarzac na PS3 lub innym
    urzadzeniu.

    :)

  • 37. Data: 2012-08-05 11:50:08
    Od: Mr Misio <m...@g...pl>

    Użytkownik I.Tichy napisał:

> [...]
    > dostepu do plikow) ale dodatkow owypalam je na plytkach. To daje
    > mi pewnosc. ze pliki te nie zostana tam juz nigdy zmodyfikowane albo

    W domowym "zakresie" backupu mozna uzyc synchronizacji. JA tak robie.
    1TB sync 1TB z uzyciem programu GoodSync. Mozna go ustawic, by robil
    kopie zmienianych plikow (wiec jest powrot do wczesniejszych wersji).
    Dziala to slicznie, bo mozna ustawic co ile czasu ma sie synchronizowac.
    Pomijajac, ze soft obsluguje FTP i inne wynalazki, wiec... mozna
    regularnie wypychac pliki gdzies :)

  • 38. Data: 2012-08-05 22:12:22
    Od: s...@g...com

    > Trochďż˝ offtopicznie. Poniewaz wrocil mi z serwisu HDD i nie mialem co
    >
    > znim zrobic to kupilem Zyxel NSA301 (245 z�) i jestem pod wra�eniem.
    >
    > Mialem kiedys low endowego NASa ale ten jesst swietny :) Cos, kilka lat
    >
    > robi roznice w rozwiazaniach IT.

    Jesli mogę podciągnąć wątek offtopiczny. (Ja zatrzymałem sie na prockach 300 MHZ wiec
    sorry za głupie pytanie)

    Mam w domu dwa laptopy.
    Żona ma jakies zdjęcia(pliki) i ja ma jakieś zdjęcia(pliki) każdy osobno a jesteśmy
    już pieć lat po ślubie :) i może warto byłoby to zebrać do kupy to wszystko
    pomyślałem.
    I pytanie
    Szukam "czegoś" - domowego serwera plików na który można by było wszystko zrzucić. I
    jak przyjdzie ochota bezproblemów mieć dostęp
    koniecznie przez WIFI
    i w miare idiotodporne
    I ten Zyxel 310 da rade ?

  • 39. Data: 2012-08-06 00:02:47
    Od: Mr Misio <m...@g...pl>

    Użytkownik s...@g...com napisał:

> [...]
    > Szukam "czegoś" - domowego serwera plików na który można by było wszystko zrzucić.
    I jak przyjdzie ochota bezproblemów mieć dostęp

    On nie ma Wifi. Ale mozna go podpiac pod Wifi. JA mam takiego dynksa co
    sie nazywa:
    TP-Link 54M - to Wifi Access Point. Po skonfigurowaniu cokolwiek co ma
    lan jak podlaczysz, to urzadzeniu wydaje sie, ze to lan, a laczy sie z
    ruterem wifi przez wifi :)
    Sprawdzalem, ten Zyxwl po prostu dzialal po wifi z tym TP linkiem.
    Oczywisie po Wifi wolniej niz przez lan. Moze byc problem z plikami HD
    (Video) jesli nie maz n-ki. Ten TP-link nie ma i video 720p czasem sie
    przycina.

  • 40. Data: 2012-08-06 07:10:49
    Od: s...@g...com

    Moze byc problem z plikami HD

    > (Video) jesli nie maz n-ki. Ten TP-link nie ma i video 720p czasem sie
    >
    > przycina.

    Jeszcze jedno głupie pytanie
    .
    "Jesli nie maz n-ki" co to znaczy?
    No i drugie:
    Nie ma mozliwości podrasowania jakoś WIFI bo mam łącze nezłe (2 MB) ale faktycznie
    się czasami tnie. A ze wzgledu na dwóch maluchów nie moge w tym momoencie pozwolić
    sobie na dyndające kabelki.
    Z góry dziekuje