  • 21. Data: 2012-08-01 22:19:28
    Temat: Re: Dysk zewnętrzny na kopię
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2012-08-01 22:13, Padre wrote:

    > I tak do usranej śmierci można powtarzać że raid nie służy do
    > zapewnienia bezpieczeństwa danych tylko do zachowania ciągłości pracy,
    > do bezpieczeństwa jest backup, tym pewniejszy im na większej ilości
    > całkowicie niezależnych nośników.

    Naturalnie. Ale moje przyklady pokazuja rowniez na takim sprzecie trudno
    takze mowic o nalezytej ciaglosci pracy albo chocby szybkim przywroceniu
    jej mozliwosci.

    --

    memento lorem ipsum

  • 22. Data: 2012-08-01 22:24:09
    Od: Padre <P...@n...net>

    > Green jest bardziej awaryjny. I zwykle ma obecnie rok gwarancji podczas
    > gdy serie serwerowe zwykle mają 5 lat.

    Gwarancja nie ma się nijak do awaryjności, przy odpowiedniej cenie mogę
    Ci dać na dysk i 15 lat gwarancji. Czas gwarancji jest wyliczony przez
    księgowych nie inżynierów. Poza tym na dysk do serwera bezpieczniej jest
    dać więcej gwarancji bo wiadomo, że trafi do macierzy gdzie będzie
    używany bez dotykania aż do zamiany na większy albo zezłomowania gdy
    green trafiający na rynek detaliczny będzie w dużym procencie
    poniewierany przez domorosłych "informatyków", średnio z 20 razy
    przekładany do różnych komputerów, obstukiwany o blaty, macany brudnymi
    paluchami po elektronice itp.

  • 23. Data: 2012-08-01 22:28:38
    Od: Padre <P...@n...net>

    > Naturalnie. Ale moje przyklady pokazuja rowniez na takim sprzecie trudno
    > takze mowic o nalezytej ciaglosci pracy albo chocby szybkim przywroceniu
    > jej mozliwosci.

    Jak to prawdziwa macierz a nie zabawka, to po uszkodzeniu dysku pracuje
    dalej a odbudowywanie macierzy tylko nieco spowalnia dostęp do danych.
    Niezbyt rozumiem pojęcie należytej ciągłości, chyba że uwali się
    kontroler ale to przypadek losowy a nie miara jakości macierzy.

  • 24. Data: 2012-08-01 22:35:23
    Od: DooMiniK <bachus@bachus>

    On 01/08/2012 21:28, Padre wrote:

> [...]
    > Niezbyt rozumiem pojęcie należytej ciągłości, chyba że uwali się
    > kontroler ale to przypadek losowy a nie miara jakości macierzy.

    Przecież napisał... Możesz mieć 'wypas' Raid z dyskami 'zapasowymi',
    ale jak padnie zasilacz pojawia się problem.

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 25. Data: 2012-08-02 01:23:38
    Od: Padre <P...@n...net>

    > Przecież napisał... Możesz mieć 'wypas' Raid z dyskami 'zapasowymi',
    > ale jak padnie zasilacz pojawia się problem.

    Prawdziwa macierz służąca do utrzymania ciągłości pracy a nie
    przechowywania filmów ze studniówki ma zazwyczaj redundantne zasilacze
    hot-swap więc raczej problem się nie pojawi

  • 26. Data: 2012-08-02 08:23:06
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    elmer radi radisson nabazgrał(a):

    > Sprawdzales moze taka Iomege, jak sie sprawuje w godzinie proby?

    Pisałem ci wcześniej:
    http://allegro.pl/qnap-ts-112-serwer-plikow-obudowa-
    sieciowa-2tb-i2530579086.html

    Weż Qnapa jedno lub dwu dyskowego zależy ile ci potrzeba. Do tego weż dyski
    jaki ci potrzebny, obecnie polecane to WD RED właśn ie do NAS-a. Qnap firma
    sprawdzona i bezawaryjna mająca bardzo dobre parametry przesyłu. Sam mam
    Qnapa tylko na 4 dyski, paru znajpmych z grupy B3D też ma Qnapy różne modele
    i każdy jak jest pytanie o NAP poleca właśnie Qnapa.

  • 27. Data: 2012-08-02 10:12:20
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2012-08-01 22:28, Padre wrote:

> [...]
    > Niezbyt rozumiem pojęcie należytej ciągłości, chyba że uwali się
    > kontroler ale to przypadek losowy a nie miara jakości macierzy.

    Przeciez tutaj mowa o sprzecie kalibru SOHO, a nie storage klasy
    Netappa. A o co chodzi z ciagloscia napisalem - uwala sie caly
    'enclosure' i juz pozamiatane. Szczegolnie jesli nie masz drugiego
    takiego i dyski nie pozwalaja na odczytanie danych. Albo ok, padl
    tylko jeden dysk, ale urzadzenie potem stwarza problem z adoptowaniem
    nowego no i juz przez ten czas nie masz mirrora, a zeby go wymusic,
    trzeba przerywac prace urzadzenia i rzezbic. Nawet sprzet spoza sektora
    korpo moze byc zrobiony dobrze, albo zle i nie spelniac sie w sytuacji
    w ktorej powinien dalej dzialac. A zbedne problemy beda zawsze bolaly.

    --

    memento lorem ipsum

  • 28. Data: 2012-08-02 10:13:28
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2012-08-02 08:23, Chris wrote:

    > Pisałem ci wcześniej:

    jestes pewny komu to pisales? ;)

    --

    memento lorem ipsum

  • 29. Data: 2012-08-02 10:41:21
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    elmer radi radisson nabazgrał(a):

    > jestes pewny komu to pisales? ;)

    Miało być: Pisałem wcześniej :)

  • 30. Data: 2012-08-02 10:52:14
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2012-08-02 10:41, Chris wrote:

    > Miało być: Pisałem wcześniej :)

    Ale wciez nie wiem po co ciagnales dalej, zebym wzial Qnapa - ja go
    akurat nie potrzebuje ;)

    --

    memento lorem ipsum