  • 1. Data: 2010-09-18 20:08:40
    Temat: Dysk zewn z USB Y - czy tak się da
    Od: Grzexs <g...@g...pXl>

    Mam dysk Intenso z kabelkiem USB Y. Czasem jednak nie mam gdzie tej
    drugiej wtyczki wetknąć. Czy mogę ją podłączyć do zasilacza z wyjściem
    USB? Mam taki od "uniwersalnej ładowarki" komórek. A jeśli tak, to czy
    ma znaczenie, którą wtyczkę tam podłączę?
    --
    Grzexs

  • 2. Data: 2010-09-18 20:25:09
    Temat: Re: Dysk zewn z USB Y - czy tak się da
    Od: "jwzw" <j...@i...NOSPAM.pl>

    Użytkownik "Grzexs" <g...@g...pXl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wyjściem USB? Mam taki od "uniwersalnej ładowarki" komórek. A jeśli
    > tak, to czy ma znaczenie, którą wtyczkę tam podłączę?

    A jeśli zasilacz daje napięcie wyższe niż to z portu USB, to jak
    zachowa się port USB dostając wsteczny prąd - czy to wytrzyma?
    Pytanie do "prawdziwych" sprzętowców elektroników.

  • 3. Data: 2010-09-18 20:48:19
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "jwzw" <j...@i...NOSPAM.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > się port USB dostając wsteczny prąd - czy to wytrzyma?
    > Pytanie do "prawdziwych" sprzętowców elektroników.

    W elektronice używa się elementu o nazwie "dioda" - jeżeli chodzi o
    szczegóły to
    spytaj "prawdziwych energetyków" bo napięcie "wyższe niż to z portu USB"
    to np. 9V ale i 110 000 V :)

    --
    marfi

  • 4. Data: 2010-09-18 20:55:30
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "jwzw" napisał:

> [...]

    Raczej tę, w której nie są podłączone sygnały Data+ i Data-. A która z nich
    to jest, musisz wymacać empirycznie. Na tym zdjęciu to będzie ta na górze:
    http://www.karen.pl/index.php/product/80704/Peryferi
    a/Kable/Kabel_USB_2.0_typu_Y_-_2xAM-BM_mini.html

    > A jeśli zasilacz daje napięcie wyższe niż to z portu USB, to jak zachowa
    > się port USB dostając wsteczny prąd - czy to wytrzyma?
    > Pytanie do "prawdziwych" sprzętowców elektroników.

    Jeśli w tej ładowarce jest prawdziwe 5V, to możesz spokojnie podłączać.
    Jednak ja w swojej samoróbce na wszelki wypadek dołożyłem diody Shottky'ego.

    JoteR

  • 5. Data: 2010-09-18 21:04:15
    Od: "MC" <m...@g...pl>

> [...]
    > się port USB dostając wsteczny prąd - czy to wytrzyma?
    > Pytanie do "prawdziwych" sprzętowców elektroników.

    Jeśli zasilacz ma gniazdo USB to jest pięciowoltowy.

  • 6. Data: 2010-09-19 08:13:37
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 18.09.2010 22:25, jwzw pisze:
    > A jeśli zasilacz daje napięcie wyższe niż to z portu USB, to jak zachowa
    > się port USB dostając wsteczny prąd - czy to wytrzyma?
    > Pytanie do "prawdziwych" sprzętowców elektroników.

    Zależy o ile wyższe. 0.1 V - 0.2 V powinno się bez problemu
    rozłożyć na kablach.

    Inna sprawa, że w takim przypadku faktycznie powinno się
    zwierać wyłącznie masy, a zasilanie dostarczać wyłącznie z
    jednego źródła.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 7. Data: 2010-09-19 18:45:41
    Od: "jwzw" <j...@i...NOSPAM.pl>

    Użytkownik "MC" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "jwzw" <j...@i...NOSPAM.pl> napisał w wiadomości

    > Jeśli zasilacz ma gniazdo USB to jest pięciowoltowy.

    he, he, he - chciałbyś ;-)

  • 8. Data: 2010-09-19 18:46:54
    Od: "jwzw" <j...@i...NOSPAM.pl>

    Użytkownik "Radosław Sokół" <r...@m...com.pl> napisał w
    wiadomości news:2010091908133600@grush.one.pl...

    > Zależy o ile wyższe. 0.1 V - 0.2 V powinno się bez problemu
    > rozłożyć na kablach.

    Tak się składa, że co drugi zasilacz (tak zwany uniwersalny) z
    wbudowanym gniazdem USB, a większość uniwersalnych zasilaczy do
    laptopów z gniazdem USB daje na tymże napięcie 5.5÷6V. To już nie jest
    różnica, którą można rozłożyć na kablach.

  • 9. Data: 2010-09-19 19:49:23
    Od: "MC" <m...@g...pl>

> [...]
    > laptopów z gniazdem USB daje na tymże napięcie 5.5÷6V. To już nie jest
    > różnica, którą można rozłożyć na kablach.

    A po co ją rozkładać? 5 czy 6 woltów to dla urządzeń zasilanych nominalnie
    na 5V żadna różnica.

  • 10. Data: 2010-09-19 20:24:01
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 19.09.2010 21:49, MC pisze:
    > A po co ją rozkładać? 5 czy 6 woltów to dla urządzeń zasilanych
    > nominalnie na 5V żadna różnica.

    Powiedz to teraz zasilaczowi komputera, który dostanie to
    samo 6 V zwarciem na linii +5 V całej maszyny.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./