-
Data: 2010-09-05 15:59:47
Temat: Re: Dysk w laptopie a kody błędów.
Od: "rageofhonor" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]
Uzytkownik "Marcin Kwiatkowski" <f...@l...bielsko.pl> napisal w
wiadomosci news:slrni86s1u.j3r.falcon@fox.linux.bielsko.pl...
> On 2010-09-05, rageofhonor <w...@w...pl> wrote:
>> Jest sobie dysk twardy HITACHI, 120 GB w laptopie i na samym początku
>> laptop
>> zgłasza że jest uszkodzony dysk.
>> Sprawdziłem go softem producenta.
>> Nie przechodzi szybkiego skanowania, długiego skanowania i też nie da się
>> mu
>> zrobić LOW-LEVEL Format. Wszystko kończy się jakimś błędem nie wiem
>> dokładnie który błąd był przy czym ale testowałem dysk najpierw szybkim
>> skanowaniem a potem długim skanowaniem i w końcu próbowałem mu zrobić
>> LOW-LEVEL Format czyli w takiej kolejności też zapisałem błędy.
>>
>> Błędy to:
>>
>> 0x73 Device damaged by shock. This device was damaged by an excessive
>> shock
>
> Uszkodzenie mechaniczne. Tlumaczenie tego kodu bledu to "Urzadzenie
> uszkodzone
> przez wstrzas. To urzadzenie zostalo uszkodzone przez silny wstrzas".
>
>>
>> 0x72 Device S.M.A.R.T. Error. The Self-Monitoring, Analysis and Reporting
>> Technology (S.M.A.R.T.) has detected a drive problem. The drive may fail
>> soon and should be replaced as soon as possible.
>>
>> 0x75 Defective Hard Disk Drive Component
>>
>> Co może być przyczyną aż takiego uszkodzenia dysku?
>>
>
> Wstrzas, upadek, etc. Raczej nikle szanse na wymiane gwarancyjna, zerowe
> na uruchomienie.
Jestem 2 wlascicielem tego laptopa i okazalo sie ze dysk jest jeszcze na
gwarancji. Mozna bylo wejsc w system i pracowac na nim. Tylko strasznie
mulil. Z partycja C: nie bylo za wielkich problemów. Gorzej z partycja D:.
Na poczatku stukala glowica. Zapuscilem mu HDD regeneratora i na ok 40%
zaczely sypac sie bady. Chyba wszystkiego nie naprawil. Bo praktycznie na
srodku i pod koniec byly bady.
Nie wiem dokladnie co sie stalo ze pisze ze byl wstrzas. Tylko czy mi teraz
producent uzna jescze gwarancje? Telefonicznie mówili ze nie ma problemu
tylko przed odeslaniem do serwisu zalecali najpierw zrobic ich softem
LOW-LEVEL Format. Nie znali jeszcze wtedy kodów bledu bo wyszly dopiero przy
testowaniu dysku softem producenta. Serwis jest w Holandii.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Dell ubija / przemianowuje swoje flagowe linie laptopów
- Ten adapter nie obsłuży dysków HDD PATA 2.5 cala - producent kłamie czy ja jestem głupi ?
- Przedłużacz USB-C działa w połowie
- Fujitsu LIFEBOOK E746
- Alternatywny nośnik do monitoringu zamiast HDD?
- Pendrive, ale dysk
- Dyski HDD SATA 2,5'' >2TB
- Funbox 10 - Czy miał już ktoś styczność z tym sagemowym sprzętem?
- Konwersja dysku z MBR na GPT
- Przenosiny systemu
- soft dla detekcji stanu DMA (on,czy off)
- jak w chrome (forku chrome) wyznaczyc katalog profilu w dowolnym miejscu?
- Dziwnie padający Seagate
- Kwestia UPSa i elektryki tegoż
- Drukowanie bezprzewodowe - jaki interface ?
Najnowsze wątki
- 2025-01-09 Zapierdalać
- 2025-01-09 Wróblewo => Specjalista ds. Analiz Finansowych <=
- 2025-01-09 Kraków => iOS Developer (Swift) <=
- 2025-01-09 Dell ubija / przemianowuje swoje flagowe linie laptopów
- 2025-01-08 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-08 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-08 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-08 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-08 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-01-08 Podłączenie DMA 8257 do 8085
- 2025-01-08 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-01-08 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-01-08 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-08 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-08 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=