  • 1. Data: 2023-10-17 08:23:18
    Temat: Dysk do TV
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Mam kupić dysk do TV, aby mogli sobie nagrywać (nie wiem po co, bo to
    tak mało użyteczna w obecnych czasach funkcjonalność).
    TV Bravia
    https://www.sony.pl/electronics/support/televisions-
    projectors-oled-tvs-android-/kd-55ag9/specifications

    Do 4 TB jest możliwość podpięcia.

    Wiem, że mogę wejść na Allegro i kupić najdroższy (o kurde... powyżej
    tysiąca).

    1 TB 700 zł.

    Ile zmieści się nagrania na 1 TB? W monitoringu z 1 TB mam tydzień z
    dwóch kamer, ale to chyba kiepskie porównanie.

    TV ma USB:
    Port USB 3 obsługuje standard Super Speed USB (USB 3.1 Gen 1)

    Ktoś doradzi coś konkretnego, co kupić?

    Robert

  • 2. Data: 2023-10-17 08:53:57
    Temat: Re: Dysk do TV
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-10-17, Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:
> [...]
    >
    > Do 4 TB jest możliwość podpięcia.
    >
    > Wiem, że mogę wejść na Allegro i kupić najdroższy (o kurde... powyżej

    E?

    https://www.amazon.pl/s?k=dysk+4TB

    > Ile zmieści się nagrania na 1 TB? W monitoringu z 1 TB mam tydzień z
    > dwóch kamer, ale to chyba kiepskie porównanie.

    Na to nie sposób odpowiedzieć konkreniej. Musiałbys wiedzieć coś więcej,
    np. rozdzilczość, bitrate.... Dla jakości BD, przy 4k ca 1.5h zajmie
    50-80GB, przy FHD 25-35GB. Więcej nie będzie. Natomiast dla przeciętnego
    uzytkowanika film będzie jakości akceptowalnej dla FHD i pliku wielkości
    1.5-3GB/h.

    > TV ma USB:
    > Port USB 3 obsługuje standard Super Speed USB (USB 3.1 Gen 1)
    >
    > Ktoś doradzi coś konkretnego, co kupić?

    Ja doradzę, żeby sprawdzić najpierw na dowolnym dysku zewnętrznym co to
    to nagrywa bo pewnie nie wszystko a może i niewiele. Wtedy też będzie
    można oszacować ile czego. Generalnie androidowe pudełka nie nagrają
    wszystkiego co się da na TV obejrzeć.

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2023-10-17 09:09:51
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

> [...]
    > to nagrywa bo pewnie nie wszystko a może i niewiele. Wtedy też będzie
    > można oszacować ile czego. Generalnie androidowe pudełka nie nagrają

    O tym zapomniałem, że może być jakieś ograniczenie.
    Tak zrobię. Czy podłączony pierwszy raz dysk TV go formatuje? Bo nie
    wiem czy obawiać się o pliki na tym testowym dysku.

    Robert

  • 4. Data: 2023-10-17 09:41:57
    Od: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl>

    > O tym zapomniałem, że może być jakieś ograniczenie.
    > Tak zrobię. Czy podłączony pierwszy raz dysk TV go formatuje? Bo nie
    > wiem czy obawiać się o pliki na tym testowym dysku.

    Zwykle konieczny jest format na początku.
    Bravia raczej nagra większość ale do odtworzenia będzie tylko
    na tym TV. Będzie to zakodowany strumień.
    Nie wiem czym kodowane bo mam 12 letniego Sonego Bravia i on
    nagrywa to co z wejścia antenowego zdekoduje a że teraz mam
    podpięty dekoder po HDMI to tego nie nagrywa...
    --
    pzdr, j.r.

  • 5. Data: 2023-10-17 13:06:05
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Kiedyś fajny film z TVN (czyli full HD z reklamami łącznie ponad 2 godziny) to było
    jakieś 6 GB.
    Czyli powiedzmy 150 filmów.
    To jeszcze sprzed czasów TVB-T2.
    U mnie przy HEVC wyskakuje, że UHD (4k) nie nagrywa (rok modelowy 2015).

    Kupowałbym jakiś bezgłośny SSD (Samsung i nic więcej bo najdłuższa gwarancja),
    ewentualnie zasilany po USB 2,5'' HDD od razu w
    obudowie (bo tańsze od luzem).

    -----

  • 6. Data: 2023-10-17 13:07:10
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Owszem tak, może sformatować.

    -----

  • 7. Data: 2023-10-19 20:31:02
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Marcin Debowski napisał(a) :
    > Generalnie androidowe pudełka nie nagrają
    > wszystkiego co się da na TV obejrzeć.

    Hę?
    Ale też i vice-versa: nie odtworzą wszystkiego co nagrały :-D
    Parę lat temu nagrałem film. Po raz pierwszy chciałem go obejrzeć po
    dłuższym czasie od tego momentu. I ni chu... chu.
    Cośtam bredziło o zabezpieczeniu i prawach autorskich.
    Z innymi filmami oglądanymi po podobnym czasie od nagrania nie było
    problemu.

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 8. Data: 2023-10-20 02:36:51
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-10-19, Zbynek Ltd. <s...@p...onet.pl> wrote:

    > Hę?

    Tu popełniłem zdaje się błąd formalny polegający na tym, że jak się coś
    nagra to chce się odtworzyć wszędzie. Ktoś później w tym watku
    skomentował, że na tym TV to się da odtworzyć. W to wierzę, ale co do
    zasady to są tam przeciez mechanizmy zapobiegajace kopiowaniu. Moje
    pudełko androidowe (przyzwoitej klasy) to sobie może nagrać co najwyżej
    z playstation lub podczepionej kamery. Sygnału z TV nie ruszy.

> [...]
    > Cośtam bredziło o zabezpieczeniu i prawach autorskich.
    > Z innymi filmami oglądanymi po podobnym czasie od nagrania nie było

    No właśnie o tym mówię. W sumie pewnie zalezy jak te kodowanie działa.

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2023-10-21 23:44:57
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 17.10.2023 o 09:41, Rutkowski, Jacek pisze:

> [...]
    > nagrywa to co z wejścia antenowego zdekoduje a że teraz mam
    > podpięty dekoder po HDMI to tego nie nagrywa...

    Dziś podłączyłem ten dysk. 500 GB.
    https://www.komputronik.pl/product/737122/crucial-po
    rtable-ssd-x6-500gb.html
    Taki na próbę u użytkowników znalazłem.

    Nie wiem czy był sformatowany, ale TV nie chciał go podłączyć.
    Był jakiś komunikat o komiczności formatowania, ale tak niezrozumiale
    napisano, że nie wiem czy TV chce sformatować (ale nie sformatował), czy
    ja mam na komputerze go sformatować.

    W instrukcji TV napisano, że jest to USB 3.1, dysk niby 3.2. Wielkość
    500 GB chyba nie jest problem.

    W instrukcji stoi:
    "Nagrywanie aktualnie oglądanego
    programu na dysku USB HDD lub urządzeniu
    DVR"
    To, że napisali HDD chyba nie jest problemem, że podłączam SSD?

    Problem mógł być niesformatowany dysk?

    Robert

  • 10. Data: 2023-10-22 22:04:42
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Problem mógł być niesformatowany dysk?

    Usuń wszystkie partycje na kompie i podłącz jeszcze raz pod TV.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>