  • Data: 2020-08-09 17:22:52
    Temat: Re: Dysk do NAS
    Od: Irokez <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2020-08-09 o 12:41, ąćęłńóśźż pisze:
    > Głośny (7200 rpm)?

    Nie, cichutko. Czuć też że szybszy. 256MB cache robi swoje. RED'y od WD
    tyle nie miały.
    Nie jest to jednak 7200rpm i nie ma etykiety HGST.
    Dysk po wyciągnięciu przedstawia się białą etykietą z symbolem
    WD80EMAZ-00WJTA0, ale indeks w dolnym lewym rogu rogu (US7SAL100)
    wskazuje że jest to fizycznie HGST którego WD po wykupieniu
    przebrandował na swoje kopyto i softwareowo zwolnił do 5400rpm używając
    firmware takie jak pakują w RED'y :)
    Tak wyszło po analizie tego co w rękach i przekopaniu internetu.

    Czyli jednym słowem same plusy:
    - zamiast dysku od WD (nadal u mnie dyski WD mają prawie 100% awaryjność
    - prawie bo jeden mi się ostał RED jeszcze który zaraz na pewno padnie,
    działały razem w końcu) mamy porządną konstrukcję od HGST (MODEL FAMILY:
    WDC HGST Ultrastar He10)
    - dysk zaprojektowany przez HGST na 7200 działa na 5400 więc jest mniej
    obciążony co znowu daje plus.
    - firmware jak w RED'ach czyli niby biały a strategia jak dla NAS
    - zamiast 128MB (jak dla WD80EFZX czy WD80EMZZ) jest 256MB cache
    - bez problemu poszedł u mnie w QNAP, bez kombinowania z izolowaniem
    pinów zasilających 3.3V jak inne wyciągane z obudów miewają.
    - spokój (nigdy więcej WD, sama etykietka od WD z punktu widzenia
    mechanicznej awaryjności może być).

    zdrówko

    --
    Irokez