    From: jędrek <w...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Dysk Seagate ST3500320AS widziany jako ST3500820AS
    Date: Sat, 13 Oct 2012 12:26:07 +0200

    Ponieważ windows-owski update firmware-u nie chciał zaskoczyć (po ponownym
    uruchomieniu pc-ta, program nie potrafił zlokalizować dysku do procedury
    wgrania nowszej wersji, to spróbowałem wypalić boot-owalną płytkę z obrazu
    http://www.seagate.com/staticfiles/support/downloads
    /firmware/MooseDT-SD1A-2D-8-16-32MB.iso
    Po rozruchu z powyższej płytki i próbie wskazania do upgrade-u dysku
    ST3500320AS kończyło się niepowodzeniem. Natomiast jak wskazałem, że chcę
    upgrade-ować dysk ST3500820AS wszystko pięknie poszło.

    I co ciekawe, że po upgrade wskazanej dziwnej "...820AS" (z firmware-m SD04)
    do SD1A nagle stała się ona jak przykazano "...320AS" mimo, że jak byk
    wskazywałem upgrade "...820AS"
    Odtąd dysk jest interpretowany prawidłowo zgodnie z jego naklejką jako
    ST3500320AS firmware SD1A.
    Jak dla mnie niewytłumaczalne zjawisko. Być może była to jakaś wersja beta
    firmware, która błędnie interpretowała ten dysk? Dziwne, że był to dysk
    sklepowy z hurtowni Action. Więc działania jakiś magików-wgrywaczy
    komputerowych przed jego zakupem raczej nie są brane pod uwagę.
    Czyżby bubel Seagate? :)

    Zastanawia mnie tylko czemu te wszelakie programy Seagate nie potrafią
    działać w trybie AHCI i trzeba zawsze w biosie przełączyć na emulację IDE
    kanałów SATA.
    Czy to tylko Seagate tak ma czy pozostali producenci dysków również tylko
    wspierają pracę na IDE?