  • 71. Data: 2014-04-15 17:51:30
    Temat: Re: Dysk SSD ile procent zapasu
    Od: zil0g <z...@m...prl>

    *Latet* wdusil[a] knefle:

    >Chciwość i pazerność producentów. Dotyczy dziś zresztą producentów wszystkiego.
    >Całą pamięć udostępniają jako wolną, bo szary user woli kupić dysk 128GB niż
    >90GB za tę samą cenę. Konkurencja nie zawsze działa na korzyść klientów, czasem
    >wręcz odwrotnie, to chyba klasyczny przykład.
    >Nie psuje mi to jednak "radości" i "energii", jaką w skostniały świat pecetów
    >wniosło pojawienie się dysków SSD. Ja już sobie naprawdę średnio wyobrażam dysk
    >mechaniczny jako systemowy.

    Zanim te smieszne firmy opanuja technologie z ktora niezbyt sobie radza, a cena
    bedzie max 2x wyzsza od mechanicznych wtedy dojde do podobnych wnioskow :)
    A hybrydowe tez sa calkiem chyze.

  • 72. Data: 2014-04-15 17:59:43
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2014-04-15 17:25, Latet pisze:
    > Samo zwolnienie miejsca nie wystarczy, potrzebny jest jeszcze TRIM.
    > Na dyskach które kompresują dane dobrze też sprawdza się (zamist trim
    > lub niezależnie) zapisanie całego wolnego obszaru dużymi plikami o
    > monotonnej zawartości (np. plik tekstowy zawierający powtórzoną miliony
    > razy jedną literę).

    To żeby mieć TRIM to jest podstawa podstaw. (win764) :-)
    Jeśli go mam to po zwolnieniu miejsca do 75% wszystko wróci do normy?

  • 73. Data: 2014-04-15 18:48:09
    Od: z <...@...pl>

    I jeszcze najostatniejsze pytanie :-)
    Samsung Magican (taki program narzędziowy dodawany do dysku)
    Proponuje mi zastosować:
    Over provisioning optimizes (OP)
    Zanim zrobię coś głupiego sylabizując angielszczyznę ;-) ...
    Czy warto przeznaczyć 10% pojemności na tą opcję.
    Czy to bezpieczne? Bo jest też ostrzeżenie:
    "Note: Using a RAW partition may damage your data"
    To jest chyba to zabezpieczenie dla pani Zosi żeby nie zapchała dysku :-)

  • 74. Data: 2014-04-15 22:22:47
    Od: "Latet" <l...@l...pl>

    Zdaje się, ze on chce po prostu zmniejszyć partycję, a może i strimować resztę
    przy okazji. Ja bym to jednak zrobił ręcznie.

  • 75. Data: 2014-04-16 11:26:13
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    z <...@...pl> wrote:

    > To żeby mieć TRIM to jest podstawa podstaw. (win764) :-)

    No niekoniecznie, Androidy dopiero od niedawna mają. Ja sobie musiałem sam
    zapewnić trima.

    > Jeśli go mam to po zwolnieniu miejsca do 75% wszystko wróci do normy?

    Tak.

    --
    SELECT finger FROM hand WHERE id = 3;
    http://www.chmurka.net/