  • 1. Data: 2016-01-05 15:25:40
    Temat: Re: Dysk SSD IDE do lapka
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 04/01/2016 10:37, ąćęłńóśźż wrote:
    > Co myślicie o takim dysku (SSD PATA 128GB)?
    > http://www.ebay.com/sch/i.html?_nkw=SSD+IDE+128GB
    > Myślę o włożeniu SSD do starszawego lapka (Pentium M, 1,7GHz, 2 GB) celem używania
    jednego konkretnego programu, który zajmuje ok 30 GB pamięci (rodzaj bazy danych).
    Obecnie program chodzi na tradycyjnym WD 320GB 2,5'' bez wielkich problemów, ale i
    tak muszę dokupić nowy dysk, to może ten SSD byłby lepszy (poza zdecydowanie mniejszą
    pamięcią).

    Ogólnie przy bazach danych szybki dostęp do danych jest kluczowy dla
    wydajności a SSD Ci go zapewni. Nie napisałeś jaki to program w jaki
    sposób korzysta on z danych, ale zaryzykowałbym stwierdzenie, że różnica
    będzie spora. Zanim jeszcze dyski SSD były w rozsądnej cenie sam robiłem
    kilka testów z MySQL na karcie pamięci CompactFlash w przelotce na IDE i
    różnica w zależności od bazy była duża do ogromnej. Teraz ta karta
    siedzi w Amidze i jest na niej OS - też widać dużą różnicę w porównaniu
    do HDD. Taką samą kartę planuję włożyć do mojego starego Amilo A1667 i
    postawić na tym Debiana może Minta (kompromisem pewnie będzie LMDE).
    Na Twoim miejscu spróbowałbym z SSD, choć pewnie poszukałbym tańszego.
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 2. Data: 2016-01-05 16:08:50
    Od: szemrany <s...@o...off>

    On Tue, 5 Jan 2016 14:25:40 +0000, Michal Lukasik wrote:

> [...]
    > postawić na tym Debiana może Minta (kompromisem pewnie będzie LMDE).
    > Na Twoim miejscu spróbowałbym z SSD, choć pewnie poszukałbym tańszego.

    A możesz podać nazwę interfejsu jaki używasz do tych kart i złącza IDE?
    Chętnie bym ożywił starego lapka, który leży w szafie bo nie ma dysku PATA.

    --
    howgh
    szemrany

  • 3. Data: 2016-01-05 16:39:58
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 05/01/2016 15:08, szemrany wrote:

    > A możesz podać nazwę interfejsu jaki używasz do tych kart i złącza IDE?
    > Chętnie bym ożywił starego lapka, który leży w szafie bo nie ma dysku PATA.

    Ooooo. Kupiłem go ładnych naście lat temu na ebayu. Ale ZTCW to co jest
    teraz dostępne jako "CF to IDE adapter' sprawdza się w działaniu.
    Ta moja ma prostą budowę podobną do tej ze zdjęcia
    http://www.gizfever.com/images/CF_To_1.8_IDE_Adapter
    1.jpg
    Jak chcesz to przykręcić to zwróć uwagę bo niektóre z przejściówek mają
    otwory w miejscach gdzie mają je dyski i łatwiej to spasować.
    Te na 40pin mają też dodatkowe złącze zasilania - 44pin bierze ze złącza
    IDE. Ogólnie wybór jest teraz większy, bo możesz wybrać "płeć" złącza
    tj. gniazdo/wtyk (ma znaczenie czy podłączysz do taśmy czy bezpośrednio
    do MB) a także ilość obsługiwanych kart (mogą być 2 na jednej
    przejściówce). No i nie musi to też być CF, są też inne, np. łatwiej
    dostępne SD. Mnie zostało kilka CF z cyfrówki dlatego padło na nie.
    --