  • 1. Data: 2009-12-10 11:23:49
    Temat: Dysk SATA zachowuje się
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Juz dłuzszy czas czekdysk pracuje przy każdym uruchomieniu kompa
    zmieniłem tasiemkę, zasilacz, pamięć
    a czekdysk swoje
    HDTune mówi że jest super po każdym dokładnym teście.

    Co jest?
    Trochę to już irytujące

    Jest jakaś rada?

    XP Pro, Intel PentiumIV, płyta intel PEBT2 seagate 320GB 16MB

    Artur(m)

  • 2. Data: 2009-12-10 11:28:40
    Temat: Re: Dysk SATA zachowuje się
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Artur(m)" <m...@i...pl> napisał w wiadomości grup
    > Juz dłuzszy czas czekdysk pracuje przy każdym uruchomieniu kompa
    > zmieniłem tasiemkę, zasilacz, pamięć
    > a czekdysk swoje
    > HDTune mówi że jest super po każdym dokładnym teście.

    Jeszcze raz tylko po polsku.

  • 3. Data: 2009-12-10 12:14:53
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    > Użytkownik "Artur(m)" <m...@i...pl> napisał w wiadomości grup
    >
    > Jeszcze raz tylko po polsku.

    Włączam kompa.
    Uruchamia się chkdisk i sugeruje sprawdzić dysk
    sprawdza - nie znaleziono błędów (nie ma żadnej naprawy)
    Co jakiś czas (rzadko) cos tam "mówi", ale teraz nie pamiętam.
    Czasem uruchomię chkdsk /r, po czym następne uruchomienie - i j/w.

    Wszystko działa w zasadzie jak nalezy (standard)

    Przy każdym następnym właczeniu to samo.

    Właczam HDTune
    trwa to 100 min (cirka). Brak uszkodzonych klastrów

    zaglądam
    Healt OK
    Opcja, coś o przenoszeniu (wymianie) czy coś takiego , - "0"

    inne parametry nie wyglądają podejrzanie
    (wykorzystałem wiedzę z wcześniejszych dyskusji z pl.comp.pecet)

    jeżeli będzie potrzeba to przedstawie szczegółowe szczegóły póxniej, bo komp
    ów jest domowy.)

    ...i tak już ze 3 miesiące, codziennie!.

    Artur(m)

  • 4. Data: 2009-12-10 14:33:47
    Od: Heraklit <w...@p...onet.pl>

    Był 10 grudzień (czwartek), gdy o godzinie 13:14 *Artur(m)* w pocie
    czoła naskrobał(a):

    > Przy każdym następnym właczeniu to samo.

    a XP zamyka się prawidłowo?

    --
    Pozdrawiam,

    Post stworzono 2009-12-10 15:32:27

  • 5. Data: 2009-12-10 15:34:00
    Od: Dariusz <d...@q...pl>

    Artur(m) pisze:
> [...]
    > zmieniłem tasiemkę, zasilacz, pamięć
    > a czekdysk swoje
    > HDTune mówi że jest super po każdym dokładnym teście.

    podaj odczyty smart

    --
    web, print, branding & logo design
    http://quaint.pl

    mózgowiem i tabletem
    http://blog.quaint.pl

  • 6. Data: 2009-12-10 15:41:09
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Artur(m)" <m...@i...pl> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > ów jest domowy.)
    >
    > ...i tak już ze 3 miesiące, codziennie!.

    Więc tak: może źle zamykasz system? Jaki system plików?
    chkdsk sprawdza spójność danych, natomiast hdtune sprawdza powierzchnię talerzy
    od bad sectorów (tutaj pliki nie mają żadnego wpływu).
    Jeżeli chcesz wyłączyć sprawdzanie to w konsoli wpisz: fsutil dirty query X:
    (X-litera partycji)

  • 7. Data: 2009-12-10 16:19:06
    Od: Piotr Rezmer <p...@e...net.pl>

    Artur(m) pisze:
    > Jest jakaś rada?

    Może masz podpiętego caly czas pendrive'a z FAT?

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 8. Data: 2009-12-10 16:51:10
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Thu, 10 Dec 2009 12:23:49 +0100, "Artur\(m\)" <m...@i...pl>
    wrote:

    Ja miałem podobną sytuację na dyskach EIDE - co uruchomienie checkdisk
    i dziwne błędy w plikach. Co się okazało - jeden dysk (jakiś 40GB
    Samsung) nie był w staie pracować z innim dyskiem na tej samej
    tasiemce. Dołożyłem więc dodatkowy kontroler i na początku to nic nie
    pomogło, ale, z czasem doszedłem, że istotna jest jeszcze kolejność
    wpinania dysków do kontrolerów a nie tylko zasada jeden dysk na jednej
    taśmie. Może też ci ta rada coś pomoże? Co prawda w SATA i tak na
    kabelku wisi jedno urządzenie, ale może coś z kolejnością?
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 9. Data: 2009-12-10 23:04:18
    Od: Mariusz <m...@s...org>

    W dniu 2009.12.10 12:23, Artur(m) pisze:
> [...]
    > zmieniłem tasiemkę, zasilacz, pamięć
    > a czekdysk swoje
    > HDTune mówi że jest super po każdym dokładnym teście.

    System operacyjny(program) uruchamia Ci chkdsk(program), by sprawdził
    strukturę logiczną systemu plików(twór również programowy).
    To jest więc problem programowy, a Ty nie wykazałeś, że bierze się ze
    sprzętu.

    Dlatego:
    pl.comp.os.ms-windows.winnnt
    alt.pl.comp.os.windowsxp
    microsoft.public.pl.windows

    --
    Mar

  • 10. Data: 2009-12-11 08:25:29
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Heraklit" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Był 10 grudzień (czwartek), gdy o godzinie 13:14 *Artur(m)* w pocie
    > czoła naskrobał(a):

    > a XP zamyka się prawidłowo?

    Tak
    Czasami (rzadko) winamp nie chce się zamknąć i muszę go "par force"

    Artur(m)