  • 11. Data: 2009-12-11 08:31:39
    Temat: Re: Dysk SATA zachowuje się
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    news:hfr4qj$5a1$1@achot.icm.edu.pl...

    > Więc tak: może źle zamykasz system? Jaki system plików?

    Zeczywiście nie podałem waznej informacji NTFS cały dysk

    > chkdsk sprawdza spójność danych, natomiast hdtune sprawdza powierzchnię
    talerzy
    > od bad sectorów (tutaj pliki nie mają żadnego wpływu).

    Czyli,... co może tę spójność naruszać nagminnie?
    wynika z tego że fizycznie dysk OK?

    > Jeżeli chcesz wyłączyć sprawdzanie to w konsoli wpisz: fsutil dirty query
    X:
    > (X-litera partycji)

    O tym wiedziałem, ale to trochę jakby wykęcić żaróweczkę z sygnalizatora
    ciśnienia w silniku;).
    Chciałbym wiedzieć, o co kaman.

    Artur(m)

  • 12. Data: 2009-12-11 08:32:35
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Piotr Rezmer" <p...@e...net.pl> napisał w
    wiadomości news:hfr71q$onj$1@inews.gazeta.pl...

    > Może masz podpiętego caly czas pendrive'a z FAT?

    Czasami podłączam, ale to rzadko (b. rzadko)

  • 13. Data: 2009-12-11 08:36:40
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Krukowski" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wrote:
    >
    > Ja miałem podobną sytuację na dyskach EIDE - co uruchomienie checkdisk
    > i dziwne błędy w plikach. Co się okazało - jeden dysk (jakiś 40GB
    > Samsung) nie był w staie pracować z innim dyskiem na tej samej
    > tasiemce. Dołożyłem więc dodatkowy kontroler i na początku to nic nie
    > pomogło, ale, z czasem doszedłem, że istotna jest jeszcze kolejność
    > wpinania dysków do kontrolerów a nie tylko zasada jeden dysk na jednej
    > taśmie. Może też ci ta rada coś pomoże? Co prawda w SATA i tak na
    > kabelku wisi jedno urządzenie, ale może coś z kolejnością?

    Cały czas kminię, ze to musi(?) być własnie gdzieś "w tej okolicy".

    Sprawdzę bardziej dokładnie, bo na razie zmieniłem raz kontroler i tylko raz
    inny kabelek

    Spróbuję wiele kabelków i wszyskie "gniazdka"
    Dzięki
    Artur(m)

  • 14. Data: 2009-12-11 08:37:48
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Mariusz" <m...@s...org> napisał w wiadomości
    W dniu 2009.12.10 12:23, Artur(m) pisze:
    > Juz dłuzszy czas czekdysk pracuje przy każdym uruchomieniu kompa
    > zmieniłem tasiemkę, zasilacz, pamięć
    > a czekdysk swoje
    > HDTune mówi że jest super po każdym dokładnym teście.
    >
    > Co jest?

    System operacyjny(program) uruchamia Ci chkdsk(program), by sprawdził
    strukturę logiczną systemu plików(twór również programowy).
    To jest więc problem programowy, a Ty nie wykazałeś, że bierze się ze
    sprzętu.

    Dzięki, skorzystam

    Artur(m)

  • 15. Data: 2009-12-11 11:45:25
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Thu, 10 Dec 2009 12:23:49 +0100, Artur(m) napisał(a):

> [...]
    > Trochę to już irytujące
    >
    > Jest jakaś rada?
    >
    > XP Pro, Intel PentiumIV, płyta intel PEBT2 seagate 320GB 16MB

    Zapuść pełne sprawdzanie dysku albo spod konsoli z parametrem /r albo pod
    okienkami zaznaczając opcje "Automatycznie napraw..." i "Skanuj dysk i
    próbuj odzyskać..."

  • 16. Data: 2009-12-11 13:24:04
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Leszek K." <l...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Zapuść pełne sprawdzanie dysku albo spod konsoli z parametrem /r albo pod
    > okienkami zaznaczając opcje "Automatycznie napraw..." i "Skanuj dysk i
    > próbuj odzyskać..."

    Napisałem juz wyżej, że tak robię co jakiś czas
    - bez skutku:(

    Artur(m)