    From: WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Dysk 1TB SATA III
    Date: Thu, 29 Jul 2010 15:17:57 +0200

    Dnia 28-07-2010 o 22:53 Radosław Sokół napisał na pl.comp.pecet:

    > ale nawet po przeczytaniu jesz-
    > cze raz Twojego postu - przed chwilą - równie dobrze moż-
    > na go interpretować jako głos "uważam, że ma być SATA III
    > i mam tu dowód, że tak ma być".

    Dobrze, może i racja. Postaram się inaczej formułować zapytania.

    > Bo termin "SATA III" (i podobne) jest tak rozpowszechniony,
    > że jakakolwiek próba uzasadnienia go jako poprawnego jest
    > z gruntu szkodliwa.

    Zobacz natomiast jak można zrozumieć Twoje stwierdzenie:
    "Jeżeli jakiś termin jest mocno rozpowszechniony to należy go niszczyć
    wszelkimi sposobami, ponieważ jest z gruntu szkodliwy".

    > A dlaczego SATA 6 Gbps nie jest zrozumiałe?

    Na samym dole strony sata-io jest tabelka:
    "Examples of product marketing names". wynika z niej jak następuje:
    Nazwa urządzenia - Dysk ACME, szybkość SATA + - SATA 6Gb/s.
    Powtarzam - ten dysk NIE będzie pracował z taką prędkością.
    Co najwyżej mogłoby być - Dysk z interfejsem SATA pracujący z
    szybkością DO 6Gb/s lub dysk do podłączenia do złącza SATA o
    prędkości interfejsu 6Gb/s.
    Jednak z uwagi na zrozumiałe tendencje do skracania nazw, a nie
    odwrotnie, jest chyba bez sensu aby władać takimi (nie do końca
    poprawnymi zresztą wg sata-io) wyrażeniami?

    > Ale SATA to interfejs, a nie dysk. Możesz mówić sobie: "dysk
    > z interfejsem SATA 6 Gbps", jeżeli jest to dla Ciebie jaśniej-
    > sze. I - szczerze mówiąc - tak się właśnie powinno mówić.
    > "Dysk SATA" to tak samo "poprawne inaczej" stwierdzenie jak
    > na przykład "samochód benzynowy".

    J.w. Nie ma tam mowy o żadnym interfejsie. Jest tylko urządzenie i
    jego prędkość. Więc pytam - czy to nie może wprowadzić w błąd?
    Oczywiście mnie nie wprowadzi, ponieważ dla mnie jest jasny nawet
    termin - Dysk SATA trzy :)

    --
    WiesłaW
    Opera Mail