  • 1. Data: 2011-07-04 17:50:17
    Temat: Dylematy systemowo modelowe - LG P500 vs Nokia E52
    Od: Dedektyf <p...@g...pl>

    Stoję przed wyborem, czy Nokia E52 czy LG Swift p500.

    oba telefony mam w ręce, oba chyba juz dosyć dobrze znam, w sensie wiem
    co o nich myślą inni. Tylko dalej nie wiem, który wybrać.

    Wcześniej była Nokia 6310i po niej N70 a teraz jest E51 - logiczne albo
    i nie byłoby E52. okres dzieciństwa ma już za sobą wszystko o niej
    wiadomo i ma symbiana, którego znam.

    Z drugiej strony w ramach przedłużenia umowy nabyłem LG i w zasadzie
    poczytałem wszystko co mogłem, pobawiłem się android market, pomacałem
    telefon. Wiem jakie teoretycznie możliwości daje android (ale symbian
    też je ma)

    Teraz dylemat, pytanie bardziej do tych, którzy z symbiana na androida
    się przesiedli, czy rzeczywiście traktując telefon jako telefon w
    codziennym użytkowaniu wiele zyskam ?

    Większość testów i opinii dostępnych w sieci to jednak analizy
    wydajności procesora w grach co mnie totalnie nie porusza. telefonu
    używam do dzwonienia, fajnie jest mieć pocztę, dostęp do netu i ew.
    komunikator on-line. (Czasem zrobię zdjęcie, czasem posłucham muzyki,
    czasem może się przydać nawigacja - tu przewaga nokii)

    pomijam już fakt że 50% postów dotyczących androida to posty w stylu
    'jak ograniczyć:

    - zuzycie baterii (brak kontroli nad aplikacjami
    - koszty netu (brak kontroli nad aplikacjami i systemem
    - jak policzyć ile kb pobrał

    Czyli jak na razie większość osób próbuje okiełznać system a do jego
    dobrodziejstw daleko. Z symbianem tych problemów nie ma

    Pytanie więc brzmi, czy rzeczywiście to ogromne możliwości androida już
    dziś są przydatne czy to tylko marketing bo kalendarz, gmaila, skype,
    net działają tak samo na symbianie ?

    Oczywiście androida się nie boję szybko pewnie z podstawowymi problemami
    sobie poradzę tylko czy warto ?

  • 2. Data: 2011-07-04 22:05:06
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-07-04, Dedektyf <p...@g...pl> wrote:

    > Teraz dylemat, pytanie bardziej do tych, którzy z symbiana na androida
    > się przesiedli, czy rzeczywiście traktując telefon jako telefon w
    > codziennym użytkowaniu wiele zyskam ?

    Przy założeniu, że telefonu używasz do dzwonienia i obierania rozmów:
    moim zdaniem nie. Jeśli do czegoś więcej - to zależy :)

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 3. Data: 2011-07-04 23:42:48
    Od: "G Nowak" <g...@g...com>

    Android to swietna zabawka, ale w kwestii ergonomii i wydajnosci baterii
    Nokia sprawdzi sie lepiej.

    --
    Pozdr

  • 4. Data: 2011-07-05 07:07:15
    Od: "andy" <a...@c...pl>

    Użytkownik "Dedektyf" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Stoję przed wyborem, czy Nokia E52 czy LG Swift p500.

    Nokia E52 oprócz niewątpliwych zalet ma wady.
    Czasami się wiesza podając w komunikacie, że jest zbyt dużo otwartych
    aplikacji co nie zawsze jest prawdą.
    Czasami się wiesza bez komunikatu, niby działa normalnie ale brak jest
    dzwonka.
    Wieszanie jest dość rzadkie i łatwe w usunięciu - wyłączenie i włączenie
    telefonu.
    Zdjęcia są dobrej jakości mimo 3 megapikseli, brak jest makro choć zdjęcia z
    kilkunastu cm wychodzą przyzwoicie, brak jest punktowego ustawienia
    ostrości, nie ma zumu.
    Długi okres czuwania porównywalny z 6310i, krótszy czas rozmów niż
    deklarowany przez producenta, także przy dobrym sygnale.
    Możliwość ładowania przez usb choć trwa to długo, podłączona do komputera po
    zakończeniu transmisji przechodzi w stan ładowania.
    Czas ładowania z ładowarki jest w miarę szybki.
    Czasami są problemy z podłączeniem do komputera, trzeba pomanipulować
    wtyczką przy telefonie. Być może powodem jest używanie tego samego gniazda
    do podłączenia ładowarki.

  • 5. Data: 2011-07-05 09:31:42
    Od: "G Nowak" <g...@g...com>

    Jesli telefon nie jest "trafiony" to kwestie wadliwego oprogramowania mozna
    rozwiazac przy pomocy Phoenixa czy innego JAFa.

    --
    Pozdr

  • 6. Data: 2011-07-05 20:46:38
    Od: "andy" <a...@c...pl>

    Użytkownik "G Nowak" <g...@g...com> napisał w wiadomości

    > Jesli telefon nie jest "trafiony" to kwestie wadliwego oprogramowania
    > mozna rozwiazac przy pomocy Phoenixa czy innego JAFa.

    Po ostatniej aktualizacji fabrycznej poprzez stronę Nokii ani razu się nie
    zawiesił.