  • 1. Data: 2011-02-08 21:57:04
    Temat: Dylemat - wymieniać dyski czy nie?
    Od: "4CX250" <t...@p...onet.pl>

    Mam dwa nówki dyski WD500AAKB 500GB 7200 po wymianie gwarancyjnej.
    Okazało się że płyta tez mi padła więc zakupiłem nową w której jest
    już SATAII ale nie obsługuje RAID.
    Mam takie możliwości.
    1.Zainstalować posiadany kontroler PATA RAID w gnieździe PCI i
    podłączyć te dwa dyski w RAID 0,
    2.Sprzedać te dyski i kupić jeden dysk 1TB SATA II i podpiąć go do
    SATAII na płycie,
    3.Sprzedać dyski i kupić dwa 500GB SATA II oraz kontroler SATAII RAID
    PCI Express.

    Którą bramkę wybrać?
    Jakie dyski polecacie?
    Czy te kontrolery po 40-50zł SATAII PCIExpress są czegoś warte? Nie
    chciał bym aby się okazało
    że to lipa wolniejsza niż ITB w SATAII na płycie.

    Marek

  • 2. Data: 2011-02-08 22:15:42
    Temat: Re: Dylemat - wymieniać dyski czy nie?
    Od: "Gil" <g...@o...pl>

    > Mam dwa nówki dyski WD500AAKB 500GB 7200 po wymianie gwarancyjnej.
    > Okazało się że płyta tez mi padła więc zakupiłem nową w której jest
    > już SATAII ale nie obsługuje RAID.

    Czy aby napewno jesteś o tym przekonany. Jaka to płyta?

  • 3. Data: 2011-02-08 22:23:11
    Od: Rysio <o...@p...pl>

    W dniu 2011-02-08 22:57, 4CX250 pisze:
> [...]
    > chciał bym aby się okazało
    > że to lipa wolniejsza niż ITB w SATAII na płycie.

    Powiem tak na chuj ci RAID 0 ?

  • 4. Data: 2011-02-08 22:23:18
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Tue, 8 Feb 2011 22:57:04 +0100, 4CX250 napisał(a):

    > Mam dwa nówki dyski WD500AAKB 500GB 7200 po wymianie gwarancyjnej.
    > Okazało się że płyta tez mi padła więc zakupiłem nową w której jest
    > już SATAII ale nie obsługuje RAID.

    Co to za płyta? Bo to żadkie.

    > Mam takie możliwości.
    > 1.Zainstalować posiadany kontroler PATA RAID w gnieździe PCI i
    > podłączyć te dwa dyski w RAID 0,

    PCI udusi się na RAID0

    > 2.Sprzedać te dyski i kupić jeden dysk 1TB SATA II i podpiąć go do
    > SATAII na płycie,

    Koniecznie potrzebujesz ciągłe 1 TB?

  • 5. Data: 2011-02-09 08:04:39
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    Użytkownik "Gil" <g...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Czy aby napewno jesteś o tym przekonany. Jaka to płyta?

    http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=P4i945GC

    Marek

  • 6. Data: 2011-02-09 08:10:09
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    Użytkownik "Leszek K." <l...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Co to za płyta? Bo to żadkie.
    http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=P4i945GC

    > PCI udusi się na RAID0

    Dlatego się zastanawiam nad tym. W sumie to by był jedyny kontroler na PCI w
    tym kompie pomijając ewentualne peryferia na płycie.

    > Koniecznie potrzebujesz ciągłe 1 TB?

    Taka opcja jest tańsza niż dwie 500tki no i prądu mniej zżera i pecet
    cichszy.

    Marek

  • 7. Data: 2011-02-09 19:17:38
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Wed, 9 Feb 2011 09:10:09 +0100, 4CX250 napisał(a):

    > Taka opcja jest tańsza niż dwie 500tki no i prądu mniej zżera i pecet
    > cichszy.

    Ale te dwa dyski już masz. Skoro płyta naprawdę nie ma RAID-u to podepnij
    jako osobne dyski i po problemie.

  • 8. Data: 2011-02-10 00:54:58
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Tue, 08 Feb 2011 23:23:11 +0100, Rysio napisał(a):

    > Powiem tak na chuj ci RAID 0 ?

    Popracuj na dużych plikach (pi razy oko średnio 60 - 70 MB na plik) na
    konfiguracji z i bez RAID0. Pogadamy...

    [ Z moim szczęściem do kobiet, prędzej znajdę chłopaka, niż dziewczynę... ]
    [ (demotywatory.pl) ]

  • 9. Data: 2011-02-11 08:04:16
    Od: Maciek <m...@n...pl>

> [...]
    > chciał bym aby się okazało
    > że to lipa wolniejsza niż ITB w SATAII na płycie.
    Zostaje Ci jeszcze RAID na poziomie systemu operacyjnego, ale nie
    napisałeś na jakim systemie działasz.
    Maciek