-
21. Data: 2015-03-22 22:53:26
Temat: Re: Dylemat. Nowe auto do 50k.
Od: "Endriu" <p...@i...pl>
> Brawo.
No brawo, brawo... W roli głównej stajnia Renault i jej panewki bez zamków....
http://forum.gazeta.pl/forum/w,20,150288513,15032925
6,Re_1_2_TSI_trwalosc_lancucha.html
"[...] Przykładowo posiadam też renault scenic 1.9 DCi (120KM). Silnik ma fabryczną
wadę powodującą okręcenie się panewek na korbowodzie - silnik po takiej akcji jest do
wyrzucenia. Mnie trafiło to przy przebiegu 160 000km. Różnica jest taka, że problem
jest znany - a renault akcji serwisowej na w/w wadę jednak nie ogłosiło, przez co
musiałem wymieniać silnik w kilkuletnim samochodzie...[...].
--
Pozdrawiam
Endriu -
22. Data: 2015-03-22 23:25:37
Temat: Re: Dylemat. Nowe auto do 50k.
Od: AL <a...@s...tam.pl>
On 2015-03-22 18:59, Endriu wrote:
>
>> Renault Megane 1.5dCi (105KM) - 42kkm - wymiana całego silnika -
>> przyczyna panewki.
>
> Pasowało by to jakoś udowodnić, żeby ni ebyło że kolega rzuca słowo na
> wiatr..... Jakieś zdjęcie rachunku albo cokolwiek ....
>
auto firmowe - mamy takie trzy (aaa przepraszam, jedno sie skasowało i
więc już tylko dwa)
- co mam Ci udowadniac? - nie chcesz wierzyc - to nie wierz.
Przekonasz sie (albo i nie) na wlasnej skorze.
Albo wpisz sobie 'panewki i dCi' - pewnie wszystkie linki również kłamią
bo nie ma rachunków za remont/wymianę silnika?
oOdatkowo dCi chodza jak traktory (jak są zimne). Ekonomia i dynamika -
akceptowalne.
Prywatnie takiego auta (z tym silnikime) bym nie kupil.
-
23. Data: 2015-03-23 09:31:14
Temat: Re: Dylemat. Nowe auto do 50k.
Od: Marek <m...@g...pl>
> Chyba wezmę zagazowanego Hundaya I30, ale to dopiero za jakiś czas pod
> warunkiem, że skośnoocy będą jeszcze za dwa lata (zanim dozbieram całość
> kasy) gazować 1,4 MPI.
>
Tez sie powoli nosze ze zmiana na Hyundaia. Im wiecej zglebiam temat to
coraz bardziej nabieram dystansu do tego wynalazku.
Wielu uzytkownikow KIA/hyundai ma problemy z zaworami, ktore nie maja
hydraulicznej regulacji. Regulacja jest wymagana co okolo 30kkm i nie
jest tania, czyt. nie kazdy mechanik da sobie z nia rade. Kosztuje okolo
1000 PLN.
Nie jestem pewny czy w nowym silniku jest ta sama historia.
--
Marek
echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z
-
24. Data: 2015-03-23 15:40:11
Temat: Re: Dylemat. Nowe auto do 50k.
Od: "Endriu" <p...@i...pl>
> - co mam Ci udowadniac? - nie chcesz wierzyc - to nie wierz.
Z tymi panewkami bez zamków to jak z pancerną brozą łamiącą skrzydło
odrzutowca ..... Wiesz może mi szef serwisu wraz kosulatantami, prezesami
Renault i Bóg wie z kim jeszcze mówić, że problem mają za sobą, a ja im i
tak nie uwierze i będę to gówno omijał z daleka.
--
Pozdrawiam
Endriu
-
25. Data: 2015-03-23 15:48:56
Temat: Re: Dylemat. Nowe auto do 50k.
Od: "Endriu" <p...@i...pl>
> Tez sie powoli nosze ze zmiana na Hyundaia. Im wiecej zglebiam temat to
> coraz bardziej nabieram dystansu do tego wynalazku.
> Wielu uzytkownikow KIA/hyundai ma problemy z zaworami, ktore nie maja
> hydraulicznej regulacji. Regulacja jest wymagana co okolo 30kkm i nie jest
> tania, czyt. nie kazdy mechanik da sobie z nia rade. Kosztuje okolo 1000
> PLN.
>
> Nie jestem pewny czy w nowym silniku jest ta sama historia.
Kolega ma Hundaia i30 zagazowanego na silniku 1,6 (kupił od znajomego po
lisingu w idealnm stanie). Chodzi mu to wszytsko dobrze. Ale chyba po 120k
łancuch rozrządu (w tym hundaju nie ma paska) się lekko rozklekotał i
serwisie musieli mu go wymenić.
Trochę to dziwne biorąc pod uwagę, że u drugiego mojego kupla z mercededesem
e-klasy w dieslu z bodajze 1997 roku z nabitym 250k kilometrów nigdy taka
sprawa by nie wynikła.
Nie wiem nic o tym silniku 1,4 MPI którego gazują (na chwilę obecną)
fabrycznie. 100 koni to ma, ale ja mam tyle w 1,6 w golfie. Tak na pierwszy
rzut oka czy nie będzie to jakieś wyżyłowane ?.
--
Pozdrawiam
Endriu
-
26. Data: 2015-03-23 22:50:27
Temat: Re: Dylemat. Nowe auto do 50k.
Od: laisar <k...@o...pl>
W dniu niedziela, 22 marca 2015 22:53:30 UTC+1 użytkownik Endriu napisał:
> > Brawo.
>
> No brawo, brawo... W roli głównej stajnia Renault
> i jej panewki bez zamków....
Napiszę powoli, bo najwyraźniej powoli czytasz <;
P r o b l e m e m t a m t y c h p a n e w e k
N I E B Y Ł b r a k z a m k ó w.
Faktyczną przyczyną obracania panewek było niewłaściwe smarowanie - z powodu źle
zaprojektowanych kanałów olejowych w bloku silnika.
Gdyby nawet tamte panewki miały zamki, to dalej by się okręcały, bo zamki nie mają
tyle wytrzymałości, by powstrzymać obracanie panewek, jeśli wystąpią ku niemu
warunki.
(Z (nie)wiarą w naprawienie problemu nie zamierzam dyskutować - mamy w końcu wolność
wyznania - ale czytam daćkowe fora polskie, rumuńskie, niemieckie, francuskie,
holenderskie, węgierskie, hiszpańskie i angielskie i nigdy nie spotkałem się z
doniesieniem o przekręconych panewkach).
-
27. Data: 2015-03-23 22:53:25
Temat: Re: Dylemat. Nowe auto do 50k.
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "laisar" <k...@o...pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:4b3c454c-1013-42da-988f-83db4f0932d4@go
oglegroups.com...
> W dniu niedziela, 22 marca 2015 22:53:30 UTC+1 użytkownik Endriu napisał:
>> > Brawo.
>>
>> No brawo, brawo... W roli głównej stajnia Renault
>> i jej panewki bez zamków....
>
> Napiszę powoli, bo najwyraźniej powoli czytasz <;
>
> P r o b l e m e m t a m t y c h p a n e w e k
> N I E B Y Ł b r a k z a m k ó w.
>
> Faktyczną przyczyną obracania panewek było niewłaściwe smarowanie - z
> powodu źle zaprojektowanych kanałów olejowych w bloku silnika.
Sugerujesz, że t e r a z już jest to poprawione?
Kiedy taka zmiana w tym silniku miała miejsce?
---
Ta wiadomość została sprawdzona na obecność wirusów przez oprogramowanie antywirusowe
Avast.
http://www.avast.com
-
28. Data: 2015-03-23 23:14:02
Temat: Re: Dylemat. Nowe auto do 50k.
Od: laisar <k...@o...pl>
PS - Zastrzeżenie: nie bronię dCi, bo w ogóle jestem przeciwnikiem diesli w
osobówkach - ale przy wszystkich ich rzeczywistych wadach tym bardziej bez sensu jest
dokładanie im wymyślonych problemów.
-
29. Data: 2015-03-24 00:16:11
Temat: Re: Dylemat. Nowe auto do 50k.
Od: laisar <k...@o...pl>
W dniu poniedziałek, 23 marca 2015 22:53:24 UTC+1 użytkownik Cavallino napisał:
> Użytkownik "laisar" napisał w wiadomości grup
> >
> > Faktyczną przyczyną obracania panewek było niewłaściwe smarowanie - z
> > powodu źle zaprojektowanych kanałów olejowych w bloku silnika.
>
> Sugerujesz, że t e r a z już jest to poprawione?
> Kiedy taka zmiana w tym silniku miała miejsce?
Ok. roku 2004 - od 1.5 dCi II generacji ("K9K blok A", Euro 4).