  • 11. Data: 2015-03-20 23:27:51
    Temat: Re: Dylemat. Nowe auto do 50k.
    Od: "Endriu" <p...@i...pl>

    > I dalej to nie jest temat, który obchodzi użytkowników nowych samochodów.

    Sorry, ja się boje takich cudów. Panewka to ma być panewka, a nie jakies
    gówno....

    Endriu

  • 12. Data: 2015-03-21 00:54:19
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 20 Mar 2015 23:27:51 +0100, "Endriu" <p...@i...pl> wrote:
    > Sorry, ja się boje takich cudów. Panewka to ma być panewka, a nie
    jakies
    > gówno....

    To ile zamietzasz jeździć nowym samochodem?? Do 100-150kkm powinien
    wytrzymać każdy, później wynieniasz na nowszy.

    --
    Marek

  • 13. Data: 2015-03-21 01:01:39
    Od: k...@o...pl

    http://truckfocus.pl/technika/3236/panewki-bez-8222z
    amk%C3%B3w8221
    > Zamki panewkowe, nie mają na celu (jak się szeroko sądzi)
    > zabezpieczenie półpanewki przed obrotem w otworze osadczym.
    > Ich głównym celem jest wskazanie właściwego osadzenia
    > półpanewek przy niesymetrycznym ich wykonaniu (np. gdy
    > w jednej z nich jest wykonany otwór lub kanał olejowy).

    http://download.ms-motor-service.com/ximages/ks_pi_0
    014_en_web.pdf
    > It is often believed, incorrectly, that the lugs are there
    > to protect the bearing shells from being rotated.
    > [...] the small locating lugs will not be able to counteract
    > the torque of the camshaft. They will be bent back or cut off.

    http://www.stealth316.com/misc/clevite-eng-bearing-f
    und-p4.pdf
    > The lug is not intended to prevent bearing rotation.

    http://www.sylinderservice.no/last_ned/Teknisk_manua
    l_lager.pdf

  • 14. Data: 2015-03-21 07:57:42
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Endriu" <p...@i...pl> napisał w wiadomości grup

    > Sorry, ja się boje takich cudów.

    Od wyłączenia obaw jest gwarancja, a nie przepłacanie za niemiecki szajs,
    który ma dużą szansę zepsuć się jeszcze szybciej.

    ---
    Avast.

  • 15. Data: 2015-03-21 09:59:48
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2015-03-20 20:39, Endriu wrote:

    > I tak jakoś mam przeczucie, że w/w szef działu technicznego nie dałby
    > jednak gwarancji na to, że na tych "poprawionych" daciowskich panewkach
    > nie dałbym rady jednak zrobić - podobnie jak w moim starym golfie - 270k
    > kilometrów bez żednej ingerencji w silnik ......

    Renault Megane 1.5dCi (105KM) - 42kkm - wymiana całego silnika -
    przyczyna panewki.

  • 16. Data: 2015-03-21 14:11:59
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    <k...@o...pl> wrote in message
    ps.com...
    > http://truckfocus.pl/technika/3236/panewki-bez-8222z
> [...]

    Brawo.

  • 17. Data: 2015-03-22 18:59:52
    Od: "Endriu" <p...@i...pl>

    > Renault Megane 1.5dCi (105KM) - 42kkm - wymiana całego silnika -
    > przyczyna panewki.

    Pasowało by to jakoś udowodnić, żeby ni ebyło że kolega rzuca słowo na
    wiatr..... Jakieś zdjęcie rachunku albo cokolwiek ....

    Endriu

  • 18. Data: 2015-03-22 22:36:11
    Od: "Endriu" <p...@i...pl>

    > To ile zamietzasz jeździć nowym samochodem?? Do 100-150kkm powinien
    > wytrzymać każdy, później wynieniasz na nowszy.

    Wiesz swojego w/w golfiacza kupiłem w 2010 roku za 10k i zagazowanym zrobiłem 75k
    kilometrów w ciagu 5 lat. Wydaje mi sie, że mógłbym go teraz opchać jeszcze spokojnie
    za 4-5k, czego chyba jednak na wszelki wypadek nie zrobie.

    A nie zrobie tego dlatego, że jak czytam opinie o tych np. nowych skodowskich
    benzyniakach np. TSI 1,2 - 1,4 z dwoma sprężarkami (pewnie w ogóle do gazu się nie
    nadających)

    http://forum.gazeta.pl/forum/w,20,150288513,15574953
    4,Re_1_2_TSI_trwalosc_lancucha.html

    "[...] silnik kaszanka, po 80 tyś, przeskoczył łąńcuch. Czyli problem napinacza. Przy
    30 tyś. padła turbina . To wszystko w Leonie 1.2 TSI ,a jak kupowałem to
    zachwalali... że to świetny silnik. Turbinę po przebojach wymienili na gwarancji.
    Silnik niestety padł po gwarancji, prubowałem interweniować u producenta siilnika
    czyli właściciela marki Seat, VW. Napisałem im że produkują buble, to po miesiącu
    odpisali mi że VW nie jest producentem tego czegoś ;)). Kabaret za 4000 zł, tyle
    trzba zapłacic za remont. [...]".

    .... czy jakiś innych wyżyłowanych 1,6 TDI:

    http://autokult.pl/9404,silnik-1-6-tdi-czym-sie-rozn
    i-od-wiekszych-i-starszych-braci
    http://www.autocentrum.pl/forum/silniki-diesla/1-6-t
    di-opinie-doswiadczenia-1999979712/

    "[...]nie mniej jednak - 1.6TDI to jednorazowka bez mozliwosci (w wiekszosci
    przypadkow) dokonania remontu silnika - wynika to z konstrukcji tego silnika
    (ksiegowi wsadzili tam lapy [...]".

    .. to mnie po prostu krew zalewa. Wiesz nie sposób wywalić 60k za auto i po pięciu
    latach, tuż po upływie gwarancji zacząć się wku...wiac jak zaczną padać te wszystkie
    "nowoczesnego" typu sprężarki i inne tego typu cuda na kiju.

    Nie wiem czy na wszelki wypadek oprócz tego nowego hipotetycznego samochodu dokupie
    sobie jeszcze silnik do tego mojego starego golfiacza:

    http://allegro.pl/silnik-a3-leon-i-bora-golf-iv-1-6-
    8v-100km-akl-i5167805000.html

    ...niech mój znajomy mechanior zrobi w na w nim kapę i pierdzielę za 2k PLN zapewnie
    sobie święty sposób na kolejne 20 lat mojego życia .....

    Endriu

  • 19. Data: 2015-03-22 22:42:25
    Od: "Endriu" <p...@i...pl>

    > niech mój znajomy mechanior zrobi w na w nim kapę i pierdzielę za 2k PLN
    > zapewnie sobie święty sposób na kolejne 20 lat mojego życia .....

    święty spokój - miało być sorka ...

    Endriu

  • 20. Data: 2015-03-22 22:50:39
    Od: "Endriu" <p...@i...pl>

    A tu fajnie napisali:

    http://forum.gazeta.pl/forum/w,20,150288513,15032925
    6,Re_1_2_TSI_trwalosc_lancucha.html

    "[...] A jakieś tam inne problemy - to np. 2 x przegryziony przez jakieś zwierzę
    kabel. Ciężko winić tutaj VW, choć przyznać muszę, że samochód stoi pod blokiem i
    inni sąsiedzi nie mieli takiego problemu. Widać moje kable są smaczniejsze. [...]".

    Endriu