-
11. Data: 2015-03-20 23:27:51
Temat: Re: Dylemat. Nowe auto do 50k.
Od: "Endriu" <p...@i...pl>
> I dalej to nie jest temat, który obchodzi użytkowników nowych samochodów.
Sorry, ja się boje takich cudów. Panewka to ma być panewka, a nie jakies
gówno....
--
Pozdrawiam
Endriu
-
12. Data: 2015-03-21 00:54:19
Temat: Re: Dylemat. Nowe auto do 50k.
Od: Marek <f...@f...com>
On Fri, 20 Mar 2015 23:27:51 +0100, "Endriu" <p...@i...pl> wrote:
> Sorry, ja się boje takich cudów. Panewka to ma być panewka, a nie
jakies
> gówno....
To ile zamietzasz jeździć nowym samochodem?? Do 100-150kkm powinien
wytrzymać każdy, później wynieniasz na nowszy.
--
Marek
-
13. Data: 2015-03-21 01:01:39
Temat: Re: Dylemat. Nowe auto do 50k.
Od: k...@o...pl
http://truckfocus.pl/technika/3236/panewki-bez-8222z
amk%C3%B3w8221
> Zamki panewkowe, nie mają na celu (jak się szeroko sądzi)
> zabezpieczenie półpanewki przed obrotem w otworze osadczym.
> Ich głównym celem jest wskazanie właściwego osadzenia
> półpanewek przy niesymetrycznym ich wykonaniu (np. gdy
> w jednej z nich jest wykonany otwór lub kanał olejowy).
http://download.ms-motor-service.com/ximages/ks_pi_0
014_en_web.pdf
> It is often believed, incorrectly, that the lugs are there
> to protect the bearing shells from being rotated.
> [...] the small locating lugs will not be able to counteract
> the torque of the camshaft. They will be bent back or cut off.
http://www.stealth316.com/misc/clevite-eng-bearing-f
und-p4.pdf
> The lug is not intended to prevent bearing rotation.
http://www.sylinderservice.no/last_ned/Teknisk_manua
l_lager.pdf
> Ensuring the correct positioning of the bearing in the housing
> is the only func-tion of the locating lug. Specifically, it
> does not safeguard the bearing shell against torsion/twisting
> inside the case.
-
14. Data: 2015-03-21 07:57:42
Temat: Re: Dylemat. Nowe auto do 50k.
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Endriu" <p...@i...pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:mei6t8$i9e$...@u...news.interia.pl...
>
>> I dalej to nie jest temat, który obchodzi użytkowników nowych samochodów.
>
> Sorry, ja się boje takich cudów.
Od wyłączenia obaw jest gwarancja, a nie przepłacanie za niemiecki szajs,
który ma dużą szansę zepsuć się jeszcze szybciej.
---
Ta wiadomość została sprawdzona na obecność wirusów przez oprogramowanie antywirusowe
Avast.
http://www.avast.com
-
15. Data: 2015-03-21 09:59:48
Temat: Re: Dylemat. Nowe auto do 50k.
Od: AL <a...@s...tam.pl>
On 2015-03-20 20:39, Endriu wrote:
>> Ale to raczej nie dotyczy użytkowników nowych samochodów,
>
> I tak jakoś mam przeczucie, że w/w szef działu technicznego nie dałby
> jednak gwarancji na to, że na tych "poprawionych" daciowskich panewkach
> nie dałbym rady jednak zrobić - podobnie jak w moim starym golfie - 270k
> kilometrów bez żednej ingerencji w silnik ......
>
Renault Megane 1.5dCi (105KM) - 42kkm - wymiana całego silnika -
przyczyna panewki.
-
16. Data: 2015-03-21 14:11:59
Temat: Re: Dylemat. Nowe auto do 50k.
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
<k...@o...pl> wrote in message
news:b4c617ec-6916-4cc4-84a4-4dfa14531d2a@googlegrou
ps.com...
> http://truckfocus.pl/technika/3236/panewki-bez-8222z
amk%C3%B3w8221
>> Zamki panewkowe, nie mają na celu (jak się szeroko sądzi)
>> zabezpieczenie półpanewki przed obrotem w otworze osadczym.
>> Ich głównym celem jest wskazanie właściwego osadzenia
>> półpanewek przy niesymetrycznym ich wykonaniu (np. gdy
>> w jednej z nich jest wykonany otwór lub kanał olejowy).
>
>
> http://download.ms-motor-service.com/ximages/ks_pi_0
014_en_web.pdf
>> It is often believed, incorrectly, that the lugs are there
>> to protect the bearing shells from being rotated.
>> [...] the small locating lugs will not be able to counteract
>> the torque of the camshaft. They will be bent back or cut off.
>
>
> http://www.stealth316.com/misc/clevite-eng-bearing-f
und-p4.pdf
>> The lug is not intended to prevent bearing rotation.
>
>
> http://www.sylinderservice.no/last_ned/Teknisk_manua
l_lager.pdf
>> Ensuring the correct positioning of the bearing in the housing
>> is the only func-tion of the locating lug. Specifically, it
>> does not safeguard the bearing shell against torsion/twisting
>> inside the case.
Brawo.
-
17. Data: 2015-03-22 18:59:52
Temat: Re: Dylemat. Nowe auto do 50k.
Od: "Endriu" <p...@i...pl>
> Renault Megane 1.5dCi (105KM) - 42kkm - wymiana całego silnika -
> przyczyna panewki.
Pasowało by to jakoś udowodnić, żeby ni ebyło że kolega rzuca słowo na
wiatr..... Jakieś zdjęcie rachunku albo cokolwiek ....
--
Pozdrawiam
Endriu
-
18. Data: 2015-03-22 22:36:11
Temat: Re: Dylemat. Nowe auto do 50k.
Od: "Endriu" <p...@i...pl>
> To ile zamietzasz jeździć nowym samochodem?? Do 100-150kkm powinien
> wytrzymać każdy, później wynieniasz na nowszy.
Wiesz swojego w/w golfiacza kupiłem w 2010 roku za 10k i zagazowanym zrobiłem 75k
kilometrów w ciagu 5 lat. Wydaje mi sie, że mógłbym go teraz opchać jeszcze spokojnie
za 4-5k, czego chyba jednak na wszelki wypadek nie zrobie.
A nie zrobie tego dlatego, że jak czytam opinie o tych np. nowych skodowskich
benzyniakach np. TSI 1,2 - 1,4 z dwoma sprężarkami (pewnie w ogóle do gazu się nie
nadających)
http://forum.gazeta.pl/forum/w,20,150288513,15574953
4,Re_1_2_TSI_trwalosc_lancucha.html
"[...] silnik kaszanka, po 80 tyś, przeskoczył łąńcuch. Czyli problem napinacza. Przy
30 tyś. padła turbina . To wszystko w Leonie 1.2 TSI ,a jak kupowałem to
zachwalali... że to świetny silnik. Turbinę po przebojach wymienili na gwarancji.
Silnik niestety padł po gwarancji, prubowałem interweniować u producenta siilnika
czyli właściciela marki Seat, VW. Napisałem im że produkują buble, to po miesiącu
odpisali mi że VW nie jest producentem tego czegoś ;)). Kabaret za 4000 zł, tyle
trzba zapłacic za remont. [...]".
.... czy jakiś innych wyżyłowanych 1,6 TDI:
http://autokult.pl/9404,silnik-1-6-tdi-czym-sie-rozn
i-od-wiekszych-i-starszych-braci
http://www.autocentrum.pl/forum/silniki-diesla/1-6-t
di-opinie-doswiadczenia-1999979712/
"[...]nie mniej jednak - 1.6TDI to jednorazowka bez mozliwosci (w wiekszosci
przypadkow) dokonania remontu silnika - wynika to z konstrukcji tego silnika
(ksiegowi wsadzili tam lapy [...]".
.. to mnie po prostu krew zalewa. Wiesz nie sposób wywalić 60k za auto i po pięciu
latach, tuż po upływie gwarancji zacząć się wku...wiac jak zaczną padać te wszystkie
"nowoczesnego" typu sprężarki i inne tego typu cuda na kiju.
Nie wiem czy na wszelki wypadek oprócz tego nowego hipotetycznego samochodu dokupie
sobie jeszcze silnik do tego mojego starego golfiacza:
http://allegro.pl/silnik-a3-leon-i-bora-golf-iv-1-6-
8v-100km-akl-i5167805000.html
...niech mój znajomy mechanior zrobi w na w nim kapę i pierdzielę za 2k PLN zapewnie
sobie święty sposób na kolejne 20 lat mojego życia .....
--
Pozdrawiam
Endriu -
19. Data: 2015-03-22 22:42:25
Temat: Re: Dylemat. Nowe auto do 50k.
Od: "Endriu" <p...@i...pl>
> niech mój znajomy mechanior zrobi w na w nim kapę i pierdzielę za 2k PLN
> zapewnie sobie święty sposób na kolejne 20 lat mojego życia .....
święty spokój - miało być sorka ...
--
Pozdrawiam
Endriu
-
20. Data: 2015-03-22 22:50:39
Temat: Re: Dylemat. Nowe auto do 50k.
Od: "Endriu" <p...@i...pl>
A tu fajnie napisali:
http://forum.gazeta.pl/forum/w,20,150288513,15032925
6,Re_1_2_TSI_trwalosc_lancucha.html
"[...] A jakieś tam inne problemy - to np. 2 x przegryziony przez jakieś zwierzę
kabel. Ciężko winić tutaj VW, choć przyznać muszę, że samochód stoi pod blokiem i
inni sąsiedzi nie mieli takiego problemu. Widać moje kable są smaczniejsze. [...]".
--
Pozdrawiam
Endriu