  • 1. Data: 2010-09-27 11:15:32
    Temat: DxO Optics a workflow
    Od: Michał Nitka <m...@g...com>

    Bawiłem się ostatnio DxO Optics i IMHO całkiem wygodna ta automatyczna
    korekta. Mam tylko problem z połączeniem tego z obróbką RAW. Sam DxO
    obrabia RAWy, ale nie oferuje pełni opcji w zakresie obróbki
    ekspozycji, czy balansu bieli. Nasuwa mi się więc logiczny wniosek, że
    najlepiej chyba użyć automatycznej korekty do już gotowych JPGów
    wywołanych i skorygowanych w innym programie.

    Czy ktoś ma jakieś doświadczenia w tym temacie? Zastana.wiam się jaka
    jest utrata szczegółów przy obróbce tylko winietowania i dystorsji i
    AC w JPG vs RAW. No i czy warto płacić za DxO zamiast PTLens. Widzę na
    tej grupie opinie z 2004, że nie bardzo, ale dziś DxO jest na innym
    etapie rozwoju..

    Z góry dzięki za podzielenia się opiniami.

  • 2. Data: 2010-09-27 13:03:00
    Temat: Re: DxO Optics a workflow
    Od: "tomlot" <t...@w...pl>

    Wersja Pro 6 ma full opcje do obróbki RAW. Najbardziej cenię sobie profile
    (puszka+szkło), najmniej prędkość działania.
    Tom

  • 3. Data: 2010-09-27 13:35:47
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Mon, 27 Sep 2010 04:15:32 -0700 (PDT), Michał Nitka napisał(a):

> [...]
    > najlepiej chyba użyć automatycznej korekty do już gotowych JPGów
    > wywołanych i skorygowanych w innym programie.

    Albo wynik korekty zapisać w DNG i wywoływać dalej w docelowym programie -
    o ile rozumie DNG...

    Nawiasem mówiąc, czego ci właściwie brakuje z obróbki ekspozycji i balansu
    bieli?

> [...]
    > AC w JPG vs RAW. No i czy warto płacić za DxO zamiast PTLens. Widzę na
    > tej grupie opinie z 2004, że nie bardzo, ale dziś DxO jest na innym

    IMO najlepiej pobaw się wersją testową i sam zobacz. Moim zdaniem raczej
    warto.

    "Control the coinage and the courts -- let the rabble have the rest."
    Thus the Padishah Emperor advises you. And he tells you; "If you want
    profits, you must rule." There is truth in these words, but I ask
    myself; "Who are the rabble and who are the ruled?"

  • 4. Data: 2010-09-27 19:30:41
    Od: Michał Nitka <"michal[dot]nitka[at]gmail[dot]com">

    On Mon, 27 Sep 2010 15:35:47 +0200, Andrzej Libiszewski wrote:

    > Albo wynik korekty zapisać w DNG i wywoływać dalej w docelowym programie -
    > o ile rozumie DNG...

    Racja, wszystko przez to, że nie przełączyłem się na widok zaawansowany,
    gdzie już były te opcje. Teraz jest OK, jeżeli potrzeba można skorygować
    tylko wady optycznie mniej więcej bezstratnie dalej bawić się w gdzie
    indziej z DNG.

    Nie do końca tylko rozumiem konwersję balansu bieli pomiędzy NEF a DNG.
    Nawet pozostaję przy "As shot" to, co Lightroom widziałby podaje jako 5600,
    DxO widzi jako 6615K. No i DNG nie pozwala też na zapisanie zmian względem
    oryginalnego NEF i operacji na samym DNG. Pewnie dlatego gdy podkręcę w DxO
    do 12000K i zapiszę w DNG LR dalej podaje 5600 (czyli dane oryginalnej
    ekspozycji przeżywają konwersję, tylko DxO nie może zapisać zmian?). Nie
    wiem, czy ja dobrze rozumiem, ale efekt taki, że najlepiej WB ruszać tylko
    raz, jeżeli wywołujemy na raz. Z tym, że chyba najlepiej w docelowym
    programie, bo DxO pokazuje finalny efekt regulacji WB na JPEGu i można się
    zdziwić po załadowaniu do LR).

    > Nawiasem mówiąc, czego ci właściwie brakuje z obróbki ekspozycji i balansu
    > bieli?

    j.w. Teraz jest OK, choć muszę przyznać, że w LR3 bardziej podoba mi się
    interfejs ;)

    > IMO najlepiej pobaw się wersją testową i sam zobacz. Moim zdaniem raczej
    > warto.

    Teraz też tak uważam, choć po wyjściu LR3 ten program przestaje być
    niezbędny i staje się po prostu 2xtańszą alternatywą. Muszę pobawić się
    jeszcze trialami i porównać efekty. Wydaje mi się, że nowy LR trochę lepiej
    koryguje aberrację chromatyczną.
    BTW jeszcze odnośnie interfejsu: w obu brakuje mi możliwości przesuwania
    suwaków kółkiem myszy (1krok=1 jedna jedn.), przydaje się do mikroregulacji
    niektórych cech, gdy próbujemy znaleźć idealny poziom.

    --
    Pozdrawiam,
    Michał

  • 5. Data: 2010-09-27 20:25:19
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Mon, 27 Sep 2010 21:30:41 +0200, Michał Nitka napisał(a):

    > Teraz też tak uważam, choć po wyjściu LR3 ten program przestaje być
    > niezbędny i staje się po prostu 2xtańszą alternatywą.

    Z całym szacunkiem, ale pozwolę sobie się nie zgodzić. Moduł korekcji w LR3
    jest może i niezły, ale nie ma wszystkich możliwości (zniekształcenia
    sferyczne i cylindryczne) DxO.

    "Dar jest błogosławieństwem ofiarodawcy"

  • 6. Data: 2010-09-27 21:04:34
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

    W dniu 2010-09-27 22:25, Andrzej Libiszewski pisze:

    > Z całym szacunkiem, ale pozwolę sobie się nie zgodzić. Moduł korekcji w LR3
    > jest może i niezły, ale nie ma wszystkich możliwości (zniekształcenia
    > sferyczne i cylindryczne) DxO.

    Rowniez w korekcji CA nadal DxO jest mocno z przodu.

    --
    Mateusz Papiernik
    m...@m...net, http://www.maticomp.net

  • 7. Data: 2010-09-27 21:34:00
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Mon, 27 Sep 2010 23:04:34 +0200, Mateusz Papiernik napisał(a):

    > Rowniez w korekcji CA nadal DxO jest mocno z przodu.

    Za to odszumianie LR3 w końcu ma lepsze :)

  • 8. Data: 2010-09-27 21:36:28
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

    W dniu 2010-09-27 23:34, Andrzej Libiszewski pisze:

    > Za to odszumianie LR3 w końcu ma lepsze :)

    Fakt, ale tutaj uparcie wole NeatImage :)

    --
    Mateusz Papiernik
    m...@m...net, http://www.maticomp.net

  • 9. Data: 2010-09-27 22:02:19
    Od: Michał Nitka <"michal[dot]nitka[at]gmail[dot]com">

    On Mon, 27 Sep 2010 22:25:19 +0200, Andrzej Libiszewski wrote:

    > Z całym szacunkiem, ale pozwolę sobie się nie zgodzić. Moduł korekcji w LR3
    > jest może i niezły, ale nie ma wszystkich możliwości (zniekształcenia
    > sferyczne i cylindryczne) DxO.

    No tak, masz rację.

    --
    Pozdrawiam,
    Michał

  • 10. Data: 2010-09-28 09:51:11
    Od: Marx <M...@n...com>

    On 27.09.2010 23:36, Mateusz Papiernik wrote:

    > Fakt, ale tutaj uparcie wole NeatImage :)

    a w ktorym momencie odszumiasz? i czy potem wyostrzasz?
    Marx