    From: Mateusz Rzewuski <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Dwupedalarska menda
    Date: Thu, 10 Oct 2013 19:33:21 +0200

    W dniu 2013-10-10 19:13, Akarm pisze:

    > Widzę, że masz pojęcie o zasadach ruchu, jak większość ludzi w Polsce.
    > :) Często kierowcy krzyczą na rowerzystów, żeby zjeżdżali na chodnik.
    > Wyobraź sobie, że jazda rowerem po chodniku jest *zabroniona*.
    > Dopuszczalna jedynie wyjątkowo.

    Wyobraź sobie, że jest dozwolona pod trzema warunkami spełnionymi
    jednocześnie,
    o których pisałem wcześniej nie wymieniając ich:

    1. chodnik ma co najmniej dwa metry szerokości,
    2. ruch na jezdni jest dozwolony z prędkością ponad 50 km/h (w
    terenie zabudowanym),
    3. brakuje oddzielonej drogi dla rowerów oraz pasa ruchu dla nich
    przeznaczonego.

    Ponadto, jeżeli jest zła pogoda, czyli generalnie zimą śnieżyca czy
    ulewa jesienna to też mogę,
    poza tym jadąc z dzieckiem do lat 10 na rowerach czyli np. całe lato
    mogę tak codziennie :-)

    Oczywiście w każdym innym przypadku jest zabroniona, jak widać, tych
    wyjątków
    wbrew pozorom jest sporo...

    M.