eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDwie rajdowe elektryczne Lancie Delta spłonęły tuż przed wyścigiem › Re: Dwie rajdowe elektryczne Lancie Delta spłonęły tuż przed wyścigiem
  • Data: 2023-08-02 09:11:22
    Temat: Re: Dwie rajdowe elektryczne Lancie Delta spłonęły tuż przed wyścigiem
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tue, 1 Aug 2023 15:32:39 +0200, nadir

    > Nie da się, ludzkość już wybrała i bez spalenia tego czy owego się nie
    > obejdzie.

    I dlatego już teraz czasem muszą odpinać OZE, bo nie ma komu odbierać.
    Ależ z ciebie słodziak!

    > Co z tego, że przestaną truć samochody spalinowe,

    Bardzo wiele, w takiej Wawie ruch kołowy to ponad 50% rakotwórczego
    syfu benzo(a)pirenów, NOx itp. Mniej otrutych ludzi, więcej kasy
    w budżecie, czyli w naszych kieszeniach.

    > jak zaczną płonące statki czy sortownie/magazyny odpadów
    > ze zużytymi bateriami czy innymi chemikaliami?

    No tak, wiadomo, elektryki nie odpowiadają tylko za gradobicie,
    trzęsienie ziemi i koklusz!

    Debilku, jeśli baterie miałyby płonąć, to by już płonęły. Po raz kolejny
    przytoczę ci, głąbie kapuściany, wartości produkcji baterii. Przez ostatnie
    10 lat wyprodukowano do samych tylko smartfonów i laptopów 8 MILIARDÓW kWh
    baterii (a gdzie jeszcze inne piloty, zabawki, elektronarzędzia etc.).
    Można za to wyprodukować 130mln samochodów elektrycznych. Tymczasem przez
    ostatnie 10 lat wyjechało ich na świat 18 mln. I te baterie w samochodów, z
    powodu ich odmiennego traktowania, wytrzymują znacznie dłużej niż baterie w
    urządzeniach przenośnych, ponadto da się je naprawiać. WSZYSTKIE baterie
    (zarówno te z urządzeń przenośnych jak i samochodów) się recyklinguje w
    97%, a odzyskane minerały ziem rzadkich w recyklingu są TAŃSZE niż ich
    wydobycie od zera z przyrody. Ergo, baterie nie leżą i nie będą leżeć jako
    złom, a tym abrdziej nie będą płonąć, jak to wietrzą wielbiciele samochodów
    spalinowych, bo są ZBYT CENNE, debilku.

    > Na prawdę wierzysz w to, że w całej tej elektryfikacji
    > chodzi o ekologię i zdrowie ludzi? Jaki słodziak!

    Tak, chodzi m.in. o zdrowie ludzi, dzięki czemu wiem,
    że nie będę musiał już mieć takich widoków:
    https://youtube.com/shorts/Ss_GjF7Z1L4

    Poza tym elektryfikacja to 2-3x mniejsze zużycie energii,
    a więc znowu mniej spalanych paliw. Jak sobie pomyślę,
    że w litrze paliwa jest 9,5kWh a do wyprodukowania
    potrzeba 7kWh (prądu!), to mnie trzęsie. Ty oczywiście
    masz to w dupie ruski trollu.

    --
    Pozdor
    Myjk