eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDwa pytania o papierologie...
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 14

  • 1. Data: 2011-10-07 00:55:53
    Temat: Dwa pytania o papierologie...
    Od: "Wielebny" <v...@o...pl>

    (1) Jest samochód zarejestrowany jako ciężarowy (4 osoby). Co trzeba zrobić,
    żeby był ponownie osobowy na 5 pasażerów?

    (2) Jest sobie samochód kupiony przez właściciela pół roku temu. Właściciel
    nie dokonał rejestracji na siebie, a teraz chce sprzedać. Co powinno się
    zrobić? I jakie ewentualnie czychają pułapki?

    W.


  • 2. Data: 2011-10-07 00:57:39
    Temat: Re: Dwa pytania o papierologie...
    Od: Grejon <g...@g...com>

    W dniu 2011-10-07 00:55, Wielebny pisze:

    > (2) Jest sobie samochód kupiony przez właściciela pół roku temu.
    > Właściciel nie dokonał rejestracji na siebie, a teraz chce sprzedać. Co
    > powinno się zrobić? I jakie ewentualnie czychają pułapki?

    Pójść z obecną i poprzednią umową K-S do Wydziału Komunikacji.

    --
    Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:g...@j...aster.pl
    Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi


  • 3. Data: 2011-10-07 09:41:54
    Temat: Re: Dwa pytania o papierologie...
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-10-07 00:55, Wielebny pisze:
    > (1) Jest samochód zarejestrowany jako ciężarowy (4 osoby). Co trzeba
    > zrobić, żeby był ponownie osobowy na 5 pasażerów?
    Zamontować w autoryzowanym serwisie piąty pas bezpieczeństwa, wymontować
    kratkę jeśli ma. Potem z kwitami za operację do diagnosty (tego wyżej
    umocowanego, czyli z okręgowej) i on wystawi zaświadczenie że auto jest
    5 osobowe. Z tym do WK i zmiana wpisu w dowodzie. Warunek że to auto ma
    homologację na 5 osób i było tylko "przerobione" na ciężarowe.
    >
    > (2) Jest sobie samochód kupiony przez właściciela pół roku temu.
    > Właściciel nie dokonał rejestracji na siebie, a teraz chce sprzedać. Co
    > powinno się zrobić? I jakie ewentualnie czychają pułapki?
    >
    Musi być zachowana ciągłość umów, tzn. ostatni kupujący musi mieć
    wszystkie umowy zaczynając od pierwszej z gościem który figuruje w DR.
    Pułapki są takie, że któraś po drodze może być felerna, brakować może
    adresu, współwłaściciel źle wpisany, faktura źle wystawiona itd. I pani
    w WK radośnie każe spadać na drzewo. To jest do zrobienia tylko
    dokładnie trzeba sprawdzić wszystkie papiery, albo (jak mi się kiedyś
    trafiło) szukać jednego z poprzednich właścicieli z drugiego końca
    Polski przez Googla, żeby odkręcić zły papier.


    --
    MZ
    OC/AC samochodu w LibertyDirect dodatkowo do 100 zł taniej:
    Kod promocyjny: 2011-87579484


  • 4. Data: 2011-10-07 11:43:51
    Temat: Re: Dwa pytania o papierologie...
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>


    Użytkownik "MZ" <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    news:j6mafu$7ih$1@news.onet.pl...
    >W dniu 2011-10-07 00:55, Wielebny pisze:
    >> (1) Jest samochód zarejestrowany jako ciężarowy (4 osoby). Co trzeba
    >> zrobić, żeby był ponownie osobowy na 5 pasażerów?
    > Zamontować w autoryzowanym serwisie piąty pas bezpieczeństwa, wymontować
    > kratkę jeśli ma. Potem z kwitami za operację do diagnosty (tego wyżej
    > umocowanego, czyli z okręgowej) i on wystawi zaświadczenie że auto jest
    > 5 osobowe. Z tym do WK i zmiana wpisu w dowodzie. Warunek że to auto ma
    > homologację na 5 osób i było tylko "przerobione" na ciężarowe.


    przy czym nie musi być ASO a dowolny legalnie działający warsztat, który
    wystawi fakture na usługe o konkretnej nazwie (nie pamiętam dokładnie, ale
    diagnosta napisał mi co musi być napisane na fakturze, zeby mu wystarczyło)


    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl
    Dwa ogony Irma i Myszka
    Sprzedam P307 1,6HDI 2006 110KM
    Volvo FL618 '97 250KM


  • 5. Data: 2011-10-07 11:52:04
    Temat: Re: Dwa pytania o papierologie...
    Od: "Tadeusz" <...@s...onet.pl>


    Użytkownik "Kuba (aka cita)" <> napisał w wiadomości ...
    >
    > Użytkownik "MZ" <"> napisał w wiadomości
    >>W dniu 2011-10-07 00:55, Wielebny pisze:
    >>> (1) Jest samochód zarejestrowany jako ciężarowy (4 osoby). Co trzeba
    >>> zrobić, żeby był ponownie osobowy na 5 pasażerów?
    >> Zamontować w autoryzowanym serwisie piąty pas bezpieczeństwa, wymontować
    >> kratkę jeśli ma. Potem z kwitami za operację do diagnosty (tego wyżej
    >> umocowanego, czyli z okręgowej) i on wystawi zaświadczenie że auto jest
    >> 5 osobowe. Z tym do WK i zmiana wpisu w dowodzie. Warunek że to auto ma
    >> homologację na 5 osób i było tylko "przerobione" na ciężarowe.
    >
    >
    > przy czym nie musi być ASO a dowolny legalnie działający warsztat, który
    > wystawi fakture na usługe o konkretnej nazwie (nie pamiętam dokładnie, ale
    > diagnosta napisał mi co musi być napisane na fakturze, zeby mu
    > wystarczyło)

    powinno być napisane w nazwie usługi na fakturze:
    "zmiana konstrukcyjna pojazdu"

    :)


    --
    pozdrawiam
    Tadeusz


  • 6. Data: 2011-10-07 12:24:39
    Temat: Re: Dwa pytania o papierologie...
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 07 Oct 2011 11:52:04 +0200 osobnik zwany Tadeusz
    wystukał:

    > Użytkownik "Kuba (aka cita)" <> napisał w wiadomości ...
    >>
    >> Użytkownik "MZ" <"> napisał w wiadomości
    >>>W dniu 2011-10-07 00:55, Wielebny pisze:
    >>>> (1) Jest samochód zarejestrowany jako ciężarowy (4 osoby). Co trzeba
    >>>> zrobić, żeby był ponownie osobowy na 5 pasażerów?
    >>> Zamontować w autoryzowanym serwisie piąty pas bezpieczeństwa,
    >>> wymontować kratkę jeśli ma. Potem z kwitami za operację do diagnosty
    >>> (tego wyżej umocowanego, czyli z okręgowej) i on wystawi zaświadczenie
    >>> że auto jest 5 osobowe. Z tym do WK i zmiana wpisu w dowodzie. Warunek
    >>> że to auto ma homologację na 5 osób i było tylko "przerobione" na
    >>> ciężarowe.
    >>
    >>
    >> przy czym nie musi być ASO a dowolny legalnie działający warsztat,
    >> który wystawi fakture na usługe o konkretnej nazwie (nie pamiętam
    >> dokładnie, ale diagnosta napisał mi co musi być napisane na fakturze,
    >> zeby mu wystarczyło)
    >
    > powinno być napisane w nazwie usługi na fakturze: "zmiana konstrukcyjna
    > pojazdu"
    >
    i warsztat musi mieć odpowiedni wpis w działalności gospodarczej czyli
    ofdpowiednie PKD



    --
    Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett


  • 7. Data: 2011-10-07 12:29:48
    Temat: Re: Dwa pytania o papierologie...
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-10-07 12:24, masti pisze:
    >>> przy czym nie musi być ASO a dowolny legalnie działający warsztat,
    >>> który wystawi fakture na usługe o konkretnej nazwie (nie pamiętam
    >>> dokładnie, ale diagnosta napisał mi co musi być napisane na fakturze,
    >>> zeby mu wystarczyło)
    >>
    >> powinno być napisane w nazwie usługi na fakturze: "zmiana konstrukcyjna
    >> pojazdu"
    >>
    > i warsztat musi mieć odpowiedni wpis w działalności gospodarczej czyli
    > ofdpowiednie PKD

    ... dlatego napisałem "autoryzowany warsztat" co niekoniecznie musi
    oznaczać ASO, ale dany warsztat musi mieć uprawnienia do robienia takich
    przeróbek. "Garaż pana Kazia" może ich nie posiadać.

    --
    MZ
    OC/AC samochodu w LibertyDirect dodatkowo do 100 zł taniej:
    Kod promocyjny: 2011-87579484


  • 8. Data: 2011-10-07 12:34:47
    Temat: Re: Dwa pytania o papierologie...
    Od: Rychu <r...@a...pl>

    W dniu 2011-10-07 09:41, MZ pisze:
    > wymontować
    > kratkę jeśli ma.

    p=>q =/= ~(q=>p) ...hehe ;)

    Samochód musi mieć kratkę, żeby być ciężarowym, ale
    wcale nie trzeba jej wymontowywać, żeby nim nie był.

    Wystarczy zamontować 5. pas bezpieczeństwa, a jak trafisz
    na dobrego diagnostę, to i to nie będzie konieczne.
    Po prostu musisz mieć zaświadczenie ze SKP, że pojazd dnia
    tego i tego stał się samochodem osobowym.

    --
    Pozdrawiam
    Rychu
    W-wa | Panda VAN'05
    oznakowana WY**00E :)


  • 9. Data: 2011-10-07 12:38:46
    Temat: Re: Dwa pytania o papierologie...
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>


    Użytkownik "MZ" <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    news:j6mkao$lr7$1@news.onet.pl...
    >W dniu 2011-10-07 12:24, masti pisze:
    >>>> przy czym nie musi być ASO a dowolny legalnie działający warsztat,
    >>>> który wystawi fakture na usługe o konkretnej nazwie (nie pamiętam
    >>>> dokładnie, ale diagnosta napisał mi co musi być napisane na fakturze,
    >>>> zeby mu wystarczyło)
    >>>
    >>> powinno być napisane w nazwie usługi na fakturze: "zmiana konstrukcyjna
    >>> pojazdu"
    >>>
    >> i warsztat musi mieć odpowiedni wpis w działalności gospodarczej czyli
    >> ofdpowiednie PKD
    >
    > ... dlatego napisałem "autoryzowany warsztat" co niekoniecznie musi
    > oznaczać ASO, ale dany warsztat musi mieć uprawnienia do robienia takich
    > przeróbek. "Garaż pana Kazia" może ich nie posiadać.

    no wiec ja to robiłem u Pana Kazia, który ma zaresjtrowaną działalność gosp.
    w zakresie mechaniki i blacharstwa.
    Zmieniałem samochód 2 osobowy na 5 osobowy. Założylem siedzenia, pasy,
    dostałem fakture, dostalem przegląd i zarejestrowałem auto (2009r).


    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl
    Dwa ogony Irma i Myszka
    Sprzedam P307 1,6HDI 2006 110KM
    Volvo FL618 '97 250KM


  • 10. Data: 2011-10-07 12:40:42
    Temat: Re: Dwa pytania o papierologie...
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-10-07 12:34, Rychu pisze:
    > Samochód musi mieć kratkę, żeby być ciężarowym, ale
    > wcale nie trzeba jej wymontowywać, żeby nim nie był.
    OK, chociaż praktyka w operacjach "ciężarowy-->osobowy" pokazuje coś
    innego...
    >
    > Wystarczy zamontować 5. pas bezpieczeństwa, a jak trafisz
    > na dobrego diagnostę, to i to nie będzie konieczne.
    Rozwiń, bo jakoś nie widzę możliwości legalnej jazdy pojazdem z 4 pasami
    bezpieczeństwa w 5 osób. Zwłaszcza "dobry diagnosta" mnie zaintrygował,
    znaczy mówisz o takim który weźmie DR z wkładką? To jest spore
    podłożenie się, bo w przeciwieństwie do "dolegliwości" typu wyciek z
    silnika, dziurawy tłumik i wytłuczone zawieszenie które, teoretycznie,
    mogą się pojawić już po "przeglądzie" to brak pasa bezpieczeństwa jest
    ewidentny i wyjdzie przy pierwszej dokładniejszej kontroli.
    > Po prostu musisz mieć zaświadczenie ze SKP, że pojazd dnia
    > tego i tego stał się samochodem osobowym.
    OSKP jeśli już, a tam o wałki ciężej. Na jakiej podstawie OSKP ma
    wystawić to zaświadczenie jeśli nie na podstawie faktury z warsztatu?
    >


    --
    MZ
    OC/AC samochodu w LibertyDirect dodatkowo do 100 zł taniej:
    Kod promocyjny: 2011-87579484

strony : [ 1 ] . 2


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: