  • 1. Data: 2011-10-07 00:55:53
    Temat: Dwa pytania o papierologie...
    Od: "Wielebny" <v...@o...pl>

    (1) Jest samochód zarejestrowany jako ciężarowy (4 osoby). Co trzeba zrobić,
    żeby był ponownie osobowy na 5 pasażerów?

    (2) Jest sobie samochód kupiony przez właściciela pół roku temu. Właściciel
    nie dokonał rejestracji na siebie, a teraz chce sprzedać. Co powinno się
    zrobić? I jakie ewentualnie czychają pułapki?

    W.

  • 2. Data: 2011-10-07 00:57:39
    Temat: Re: Dwa pytania o papierologie...
    Od: Grejon <g...@g...com>

    W dniu 2011-10-07 00:55, Wielebny pisze:

    > (2) Jest sobie samochód kupiony przez właściciela pół roku temu.
    > Właściciel nie dokonał rejestracji na siebie, a teraz chce sprzedać. Co
    > powinno się zrobić? I jakie ewentualnie czychają pułapki?

    Pójść z obecną i poprzednią umową K-S do Wydziału Komunikacji.

    Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

  • 3. Data: 2011-10-07 09:41:54
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-10-07 00:55, Wielebny pisze:
    > (1) Jest samochód zarejestrowany jako ciężarowy (4 osoby). Co trzeba
    > zrobić, żeby był ponownie osobowy na 5 pasażerów?
    Zamontować w autoryzowanym serwisie piąty pas bezpieczeństwa, wymontować
    kratkę jeśli ma. Potem z kwitami za operację do diagnosty (tego wyżej
    umocowanego, czyli z okręgowej) i on wystawi zaświadczenie że auto jest
    5 osobowe. Z tym do WK i zmiana wpisu w dowodzie. Warunek że to auto ma
    homologację na 5 osób i było tylko "przerobione" na ciężarowe.

    > (2) Jest sobie samochód kupiony przez właściciela pół roku temu.
    > Właściciel nie dokonał rejestracji na siebie, a teraz chce sprzedać. Co
    > powinno się zrobić? I jakie ewentualnie czychają pułapki?

    Musi być zachowana ciągłość umów, tzn. ostatni kupujący musi mieć
    wszystkie umowy zaczynając od pierwszej z gościem który figuruje w DR.
    Pułapki są takie, że któraś po drodze może być felerna, brakować może
    adresu, współwłaściciel źle wpisany, faktura źle wystawiona itd. I pani
    w WK radośnie każe spadać na drzewo. To jest do zrobienia tylko
    dokładnie trzeba sprawdzić wszystkie papiery, albo (jak mi się kiedyś
    trafiło) szukać jednego z poprzednich właścicieli z drugiego końca
    Polski przez Googla, żeby odkręcić zły papier.

    --
    MZ
    OC/AC samochodu w LibertyDirect dodatkowo do 100 zł taniej:

  • 4. Data: 2011-10-07 11:43:51
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "MZ" <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 5 osobowe. Z tym do WK i zmiana wpisu w dowodzie. Warunek że to auto ma
    > homologację na 5 osób i było tylko "przerobione" na ciężarowe.

    przy czym nie musi być ASO a dowolny legalnie działający warsztat, który
    wystawi fakture na usługe o konkretnej nazwie (nie pamiętam dokładnie, ale
    diagnosta napisał mi co musi być napisane na fakturze, zeby mu wystarczyło)

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 5. Data: 2011-10-07 11:52:04
    Od: "Tadeusz" <...@s...onet.pl>

    Użytkownik "Kuba (aka cita)" <> napisał w wiadomości ...

> [...]
    > wystawi fakture na usługe o konkretnej nazwie (nie pamiętam dokładnie, ale
    > diagnosta napisał mi co musi być napisane na fakturze, zeby mu

    powinno być napisane w nazwie usługi na fakturze:
    "zmiana konstrukcyjna pojazdu"

    :)

    --
    pozdrawiam
    Tadeusz

  • 6. Data: 2011-10-07 12:24:39
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 07 Oct 2011 11:52:04 +0200 osobnik zwany Tadeusz
    wystukał:

    > powinno być napisane w nazwie usługi na fakturze: "zmiana konstrukcyjna
    > pojazdu"

    i warsztat musi mieć odpowiedni wpis w działalności gospodarczej czyli
    ofdpowiednie PKD

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 7. Data: 2011-10-07 12:29:48
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-10-07 12:24, masti pisze:

    > i warsztat musi mieć odpowiedni wpis w działalności gospodarczej czyli
    > ofdpowiednie PKD

    ... dlatego napisałem "autoryzowany warsztat" co niekoniecznie musi
    oznaczać ASO, ale dany warsztat musi mieć uprawnienia do robienia takich
    przeróbek. "Garaż pana Kazia" może ich nie posiadać.

  • 8. Data: 2011-10-07 12:34:47
    Od: Rychu <r...@a...pl>

    W dniu 2011-10-07 09:41, MZ pisze:
    > wymontować
    > kratkę jeśli ma.

    p=>q =/= ~(q=>p) ...hehe ;)

    Samochód musi mieć kratkę, żeby być ciężarowym, ale
    wcale nie trzeba jej wymontowywać, żeby nim nie był.

    Wystarczy zamontować 5. pas bezpieczeństwa, a jak trafisz
    na dobrego diagnostę, to i to nie będzie konieczne.
    Po prostu musisz mieć zaświadczenie ze SKP, że pojazd dnia
    tego i tego stał się samochodem osobowym.

    Rychu
    W-wa | Panda VAN'05
    oznakowana WY**00E :)

  • 9. Data: 2011-10-07 12:38:46
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    > ... dlatego napisałem "autoryzowany warsztat" co niekoniecznie musi
    > oznaczać ASO, ale dany warsztat musi mieć uprawnienia do robienia takich
    > przeróbek. "Garaż pana Kazia" może ich nie posiadać.

    no wiec ja to robiłem u Pana Kazia, który ma zaresjtrowaną działalność gosp.
    w zakresie mechaniki i blacharstwa.
    Zmieniałem samochód 2 osobowy na 5 osobowy. Założylem siedzenia, pasy,
    dostałem fakture, dostalem przegląd i zarejestrowałem auto (2009r).

  • 10. Data: 2011-10-07 12:40:42
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-10-07 12:34, Rychu pisze:
    > Samochód musi mieć kratkę, żeby być ciężarowym, ale
    > wcale nie trzeba jej wymontowywać, żeby nim nie był.
    OK, chociaż praktyka w operacjach "ciężarowy-->osobowy" pokazuje coś
    innego...

    > Wystarczy zamontować 5. pas bezpieczeństwa, a jak trafisz
    > na dobrego diagnostę, to i to nie będzie konieczne.
    Rozwiń, bo jakoś nie widzę możliwości legalnej jazdy pojazdem z 4 pasami
    bezpieczeństwa w 5 osób. Zwłaszcza "dobry diagnosta" mnie zaintrygował,
    znaczy mówisz o takim który weźmie DR z wkładką? To jest spore
    podłożenie się, bo w przeciwieństwie do "dolegliwości" typu wyciek z
    silnika, dziurawy tłumik i wytłuczone zawieszenie które, teoretycznie,
    mogą się pojawić już po "przeglądzie" to brak pasa bezpieczeństwa jest
    ewidentny i wyjdzie przy pierwszej dokładniejszej kontroli.
    > Po prostu musisz mieć zaświadczenie ze SKP, że pojazd dnia
    > tego i tego stał się samochodem osobowym.
    OSKP jeśli już, a tam o wałki ciężej. Na jakiej podstawie OSKP ma
    wystawić to zaświadczenie jeśli nie na podstawie faktury z warsztatu?