-
1. Data: 2011-10-07 00:55:53
Temat: Dwa pytania o papierologie...
Od: "Wielebny" <v...@o...pl>
(1) Jest samochód zarejestrowany jako ciężarowy (4 osoby). Co trzeba zrobić,
żeby był ponownie osobowy na 5 pasażerów?
(2) Jest sobie samochód kupiony przez właściciela pół roku temu. Właściciel
nie dokonał rejestracji na siebie, a teraz chce sprzedać. Co powinno się
zrobić? I jakie ewentualnie czychają pułapki?
W.
-
2. Data: 2011-10-07 00:57:39
Temat: Re: Dwa pytania o papierologie...
Od: Grejon <g...@g...com>
W dniu 2011-10-07 00:55, Wielebny pisze:
> (2) Jest sobie samochód kupiony przez właściciela pół roku temu.
> Właściciel nie dokonał rejestracji na siebie, a teraz chce sprzedać. Co
> powinno się zrobić? I jakie ewentualnie czychają pułapki?
Pójść z obecną i poprzednią umową K-S do Wydziału Komunikacji.
--
Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:g...@j...aster.pl
Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi
-
3. Data: 2011-10-07 09:41:54
Temat: Re: Dwa pytania o papierologie...
Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2011-10-07 00:55, Wielebny pisze:
> (1) Jest samochód zarejestrowany jako ciężarowy (4 osoby). Co trzeba
> zrobić, żeby był ponownie osobowy na 5 pasażerów?
Zamontować w autoryzowanym serwisie piąty pas bezpieczeństwa, wymontować
kratkę jeśli ma. Potem z kwitami za operację do diagnosty (tego wyżej
umocowanego, czyli z okręgowej) i on wystawi zaświadczenie że auto jest
5 osobowe. Z tym do WK i zmiana wpisu w dowodzie. Warunek że to auto ma
homologację na 5 osób i było tylko "przerobione" na ciężarowe.
>
> (2) Jest sobie samochód kupiony przez właściciela pół roku temu.
> Właściciel nie dokonał rejestracji na siebie, a teraz chce sprzedać. Co
> powinno się zrobić? I jakie ewentualnie czychają pułapki?
>
Musi być zachowana ciągłość umów, tzn. ostatni kupujący musi mieć
wszystkie umowy zaczynając od pierwszej z gościem który figuruje w DR.
Pułapki są takie, że któraś po drodze może być felerna, brakować może
adresu, współwłaściciel źle wpisany, faktura źle wystawiona itd. I pani
w WK radośnie każe spadać na drzewo. To jest do zrobienia tylko
dokładnie trzeba sprawdzić wszystkie papiery, albo (jak mi się kiedyś
trafiło) szukać jednego z poprzednich właścicieli z drugiego końca
Polski przez Googla, żeby odkręcić zły papier.
--
MZ
OC/AC samochodu w LibertyDirect dodatkowo do 100 zł taniej:
Kod promocyjny: 2011-87579484
-
4. Data: 2011-10-07 11:43:51
Temat: Re: Dwa pytania o papierologie...
Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>
Użytkownik "MZ" <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:j6mafu$7ih$1@news.onet.pl...
>W dniu 2011-10-07 00:55, Wielebny pisze:
>> (1) Jest samochód zarejestrowany jako ciężarowy (4 osoby). Co trzeba
>> zrobić, żeby był ponownie osobowy na 5 pasażerów?
> Zamontować w autoryzowanym serwisie piąty pas bezpieczeństwa, wymontować
> kratkę jeśli ma. Potem z kwitami za operację do diagnosty (tego wyżej
> umocowanego, czyli z okręgowej) i on wystawi zaświadczenie że auto jest
> 5 osobowe. Z tym do WK i zmiana wpisu w dowodzie. Warunek że to auto ma
> homologację na 5 osób i było tylko "przerobione" na ciężarowe.
przy czym nie musi być ASO a dowolny legalnie działający warsztat, który
wystawi fakture na usługe o konkretnej nazwie (nie pamiętam dokładnie, ale
diagnosta napisał mi co musi być napisane na fakturze, zeby mu wystarczyło)
--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka
Sprzedam P307 1,6HDI 2006 110KM
Volvo FL618 '97 250KM
-
5. Data: 2011-10-07 11:52:04
Temat: Re: Dwa pytania o papierologie...
Od: "Tadeusz" <...@s...onet.pl>
Użytkownik "Kuba (aka cita)" <> napisał w wiadomości ...
>
> Użytkownik "MZ" <"> napisał w wiadomości
>>W dniu 2011-10-07 00:55, Wielebny pisze:
>>> (1) Jest samochód zarejestrowany jako ciężarowy (4 osoby). Co trzeba
>>> zrobić, żeby był ponownie osobowy na 5 pasażerów?
>> Zamontować w autoryzowanym serwisie piąty pas bezpieczeństwa, wymontować
>> kratkę jeśli ma. Potem z kwitami za operację do diagnosty (tego wyżej
>> umocowanego, czyli z okręgowej) i on wystawi zaświadczenie że auto jest
>> 5 osobowe. Z tym do WK i zmiana wpisu w dowodzie. Warunek że to auto ma
>> homologację na 5 osób i było tylko "przerobione" na ciężarowe.
>
>
> przy czym nie musi być ASO a dowolny legalnie działający warsztat, który
> wystawi fakture na usługe o konkretnej nazwie (nie pamiętam dokładnie, ale
> diagnosta napisał mi co musi być napisane na fakturze, zeby mu
> wystarczyło)
powinno być napisane w nazwie usługi na fakturze:
"zmiana konstrukcyjna pojazdu"
:)
--
pozdrawiam
Tadeusz
-
6. Data: 2011-10-07 12:24:39
Temat: Re: Dwa pytania o papierologie...
Od: masti <g...@t...hell>
Dnia pięknego Fri, 07 Oct 2011 11:52:04 +0200 osobnik zwany Tadeusz
wystukał:
> Użytkownik "Kuba (aka cita)" <> napisał w wiadomości ...
>>
>> Użytkownik "MZ" <"> napisał w wiadomości
>>>W dniu 2011-10-07 00:55, Wielebny pisze:
>>>> (1) Jest samochód zarejestrowany jako ciężarowy (4 osoby). Co trzeba
>>>> zrobić, żeby był ponownie osobowy na 5 pasażerów?
>>> Zamontować w autoryzowanym serwisie piąty pas bezpieczeństwa,
>>> wymontować kratkę jeśli ma. Potem z kwitami za operację do diagnosty
>>> (tego wyżej umocowanego, czyli z okręgowej) i on wystawi zaświadczenie
>>> że auto jest 5 osobowe. Z tym do WK i zmiana wpisu w dowodzie. Warunek
>>> że to auto ma homologację na 5 osób i było tylko "przerobione" na
>>> ciężarowe.
>>
>>
>> przy czym nie musi być ASO a dowolny legalnie działający warsztat,
>> który wystawi fakture na usługe o konkretnej nazwie (nie pamiętam
>> dokładnie, ale diagnosta napisał mi co musi być napisane na fakturze,
>> zeby mu wystarczyło)
>
> powinno być napisane w nazwie usługi na fakturze: "zmiana konstrukcyjna
> pojazdu"
>
i warsztat musi mieć odpowiedni wpis w działalności gospodarczej czyli
ofdpowiednie PKD
--
Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett
-
7. Data: 2011-10-07 12:29:48
Temat: Re: Dwa pytania o papierologie...
Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2011-10-07 12:24, masti pisze:
>>> przy czym nie musi być ASO a dowolny legalnie działający warsztat,
>>> który wystawi fakture na usługe o konkretnej nazwie (nie pamiętam
>>> dokładnie, ale diagnosta napisał mi co musi być napisane na fakturze,
>>> zeby mu wystarczyło)
>>
>> powinno być napisane w nazwie usługi na fakturze: "zmiana konstrukcyjna
>> pojazdu"
>>
> i warsztat musi mieć odpowiedni wpis w działalności gospodarczej czyli
> ofdpowiednie PKD
... dlatego napisałem "autoryzowany warsztat" co niekoniecznie musi
oznaczać ASO, ale dany warsztat musi mieć uprawnienia do robienia takich
przeróbek. "Garaż pana Kazia" może ich nie posiadać.
--
MZ
OC/AC samochodu w LibertyDirect dodatkowo do 100 zł taniej:
Kod promocyjny: 2011-87579484
-
8. Data: 2011-10-07 12:34:47
Temat: Re: Dwa pytania o papierologie...
Od: Rychu <r...@a...pl>
W dniu 2011-10-07 09:41, MZ pisze:
> wymontować
> kratkę jeśli ma.
p=>q =/= ~(q=>p) ...hehe ;)
Samochód musi mieć kratkę, żeby być ciężarowym, ale
wcale nie trzeba jej wymontowywać, żeby nim nie był.
Wystarczy zamontować 5. pas bezpieczeństwa, a jak trafisz
na dobrego diagnostę, to i to nie będzie konieczne.
Po prostu musisz mieć zaświadczenie ze SKP, że pojazd dnia
tego i tego stał się samochodem osobowym.
--
Pozdrawiam
Rychu
W-wa | Panda VAN'05
oznakowana WY**00E :)
-
9. Data: 2011-10-07 12:38:46
Temat: Re: Dwa pytania o papierologie...
Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>
Użytkownik "MZ" <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:j6mkao$lr7$1@news.onet.pl...
>W dniu 2011-10-07 12:24, masti pisze:
>>>> przy czym nie musi być ASO a dowolny legalnie działający warsztat,
>>>> który wystawi fakture na usługe o konkretnej nazwie (nie pamiętam
>>>> dokładnie, ale diagnosta napisał mi co musi być napisane na fakturze,
>>>> zeby mu wystarczyło)
>>>
>>> powinno być napisane w nazwie usługi na fakturze: "zmiana konstrukcyjna
>>> pojazdu"
>>>
>> i warsztat musi mieć odpowiedni wpis w działalności gospodarczej czyli
>> ofdpowiednie PKD
>
> ... dlatego napisałem "autoryzowany warsztat" co niekoniecznie musi
> oznaczać ASO, ale dany warsztat musi mieć uprawnienia do robienia takich
> przeróbek. "Garaż pana Kazia" może ich nie posiadać.
no wiec ja to robiłem u Pana Kazia, który ma zaresjtrowaną działalność gosp.
w zakresie mechaniki i blacharstwa.
Zmieniałem samochód 2 osobowy na 5 osobowy. Założylem siedzenia, pasy,
dostałem fakture, dostalem przegląd i zarejestrowałem auto (2009r).
--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka
Sprzedam P307 1,6HDI 2006 110KM
Volvo FL618 '97 250KM
-
10. Data: 2011-10-07 12:40:42
Temat: Re: Dwa pytania o papierologie...
Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2011-10-07 12:34, Rychu pisze:
> Samochód musi mieć kratkę, żeby być ciężarowym, ale
> wcale nie trzeba jej wymontowywać, żeby nim nie był.
OK, chociaż praktyka w operacjach "ciężarowy-->osobowy" pokazuje coś
innego...
>
> Wystarczy zamontować 5. pas bezpieczeństwa, a jak trafisz
> na dobrego diagnostę, to i to nie będzie konieczne.
Rozwiń, bo jakoś nie widzę możliwości legalnej jazdy pojazdem z 4 pasami
bezpieczeństwa w 5 osób. Zwłaszcza "dobry diagnosta" mnie zaintrygował,
znaczy mówisz o takim który weźmie DR z wkładką? To jest spore
podłożenie się, bo w przeciwieństwie do "dolegliwości" typu wyciek z
silnika, dziurawy tłumik i wytłuczone zawieszenie które, teoretycznie,
mogą się pojawić już po "przeglądzie" to brak pasa bezpieczeństwa jest
ewidentny i wyjdzie przy pierwszej dokładniejszej kontroli.
> Po prostu musisz mieć zaświadczenie ze SKP, że pojazd dnia
> tego i tego stał się samochodem osobowym.
OSKP jeśli już, a tam o wałki ciężej. Na jakiej podstawie OSKP ma
wystawić to zaświadczenie jeśli nie na podstawie faktury z warsztatu?
>
--
MZ
OC/AC samochodu w LibertyDirect dodatkowo do 100 zł taniej:
Kod promocyjny: 2011-87579484