  • 11. Data: 2011-10-07 15:44:30
    Temat: Re: Dwa pytania o papierologie...
    Od: "CeSaR" <a...@m...com>

    > bo w przeciwieństwie do "dolegliwości" typu wyciek z
    > silnika, dziurawy tłumik i wytłuczone zawieszenie które, teoretycznie,
    > mogą się pojawić już po "przeglądzie" to brak pasa bezpieczeństwa jest
    > ewidentny i wyjdzie przy pierwszej dokładniejszej kontroli.

    Jaka jest roznica?
    Diagnosta powie ze przy kontroli byl i odpadniety teraz wydech i piaty pas.

  • 12. Data: 2011-10-07 16:06:54
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-10-07 15:44, CeSaR pisze:

    > Jaka jest roznica?
    > Diagnosta powie ze przy kontroli byl i odpadniety teraz wydech i piaty pas.

    Taka, ze drugie pytanie będzie: to proszę pokazać dokument z warsztatu
    na podstawie którego pan diagnosta wystawił zaświadczenie dla WK.

    --
    MZ
    OC/AC samochodu w LibertyDirect dodatkowo do 100 zł taniej:

  • 13. Data: 2011-10-07 16:32:09
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "CeSaR" <a...@m...com> napisał w wiadomości

    > Jaka jest roznica?
    > Diagnosta powie ze przy kontroli byl i odpadniety teraz wydech i piaty
    > pas.

    taka, ze w większości przypadków da sie ocenić, czy coś bylo przykręcone czy
    nie, czy bylo świeżo odkręcone czy nie.
    Tak samo można stwierdzić, czy tłumik ma świeżą małą dziurke, czy brakuje
    połowy obudowy tłumika.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 14. Data: 2011-10-07 20:16:42
    Od: qnick <q...@b...pl>

    W dniu 2011-10-07 00:55, Wielebny pisze:
    > (1) Jest samochód zarejestrowany jako ciężarowy (4 osoby). Co trzeba
    > zrobić, żeby był ponownie osobowy na 5 pasażerów?

    > W.

    Widzę, że wszyscy coś tam wiedzą ale nie do końca więc postaram się
    napisać w miarę prosto.

    Żeby zmienić auto z ciężarowego na osobowy należy udać się do Okręgowej
    Stacji Kontroli Pojazdów (OSKP) w celu wykonania badania po zmianie
    konstrukcji pojazdu (badanie okresowe + badanie dodatkowe). Na stacji
    kontroli pojazdów żadnego kwitu z przebudowy i faktury za to nie
    potrzebujesz bo diagnosta widzi auto i widzi ile jest pasów siedzeń itd.
    To zaświadczenie o którym tu piszą potrzebne jest do wydziału
    komunikacji po to aby można było zmienić rodzaj pojazdu z ciężarowego na
    osobowy. Z doświadczenia wiem, że diagności żądają tego zaświadczenia
    już podczas przeglądu ponieważ nie chcą dopuścić do sytuacji aby data
    wykonania badania była wcześniejsza niż data przebudowy pojazdu przez
    warsztat. Przebudowy może dokonać warsztat, który tak jak ktoś pisał ma
    odpowiedni wpis w PKD że jest uprawniony do dokonywania przeróbek w
    pojazdach i po dokonaniu tej przebudowy wystawia zaświadczenie o
    dokonaniu zmian konstrukcyjnych oraz fakturę za usługę.

    Z zaświadczeniem o zmianach z warsztatu i fakturą oraz z zaświadczeniem
    z OSKP wraz z opisem zmian konstrukcyjnych w pojeździe udajesz się do
    Wydziału Komunikacji gdzie zostaje zmieniony rodzaj pojazdu z
    ciężarowego na osobowy oraz zostaje wymieniony dowód rejestracyjny pojazdu.

    Koszt badania na OSKP = badanie okresowe dla pojazdu (98 pln lub 161 dla
    auta z gazem) + 82 pln za badanie po zmianie konstrukcji czyli 180 lub
    243 pln + wystawienie zaświadczenia z warsztatu ( w mojej okolicy 100
    pln) + wymiana samego dowodu rejestracyjnego ok. 80pln. Pozdrawiam