-
11. Data: 2011-10-07 15:44:30
Temat: Re: Dwa pytania o papierologie...
Od: "CeSaR" <a...@m...com>
> bo w przeciwieństwie do "dolegliwości" typu wyciek z
> silnika, dziurawy tłumik i wytłuczone zawieszenie które, teoretycznie,
> mogą się pojawić już po "przeglądzie" to brak pasa bezpieczeństwa jest
> ewidentny i wyjdzie przy pierwszej dokładniejszej kontroli.
Jaka jest roznica?
Diagnosta powie ze przy kontroli byl i odpadniety teraz wydech i piaty pas.
C
-
12. Data: 2011-10-07 16:06:54
Temat: Re: Dwa pytania o papierologie...
Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2011-10-07 15:44, CeSaR pisze:
>> bo w przeciwieństwie do "dolegliwości" typu wyciek z
>> silnika, dziurawy tłumik i wytłuczone zawieszenie które, teoretycznie,
>> mogą się pojawić już po "przeglądzie" to brak pasa bezpieczeństwa jest
>> ewidentny i wyjdzie przy pierwszej dokładniejszej kontroli.
>
> Jaka jest roznica?
> Diagnosta powie ze przy kontroli byl i odpadniety teraz wydech i piaty pas.
Taka, ze drugie pytanie będzie: to proszę pokazać dokument z warsztatu
na podstawie którego pan diagnosta wystawił zaświadczenie dla WK.
--
MZ
OC/AC samochodu w LibertyDirect dodatkowo do 100 zł taniej:
Kod promocyjny: 2011-87579484
-
13. Data: 2011-10-07 16:32:09
Temat: Re: Dwa pytania o papierologie...
Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>
Użytkownik "CeSaR" <a...@m...com> napisał w wiadomości
news:j6mvnq$arg$1@news.onet.pl...
>> bo w przeciwieństwie do "dolegliwości" typu wyciek z
>> silnika, dziurawy tłumik i wytłuczone zawieszenie które, teoretycznie,
>> mogą się pojawić już po "przeglądzie" to brak pasa bezpieczeństwa jest
>> ewidentny i wyjdzie przy pierwszej dokładniejszej kontroli.
>
> Jaka jest roznica?
> Diagnosta powie ze przy kontroli byl i odpadniety teraz wydech i piaty
> pas.
taka, ze w większości przypadków da sie ocenić, czy coś bylo przykręcone czy
nie, czy bylo świeżo odkręcone czy nie.
Tak samo można stwierdzić, czy tłumik ma świeżą małą dziurke, czy brakuje
połowy obudowy tłumika.
--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka
Sprzedam P307 1,6HDI 2006 110KM
Volvo FL618 '97 250KM
-
14. Data: 2011-10-07 20:16:42
Temat: Re: Dwa pytania o papierologie...
Od: qnick <q...@b...pl>
W dniu 2011-10-07 00:55, Wielebny pisze:
> (1) Jest samochód zarejestrowany jako ciężarowy (4 osoby). Co trzeba
> zrobić, żeby był ponownie osobowy na 5 pasażerów?
>
> W.
Widzę, że wszyscy coś tam wiedzą ale nie do końca więc postaram się
napisać w miarę prosto.
Żeby zmienić auto z ciężarowego na osobowy należy udać się do Okręgowej
Stacji Kontroli Pojazdów (OSKP) w celu wykonania badania po zmianie
konstrukcji pojazdu (badanie okresowe + badanie dodatkowe). Na stacji
kontroli pojazdów żadnego kwitu z przebudowy i faktury za to nie
potrzebujesz bo diagnosta widzi auto i widzi ile jest pasów siedzeń itd.
To zaświadczenie o którym tu piszą potrzebne jest do wydziału
komunikacji po to aby można było zmienić rodzaj pojazdu z ciężarowego na
osobowy. Z doświadczenia wiem, że diagności żądają tego zaświadczenia
już podczas przeglądu ponieważ nie chcą dopuścić do sytuacji aby data
wykonania badania była wcześniejsza niż data przebudowy pojazdu przez
warsztat. Przebudowy może dokonać warsztat, który tak jak ktoś pisał ma
odpowiedni wpis w PKD że jest uprawniony do dokonywania przeróbek w
pojazdach i po dokonaniu tej przebudowy wystawia zaświadczenie o
dokonaniu zmian konstrukcyjnych oraz fakturę za usługę.
Z zaświadczeniem o zmianach z warsztatu i fakturą oraz z zaświadczeniem
z OSKP wraz z opisem zmian konstrukcyjnych w pojeździe udajesz się do
Wydziału Komunikacji gdzie zostaje zmieniony rodzaj pojazdu z
ciężarowego na osobowy oraz zostaje wymieniony dowód rejestracyjny pojazdu.
Koszt badania na OSKP = badanie okresowe dla pojazdu (98 pln lub 161 dla
auta z gazem) + 82 pln za badanie po zmianie konstrukcji czyli 180 lub
243 pln + wystawienie zaświadczenia z warsztatu ( w mojej okolicy 100
pln) + wymiana samego dowodu rejestracyjnego ok. 80pln. Pozdrawiam