    From: "ACMM-033" <v...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Dwa pytania, jedno 7/8 NTG, drrugie w temacie.
    Date: Sun, 28 Feb 2016 19:02:10 +0100

    Użytkownik "Pawel "O'Pajak"" <o...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:nav707$qjj$1$opajak@news.chmurka.net...
    > Powitanko,

    > Jak sparciala, to nie skleisz. Tzn. moze Ci sie uda skleic, by za chwile
    > kleic w innym miejscu. Podaj srednice tych rur, bo ja wlasnie rozebralem

    Tak, ja sobie zdaję sprawę... Myśl była o chociaż jednym praniu.

    > pralke Bosha i jeszcze rur nie zdazylem wywalic (a akurat one sa w dobrym
    > stanie).

    TKS!
    Duża średnica ok. 60 mm, mała ok. 50. Nie spodziewam się jednak pasowania,
    gdyż tam chyba nawet mocowanie jest inne. Ile ja już pozycji przejrzałem, to
    nie zliczę.

    > Inna metoda, to kupic 2 kawalki weza na srednice takie, jak trzeba i
    > zrobienie miedzy nimi przejsciowki (a tych jest roznych sporo w dziale rur
    > PCV w kazdym sklepie budowlanym).

    Jak trzeba będzie, to chyba tak zrobię. Na razie jednak się wstrzymam, bo
    udało mi się (chyyybaaa) znaleźć w jednej hurtowni w Łodzi, identiko rułę,
    opisaną jedynie w stylu "Rura Gorenje". Ale wygląd jest niepodrabialny i
    pasiło idealnie. Byle przy ewentualnej konieczności dobierania zapewnić
    zakres ruchów umożliwiający rurze zmianę rozmiaru bez naprężania. A bęben
    potrafi nieźle fikać... Miejmy nadzieję, że zakup się uda i odwołam
    "ogłoszenie" jak najszybciej.

    > To wszystko, jesli Ci sie nie uda kupic oryginalu/czegos pasujacego.
    > Stan cybantów wskazuje na wyciek od dluzszego czasu. Krocce nie sa aby
    > skorodowane?

    W tym cała śmieszność, że jedyna korozja, jaką znalazłem, to jedno miejsce
    przy zasobniku proszku. A tak pralka wygląda, jak na tyle lat, zadziwiająco
    dobrze. Tylko gasikowi się kondzioł przypalił i dawał dziką fazę, przez co
    silnik chodził głośno i prawie nie miał mocy. Gasik zrobię, albo wywalę
    (raczej to pierwsze). To nie problem zestawić 0.1uF i 50omów, byle napięcie
    dobrać i do jakiegoś pudełeczka, aby wilgoć nie zjadła. Gorzej z tą ruą
    było.
    Choć pamiętam, jak się kiedyś dla Gracji (PDG585) najeździłem, hydrostat,
    kondensator, pompka odpływowa, nawet grzałka, bo oryginalna zwarła do masy i
    silnik miał dziką fazę, hehe, z programatorem na zerze zapierniczał, jak
    małe autko :) I już wszystko zostało zrobione, wymienione, uszczelnione...
    Kapie cuś, tak leciutko, w zasadzie raz, dwa razy na pranie wystarczyło
    podłogę wytrzeć i nic poza tym. Coś wyszło zajrzeć znów, namacałem miejsce
    przecieku (powoli kapało), myślałem przypasować od środka jakiś okład celem
    uszczelnienia, Mocniej dotknąłem palcem i ten wszedł do środka. O q... na
    samej rdzy wodę trzymało. Zrobiłem "teardown", czyli rozbiórkę, za dużo
    pieprzenia, zbyt niepewny efekt, gdybym to chciał zakleić. A z pewnością nie
    było by to juz małe, niewielkie kapanie... Teraz zbiornik wygląda jednak na
    zdrowy... i oby tak było. W najgorszym razie rozbiorę na części, a korpus
    złomiarzowi dam, niech ma na piwo.

    to ja tego też nie powiem!
    (C) Tewje do Pana Boga.