  • 1. Data: 2018-03-31 18:45:58
    Temat: Dwa ciała w samochodzie z Polski
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Na parkingu przy autostradzie w Szwecji w zaparkowanym samochodzie
    znaleziono dwa ciała
    https://www.polskieradio.pl/5/3/Artykul/2080587,Dwa-
    ciala-w-aucie-przy-autostradzie-w-Szwecji-Samochod-z
    -Polski

    Zakładamy się, że panowie siedzieli/spali w stojącym samochodzie przy
    włączonym silniku?

  • 2. Data: 2018-03-31 21:37:28
    Temat: Re: Dwa ciała w samochodzie z Polski
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 31 Mar 2018 18:45:58 +0200, Poldek napisał(a):
> [...]
    -Polski

    > Zakładamy się, że panowie siedzieli/spali w stojącym samochodzie przy

    I co, myslisz, ze ich zatruly tlenki azotu czy dwutlenek wegla ?

    Zaloze sie, ze to nie silnik byl przyczyna smierci ... chyba ze tak
    stary ze na gazniku, albo na LPG ...

    J.

  • 3. Data: 2018-03-31 23:05:06
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-03-31 o 21:37, J.F. pisze:
    ciala-w-aucie-przy-autostradzie-w-Szwecji-Samochod-z
    -Polski

    > I co, myslisz, ze ich zatruly tlenki azotu czy dwutlenek wegla ?

    Spaliny silników wysokoprężnych zwierają kilkaset związków chemicznych w
    postaci gazów, cieczy i ciał stałych. Wyniki analiz Fot. Paweł Łacheta:
    Po naszych drogach porusza się jeszcze dużo samochodów z silnikami
    diesla, które nie spełniają żadnych norm czystości spalin. gazów
    wylotowych z silników wysokoprężnych wykazują, że są one głównym
    dostarczycielem tlenków azotu i cząstek stałych, emitują także tlenek
    węgla i węglowodory. Poza wymienionymi bardzo ważnym składnikiem spalin
    jest dwutlenek siarki, bowiem około 90 procent siarki obecnej w paliwie
    przechodzi do atmosfery w postaci dwutlenku siarki, pozostała ilość
    wchodzi w skład cząstek stałych. Uzupełnieniem siarczków i siarczanów w
    cząstkach stałych są szkodliwe dla zdrowia sadza, związki aromatyczne
    oraz metale: wapń, magnez, żelazo i cynk. Tlenek węgla jest gazem
    trującym, dwutlenek siarki przyczynia się do powstawania kwaśnych
    deszczy, węglowodory aromatyczne i sadza mają działanie rakotwórcze.

    > Zaloze sie, ze to nie silnik byl przyczyna smierci ... chyba ze tak
    > stary ze na gazniku, albo na LPG ...

    Ok, zakład stoi.
    To było TDI.

  • 4. Data: 2018-03-31 23:35:25
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    I pomyslec ze krowy produkuja wiecej zwiazkow majacych wplyw na nasz planete niz caly
    na niej transport oparty na tradycyjnych paliwach. A jeszcze sa swinie, kozy, kury
    itp.

  • 5. Data: 2018-04-01 00:34:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 31 Mar 2018 23:05:06 +0200, Poldek napisał(a):
> [...]
    >>
    > Spaliny silników wysokoprężnych zwierają kilkaset związków chemicznych w
    > postaci gazów, cieczy i ciał stałych. Wyniki analiz Fot. Paweł Łacheta:

    W znikomej ilosci, chyba ze stary diezel czarnym dymem wali :-)

> [...]
    > wylotowych z silników wysokoprężnych wykazują, że są one głównym
    > dostarczycielem tlenków azotu i cząstek stałych, emitują także tlenek

    W znikomej ilosci, jesli nie na pelnej mocy.
    Inaczej ma duzy nadmiar tlenu i CO powstaje znikomo.

    > i węglowodory. Poza wymienionymi bardzo ważnym składnikiem spalin
    > jest dwutlenek siarki, bowiem około 90 procent siarki obecnej w paliwie
    > przechodzi do atmosfery w postaci dwutlenku siarki,

    Pan profesor chyba przegapil ze dawniej ON mogl zawierac 0.5% siarki,
    a dzis sto czy tysiac razy mniej.

> [...]
    > cząstkach stałych są szkodliwe dla zdrowia sadza, związki aromatyczne
    > oraz metale: wapń, magnez, żelazo i cynk.

    A te skad ?

    > Ok, zakład stoi.
    > To było TDI.

    Skad wiesz ?

    J.

  • 6. Data: 2018-04-01 03:18:31
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-04-01 o 00:34, J.F. pisze:
> [...]
    > Inaczej ma duzy nadmiar tlenu i CO powstaje znikomo.

    > Pan profesor chyba przegapil ze dawniej ON mogl zawierac 0.5% siarki,

    Stąd, że 2 trupy.
    Za parę dni będą wyniki śledztwa, to zakład się rozstrzygnie.

  • 7. Data: 2018-04-01 10:34:12
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    > I pomyslec ze krowy produkuja wiecej zwiazkow majacych wplyw na nasz planete niz
    caly na niej transport oparty na tradycyjnych paliwach. A jeszcze sa swinie, kozy,
    kury itp.

    Ten smog w Warszawie to od krów przywiezionych w słoikach.

  • 8. Data: 2018-04-01 10:54:00
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.04.2018 o 10:34, Poldek pisze:

    > Ten smog w Warszawie to od krów przywiezionych w słoikach.

    Smog w Warszawie jest od ogrzewania czym popadnie w samej Warszawie i
    wianuszku okolicznych gmin.

    W zeszłym roku na trzech króli padł jeden z rekodów. Pech chciał, że
    akurat samochody wtedy było jak na lekarstwo, bo to był dzień wolny i
    sporo jeszcze wyjechało.

    Przestań powtarzać bzdury. Nawet aktywiści od smogu przyznają, ze
    samochody mają marginalny wpływ.

    Shrek

  • 9. Data: 2018-04-01 11:04:11
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 1 Apr 2018 03:18:31 +0200, Poldek napisał(a):

    ciala-w-aucie-przy-autostradzie-w-Szwecji-Samochod-z
    -Polski

    > Stąd, że 2 trupy.
    > Za parę dni będą wyniki śledztwa, to zakład się rozstrzygnie.

    Raczej nie masz szans żeby ot tak otruć się spalinami jeśli samochód stoi
    na zewnątrz.

    Takie zaczadzenia to albo jak ktoś ma silnik uruchomiony w garażu, albo jak
    stoi w zaspie śniegu (z rurą wydechową pod śniegiem, gdzie spaliny sobie
    utorowały komin do środka samochodu).

    No może mając dziurę w podłodze na przeciwko dziury w wydechu.

    W każdym razie wszystkie te powody będą niezależne od rodzaju paliwa.

    Ja stawiam że tam mieli domowej roboty "webasto" z butli gazowej i palnika.

  • 10. Data: 2018-04-01 12:54:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > Stąd, że 2 trupy.

    I stad wnioskujesz ze TDI ?
    Predzej cie zabije CO z benzyniaka, niz tlenki azotu z diezla.
    Z tym ze nowoczesny benzyniak CO tez produkuje bardzo malo.

    Chyba ze sie cos rozregulowalo. Np EGR sie zacial.
    No i jeszcze jakas dziura musiala byc, ze spaliny do kabiny w duzej
    ilosci sie przedostaly.