eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDuze spalanie zimaRe: Duze spalanie zima
  • Data: 2010-12-02 15:15:04
    Temat: Re: Duze spalanie zima
    Od: "Myjk" <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    2010-12-02 14:57:17 Jakub Witkowski

    > Załóżmy że mróz jest taki, że termostat stale zamknięty,
    > a silnik i tak niedogrzany (mozliwe w dieslu).

    Silnik, czy płyn? To różnica.

    Oczywiście jest to możliwe, ale mróz musiałby być trzaskający
    (poniżej -20) a auto musiałoby stać na biegu jałowym (tj obroty <
    1000). W mieście (korki) takie warunki są jak najbardziej możliwe*,
    ale w takim razie na grzyba maskownica, skoro i tak auto stoi.

    > W takim wypadku maskownica trochę pomoże bo
    > ograniczy chłodzenie powietrzem samego silnika.

    Ale tylko trochę. IMHO nie warte zachodu.

    *) w zeszłym roku doświadczyłem tematu jak było -20, dojechałem do
    pracy (25km), dałem ostro nadmuch, nagrzewanie i wyszedłem
    wyczyścić auto ze śniegu i ogólnego syfu. Wtedy na postoju
    odpaliło mi się webasto żeby dogrzać silnik. ;) Czyli temperatura
    płynu musiała zacząć drastycznie spadać.

    PS ja mam M6 Diesel -- tu japońce montowali webasto w standardzie,
    właśnie po to, by dogrzewać silnik w zimę. Przy obecnych
    temperaturach pod maską jest zimno -- silnik nic pod maską nie
    ogrzewa, oprócz siebie samego.

    --
    Pozdor Myjk
    xcarlink *MP3* player
    http://xcarlink.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: