  • Data: 2020-01-31 10:06:56
    Temat: Re: Duże kombi na 5 osób
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2020-01-27 o 09:51, Maciek pisze
    > Czołem,
    >
    > Znacie jakieś kombi z bardzo dużym bagażnikiem (będzie jeździć owczarek
    > niemiecki) i normalną, 3-osobową kanapą z tyłu? Ford S-Max nie daje rady
    > (kufer za krótki, przy psie zostaje zero miejsca na bagaż), Insignia Tourer
    > z kolei ma z tyłu 2,5 miejsca zamiast 3. Szukałem Voyagerów. Odyssey itp.,
    > ale się poddałem - albo padliny, albo za drogie.
    > Budżet 30 tys, więc celuję w segment aut 8- do 10-letnich.

    Kombi jakiegokolwiek byś nie kupił będzie małe.

    Warto się zainteresować Citroenem C5 albo skupić się na segmencie mini van.

    Osobiści polecam Eurovana - czworaczki produkowane przez "Sevel Nord"
    czyli spółkę Fiat i PSA (Peugeot i Citroen)

    W ramach wspólnego projektu były produkowane auta pod markami Fiat
    Ulysse II, Lancia Phoedra, Peugeot 807, Citroen C8

    Maksymalnie 7 wygodnych foteli dla 7 osób lub 5 foteli + kanapa w 3
    rzędzie (8 osób). Fotele regulowane i demontowalne. Można je dowolnie
    konfigurować. Po wyjęciu ostatniego rzędu foteli pozostaje ogromny
    bagażnik zarówno na bagaże jak i dużego psa.

    Są też wersje z obracanymi fotelami pierwszego rzędu tzw. fotele
    kapitańskie. Dobra sprawa zwłaszcza jak się jedzie z małymi dziećmi.
    Środkowy fotel drugiego rzędu można złożyć jako stolik, a po obróceniu
    przednich foteli nawet zjeść z rodziną posiłek. W przednich fotelach
    ponadto znajdują się rozkładane stoliki z miejscem na kubek czy butelkę
    wody.

    Boczne, tylne drzwi przesuwane (także elektrycznie) zapewniają
    szczególną wygodę na ciasnych parkingach, zwłaszcza jak się jeździ z
    małymi dziećmi. O wyposażeniu nie będę pisał, bo auta te były bardzo
    bogate w wyposażenie i szybciej byłoby napisać czego nie mają.

    Całkowicie płaska podłoga, na jednym poziomie (także i w pierwszym
    rzędzie siedzeń. Po zdemontowaniu siedzeń 2 i 3 rzędu może posłużyć jako
    bagażówka do przewiezienia mebli, nawet wersalki.

    Największą zaletą tych aut jest całkowity brak rdzy. Jeżeli tylko nie
    były bite i naprawiane to nawet w aucie 20 letnim nie uświadczysz
    najmniejszych śladów korozji. Korozja nawet nie chce się rozwijać w
    miejscach, które były uderzone kamieniem i obitych z lakieru. Po prostu
    super francuski ocynk.

    Auta były wyposażane w bardzo dobre i mało awaryjne jednostki Diesla 2.0
    i 2.2 HDI lub JTD o mocach od ok 110KM do 170KM przy silnikach
    wyposażonych w  biturbo.

    Były też wersje benzynowe 2.0 litry 136KM, a wersje z turbiną i mocą ok.
    150KM.

    Choć z zewnątrz wyglądają niepozornie to wewnątrz jest bardzo dużo
    miejsca. Samochody podobne do nich: Opel Zafira, czy rodzinka VW (VW
    Sharan, Seat Alhambra Ford Galaxy) to ciasne maleństwa.

    Mają tylko jedną wadę - kto raz wsiądzie do takiego auta to nie chce już
    innego :)

    Następcami Eurovana są Peugeot 5008 - choć wg mnie już nieudany, bo brak
    zalet wcześniejszej czwórki.

    oraz kolejna rodzinka (Fiat Scudo wersja osobowa, Citroen Jumpy wersja
    osobowa, Peugeot Expert Tepee, Citroen SpaceTourer, Toyota ProAce
    Verso). Auta te produkowano w wersjach nawet 9 osobowych.