  • 1. Data: 2013-08-08 18:56:11
    Temat: DualBIOS - Jak odpalic plyte z Backup BIOS?
    Od: "xcpy" <x...@x...xcpy>

    Chce odpalic plyte glowna Gigabyte'a z drugiego, zapasowego ukladu Bios.

    Dual Bios jest tu zrobiony na dwoch scalakach Winbond 25q808vsig;
    zakladam, ze ow scalak ma takie same wyprowadzenia jak 25q80bve.

    Wszystkie piny (poza /CS) dwoch ukladow sa (odpowiednio) zwarte ze soba,
    czyli HOLD ukladu #1 jest zwarty z HOLD ukladu #2, itd.

    I tu mam problem:
    - Zalozylem, ze zewre CS ukladu #2 (B_Bios) do GND
    i HOLD ukladu #1 (M_Bios) (rowniez) do GND,
    ale oczywiscie nie moge tak zrobic :/.

    Czy przylozenie Vcc do CS ukl. #1 nie spowoduje zwarcia,
    nie uwali plyty i cos da? :)

    Jakies pomysly bez lutowania?

  • 2. Data: 2013-08-08 19:30:14
    Temat: Re: DualBIOS - Jak odpalic plyte z Backup BIOS?
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 2013-08-08 18:56, xcpy napisał/a:
> [...]
    > i HOLD ukladu #1 (M_Bios) (rowniez) do GND,
    > ale oczywiscie nie moge tak zrobic :/.
    >
    > Czy przylozenie Vcc do CS ukl. #1 nie spowoduje zwarcia,

    Wiesz, że funkcja DualBios jest dostępna do użycia przez "zwykłego"
    użytkownika, który nie musi nawet wiedzieć co to jest układ scalony?
    Co na ten temat napisane jest w instrukcji obsługi tej płyty?

    --
    Czarek

  • 3. Data: 2013-08-09 02:00:56
    Od: "xcpy" <x...@x...xcpy>

    > Co na ten temat napisane jest w instrukcji obsługi tej płyty?

    W instrukcji obslugi plyty?! Zartujesz sobie? :)
    Czytales kiedykolwiek jakakolwiek instrukcje obslugi
    plyty glownej, zwlaszcza sekcje "BIOS"?
    Nie rozsmieszaj mnie...

    BTW:
    DualBIOS to bardzo fajny pomysl / koncepcja,
    ale wykonanie (na ogol) - szkoda slow...

    PS
    Zadalem konkretne pytanie, gdyz "wyczerpalem inne dostepne srodki".
    Taki mam zwyczaj.
    Pewnie nikt mi nie pomoze, ale co tam - warto probowac :).

    PS2
    Wiem jak DualBIOS "powinien" sie zachowywac,
    ale w przeciwienstwie do Ciebie wiem jak dziala "w praktyce".

    PS3
    Na googlach tez szukalem odpowiedzi -
    - jedyne co, to dowiedzialem sie o "magicznych" kombinacjach klawiszy
    dot. "podwojnych biosow" (tak, w zadnej instrukcji nie spotkalem tych
    kombinacji :).
    Na ogol tez byly rady z pinem HOLD -
    - niestety tu nie bedzie to dzialac - widac wpadla mi w rece tania plyta,
    tzn. te lepsze maja nie polaczone piny HOLD i byc moze inne rowniez.

  • 4. Data: 2013-08-09 09:06:44
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2013-08-08 19:30, Czarek wrote:
    > Co na ten temat napisane jest w instrukcji obsługi tej płyty?

    No ale przecież dokumentację czyta się dopiero jak już *wszystko* inne
    zawiedzie.

    A Kolega-wątkotwórca jest dopiero na początku drogi: odpytuje p.m.e. ;-)

    Piotrek

  • 5. Data: 2013-08-09 09:33:23
    Od: "xcpy" <x...@x...xcpy>

    > A Kolega-wątkotwórca jest dopiero na początku drogi: odpytuje p.m.e. ;-)

    Prosze, przeczytalem instrukcje, zwlaszcza sekcje BIOS,
    zreszta napisalem w poscie wyzej.

    PS
    A cos apropos elektroniki a nie
    "czepiam sie, bo dzisiaj piatek i nie mam co robic"
    czy
    "nie czytam instrukcji, wiec inni pewnie tez nie"
    czy
    "najpierw zawracam dupe na pme a potem sprawdzam na googlach"
    :P
    *powyzsze 3 nie dot. mnie :P

  • 6. Data: 2013-08-09 10:11:12
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2013-08-09 09:33, xcpy wrote:
    > Prosze, przeczytalem instrukcje, zwlaszcza sekcje BIOS,
    > zreszta napisalem w poscie wyzej.
    >
    > PS
    > A cos apropos elektroniki a nie [...]

    Podasz typ płyty? Czy to jakaś tajemnica? ;-)

    Piotrek

  • 7. Data: 2013-08-09 10:29:23
    Od: "xcpy" <x...@x...xcpy>

    Użytkownik "Piotrek" <p...@p...na.berdyczow.info> napisał w wiadomości

    > Podasz typ płyty? Czy to jakaś tajemnica? ;-)

    Pewnie jestes madrzejszy ode mnie (Czarek rowniez :),
    ale nie, ale nie obraz sie - informacja o typie plyty nic Ci nie da :).
    Opisalem wyraznie problem - dwa 8-nozkowe flashe spi ze zwartymi sygnalami
    (poza CS).
    Jak "wylaczyc" glowny uklad i "aktywowac" zapasowy (z dobrym biosem).

    Sygnal /CS zapewne ma pullup-a do Vcc i jest "kluczowany" do GND
    (w przypadku wybrania uklad), wiec podanie tam Vcc raczej nic nie da -
    - ew. krotkie spiecie :).
    Myslalem, ze ktos tu cos... ale ok, olac.

    PS
    Napisz mi prosze jak ten DualBIOS dziala, bo ja nie wiem ;) -
    - opisz mi np. 3 rozne przypadki "awarii" + jak zadziala Dual.
    Uwazaj - zweryfikuje Cie :).

    Gigabyte GA-880GMA-UD2H
    (nie moja - ratuje dupe znajomemu, wiec nie pytaj o szczegoly awarii -
    ludzie klamia :)

    A tu zoom na parszywa dwojke:
    http://www.wrzucajfotki.pl/di-N9ID150Z.jpg

  • 8. Data: 2013-08-09 10:31:16
    Od: "xcpy" <x...@x...xcpy>

    Przepraszam, za ciulowe cytowanie + literowki - jestem juz po 4 kawach :)

  • 9. Data: 2013-08-09 11:09:07
    Od: LeonKame <k...@l...com>

    W dniu 2013-08-09 10:31, xcpy pisze:
    > Przepraszam, za ciulowe cytowanie + literowki - jestem juz po 4 kawach :)

    Najprosciej przelutowac !

  • 10. Data: 2013-08-09 11:48:18
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 09.08.2013 10:29, xcpy pisze:
> [...]
    >
    > Sygnal /CS zapewne ma pullup-a do Vcc i jest "kluczowany" do GND
    > (w przypadku wybrania uklad), wiec podanie tam Vcc raczej nic nie da -

    Podnieś lutownicą nóżki /CS w obu układach i skrzyżuj połączenie między
    pamięciami kawałkiem kynara.