  • 41. Data: 2009-12-13 20:44:59
    Temat: Re: Drut nawojowy Cu i Alu
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    Jarosław Sokołowski pisze:

    > Ten drut z demontażu, to przypadkiem nie od Airbusa?

    Chyba że elektryka w Airbusie robiona drutem nawojowym.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 42. Data: 2009-12-14 14:53:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PeJot" <P...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Chyba że elektryka w Airbusie robiona drutem nawojowym.

    Kto wie. gruba izolacja swoje wazy, a na niskie napiecia grubej nie
    trzeba :-)

    J.

  • 43. Data: 2009-12-14 15:24:54
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Kto wie. gruba izolacja swoje wazy, a na niskie napiecia grubej
    > nie trzeba :-)

    Ciekawe jak w tym Hamburgu czy gdzie tam odróżniają drut nawojowy
    z miedzi od aluminiowego.

    --
    Jarek

  • 44. Data: 2009-12-14 16:04:38
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@w...pdi.net>

    Użytkownik PeJot napisał:

    > Bliżej mi do galwanizerni, a tam zdaje się używają tego do czernienia.

    Do czernienia stali (oksyda ługowa) używa się mieszaniny wodorotlenku
    sodu, azotanu sodu lub potasu i azotynu sodu. A najlepsze technologie
    oksydowania przewidują stosowanie trzech kąpieli o różnych stężeniach i
    różnych temperaturach pracy.

    --
    Darek

  • 45. Data: 2009-12-14 17:13:34
    Od: "j.r." <j...@g...pl>

    Jarosław Sokołowski wrote:

    > Ciekawe jak w tym Hamburgu czy gdzie tam odróżniają drut nawojowy
    > z miedzi od aluminiowego.

    Po opisie szpuli :)
    --
    pzdr, j.r.

  • 46. Data: 2009-12-14 18:02:50
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan j.r. napisał:

    > Po opisie szpuli :)

    Ale ten miał być z demontażu.

    --
    Jarek

  • 47. Data: 2009-12-17 10:20:26
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    > Czołem.
    >
    > Jakimi metodami można jednoznacznie odróżnić drut nawojowy Cu i Alu ?
    > Sam wygląd jest mało przekonujący, współczynnik temperaturowy zbliżony,
    > drut pochodzi z demontażu więc może być rozciągnięty i po wymiarach i
    > rezystancji nie bardzo można rozróżnić. Co jeszcze ?

    Przeczytałem cała dyskusję i nie wiem o co chodzi
    Jak byłem młody (oczy) kolor miedzi rozpoznawałem przy drucie 0.05
    drutu aluminiowego 0.05 się nie spodziewam, ale gdyby, trudno rozpoznać (nie
    wiem czemu)
    to rozklepałbym młotkiem i kolor musiałby być, białopodobny, różny od
    "złoto-czerwonego.
    Ale oczywiście traktuję to nie jako "pójście na łatwiznę", a jako
    "intelektualną zabawę"
    ;)

    Artur(m)

  • 48. Data: 2009-12-17 14:29:34
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    Artur(m) pisze:
> [...]
    > Jak byłem młody (oczy) kolor miedzi rozpoznawałem przy drucie 0.05
    > drutu aluminiowego 0.05 się nie spodziewam, ale gdyby, trudno rozpoznać (nie

    Zewnętrznie kolor izolacji jest identyczny jak na drucie miedzianym.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 49. Data: 2009-12-17 15:04:25
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan PeJot napisał:

    > Zewnętrznie kolor izolacji jest identyczny jak na drucie miedzianym.

    Ale jak mu się przydzwoni młotkiem, to już widać.

    Aluminiowego drutu w emalii też nie widziałem, ale teraz mi się
    przypomniało, że spotkałem się z drutem oporowym w emalii. Jeśli
    nie był obdarty ze skóry, to też można go było wizualnie pomylić
    z miedzianym. Jednak był twardszy i bardziej sprężysty. Z aluminium
    powinno być podobnie.

    Jarek

    --
    A jak cię złapie kot bury,