  • 31. Data: 2009-12-13 15:12:46
    Temat: Re: Drut nawojowy Cu i Alu
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@w...pdi.net>

    Użytkownik DJ napisał:

    > Jeśli cienki drucik, to miedź topiąc się będzie formować kulkę na końcu.
    > Aluminium w analogicznej sytuacji chyba nie stworzy kulki, raczej
    > stopiony kawałek odpadnie.

    O - i to jest dobra wskazówka, nie przyszło mi do głowy ale faktycznie
    zgadza się z moimi doświadczeniami.

    --
    Darek

  • 32. Data: 2009-12-13 16:42:17
    Od: "henry1" <h...@i...pl>

    Użytkownik "PeJot" <P...@o...pl> napisał w wiadomości

    > I to może być łatwa i skuteczna metoda. Dzięki za podpowiedź.
    >
    > --
    > P. Jankisz

    Można w kwasie azotowym. Miedź zabarwi go na niebieskawy kolor
    i będzie się lekko "gotować " przy aluminium brak powyższych reakcji.

    Pzdr

  • 33. Data: 2009-12-13 18:04:17
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    Dariusz K. Ładziak pisze:

    > Drut aluminiowy po uszkodzeniu termicznym emalii powinien się rozpuścić
    > z szumem w stężonym ługu (np. w mocno za mocnym wywoływaczu do emulsji
    > POZITIV-2000.

    Bliżej mi do galwanizerni, a tam zdaje się używają tego do czernienia.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 34. Data: 2009-12-13 18:41:10
    Od: Verox <a...@b...veroxsystems.com>

    On Sun, 13 Dec 2009 13:21:39 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski napisał:

    > Airbus A380 ma okablowanie z aluminiu zamiast z miedzi. Tak jak bloki
    > budowane za Gomułki. Ale to po to, żeby był lżejszy, a nie żeby było
    > taniej (jak w budownictwie z PRL).

    Jak sobie przypomne te instalacje z ALU... to mnie trafia.

    --
    [tomek <at> sikornik <dot> net] vy 73! de SP9UOB

  • 35. Data: 2009-12-13 18:43:35
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 13 Dec 2009 18:41:10 +0000 (UTC), Verox wrote:

    >Jak sobie przypomne te instalacje z ALU... to mnie trafia.

    Ciekawe czy te w Airbusie lepiej zrobione ..

    J.

  • 36. Data: 2009-12-13 18:48:11
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    J.F. pisze:

    > Ciekawe czy te w Airbusie lepiej zrobione ..

    Ciekawe w ogóle jak to łączyli.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 37. Data: 2009-12-13 19:08:26
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > Ciekawe czy te w Airbusie lepiej zrobione ..

    Tak ogólnie, to elektryka tego samolotu jest jedną z głównych przyczyn
    kilkuletniego opóźnienia dostaw (akurat wczoraj dostarczono do Emirates
    21 komercyjny egzemplarz, a powinno już latać dobrze ponad sto maszyn).

    --
    Jarek

  • 38. Data: 2009-12-13 19:09:15
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan PeJot napisał:

    > Ciekawe w ogóle jak to łączyli.

    Podobno na początku w ogóle nie mogli połączyć, bo w planach narysowali
    za krótkie i nie sięgało.

    --
    Jarek

  • 39. Data: 2009-12-13 19:11:23
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    Jarosław Sokołowski pisze:

    > Podobno na początku w ogóle nie mogli połączyć, bo w planach narysowali
    > za krótkie i nie sięgało.

    I sztukowali, łącząc na skręta ? ;)

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 40. Data: 2009-12-13 19:23:51
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan PeJot napisał:

    > I sztukowali, łącząc na skręta ? ;)

    Sciągnęli do fabryki Zenka, co za Gomułki na budowie za elektryka robił.
    Ale temu ktoś podpierniczył kombinerki, więc musieli wszystko rysować od
    początku i zamawiać na nowo.

    -- Jarek

    PS
    Ten drut z demontażu, to przypadkiem nie od Airbusa?