  • 1. Data: 2009-06-11 22:19:22
    Temat: Drukowany radiator
    Od: Konop <k...@g...pl>

    Witam!!

    Czy ktoś pomógłby mi znaleźć przykłądy "drukowanych radiatorów" -
    tzn. podana wielkość i kształt wraz z rezystancją termiczną? Problem mój
    jest taki, że chcę takie coś uzyskać w domu, więc na płytce
    jednostronnej, bez przelotek na drugą stronę czy do płaszczyzny masy i
    chcę w ten sposób rozproszyć (przy normalnej pracy) ok 1,5W (fajnie by
    bylo 2,5W), a ma to wytrzymać nawet 2,8 do 3,8W w czasie "awarii". I nie
    wiem czy to w ogóle jest realne... może się nie bawić, tylko zrobić mały
    kawałek miedzi a do niego przykręcić (smarując pastą!) radiator??

    Pozdrawiam
    Konop

  • 2. Data: 2009-06-12 05:57:31
    Temat: Re: Drukowany radiator
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Konop" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > jest realne... może się nie bawić, tylko zrobić mały kawałek miedzi a do
    > niego przykręcić (smarując pastą!) radiator??

    Nie napisałeś z czego chcesz odprowadzać to ciepło.
    Jeżeli są to elementy typu tranzystor, tyrystor czy dioda to są do nich
    bardzo fajne małe radiatorki np. takie:
    http://www.tme.eu/radiator-typu-u-22kw-953mm-czernio
    ny-to220to202/arts/pl/a05/d01pa.html
    a tu masz cały "arsenał"
    http://www.tme.eu/pl/katalog/artykuly.phtml?search=r
    adiator&idp=1#id_category%3D21%26search%3Dradiator%2
    6md5%3Dt41eba6bd978c1c0e1fb8b18941c6fe6d%26page%3D1%
    2C20
    Kupisz je praktycznie w każdym sklepie elektronicznym.

  • 3. Data: 2009-06-12 07:12:32
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "Konop" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Czy ktoś pomógłby mi znaleźć przykłądy "drukowanych radiatorów" -
    Zobacz tu:
    http://www.onsemi.com/pub_link/Collateral/MC78M00-D.
    PDF
    wykres na stronie 7.
    Albo tu:
    http://www.onsemi.com/pub_link/Collateral/AN1040-D.P
    DF
    rysunek 29 na stronie 16.
    A tu:
    http://www.onsemi.com/pub_link/Collateral/LM317M-D.P
    DF
    na stronie 9 są wykresy dla DPAK i SOT223.
    P.G.

  • 4. Data: 2009-06-12 11:17:25
    Od: Konop <k...@g...pl>

    > Nie napisałeś z czego chcesz odprowadzać to ciepło.
    > Jeżeli są to elementy typu tranzystor, tyrystor czy dioda to są do nich
> [...]

    Fakt, przeoczyłem to... ale chodziło mi o elementy SMD, dlatego mówiłem
    oprzyutowywaniu elementu do miedzi :)...

    Pozdrawiam
    Konop

  • 5. Data: 2009-06-12 11:20:19
    Od: Konop <k...@g...pl>

> [...]
    > http://www.onsemi.com/pub_link/Collateral/LM317M-D.P
    DF
    > na stronie 9 są wykresy dla DPAK i SOT223.

    Dzięki!! O to mi chodziło!! No cóż, wynika z tego jasno, że te 2W to
    takie maximum dla DPAKa... Czyli chyba raczej zainstalują coś TH z
    normalnym radiatorem, albo w ogóle zmienię koncepcję...

    Dzięki za linki!!

    Swoją drogą - niedawno widziałem w jakiejś nocie katalogowej bardzo
    fajne "raditory". Była cała strona z przykładowymi kształtami polygonów,
    przy każdym była podana maksymalna moc (przy założonej temperaturze). No
    i nie potrafię za nic w świecie tego znaleźć :(...

    Pozdrawiam
    Konop

  • 6. Data: 2009-06-12 16:05:09
    Od: Name <u...@e...org>

    Konop wrote:
> [...]
    > przy każdym była podana maksymalna moc (przy założonej temperaturze). No
    > i nie potrafię za nic w świecie tego znaleźć :(...

    Coś podobnego jest w datasheet do LM317 National Semiconductor.

  • 7. Data: 2009-06-12 20:29:13
    Od: Konop <k...@g...pl>

    > Coś podobnego jest w datasheet do LM317 National Semiconductor.
    BINGO!! Ja to widziałem w PDFie to LM1117 ;)... ale pisząc o LM317
    przypomniałeś mi, że ostatnio oglądałem tego 1117 ;)... dzięki!!

    Pozdrawiam
    Konop