  • 1. Data: 2010-05-03 08:22:34
    Temat: Re: Drukowanie na laminacie
    Od: "wt" <s...@p...onet.pl>

    > Szkoda że nie ma dokładniejszego opisu.

    Opisy przerabiania drukarki są dostępne i to po naszemu. Do drukarek dodaje
    się przełącznik zwiększający stopień zaczernienia. Jak się ostrożnie
    postępuje to toner nie spadnie bez utrwalenia i można w piecu dogrzać. Do
    przenoszenia zwykły toner nie bardzo się sprawdza, specjalnie do tegu jest
    toner do grawertonu. Zamiast przerabiać drukarkę, można użyć plotera cnc z
    głowicą laserową, nawet z diodą z nagrywarki dvd. Naniesiony toner, nawet
    zwykły, podgrzany laserem, będzie się trzymał. Można go dodatkowo utrwalić
    środkiem chemicznym do tego przeznaczonym, lub w piecu. Jakość będzie lepsza
    niż za pośrednictwem drukarki, jeśli jakość urządzenia cnc będzie
    odpowiednia.

  • 2. Data: 2010-05-04 18:22:03
    Temat: Drukowanie na laminacie
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org>

    O ile pamięć mnie nie myli, to taki pomysł pojawił się już kiedyś na
    grupie. No i proszę, ktoś zakasał rękawy, zmodyfikował drukarkę żeby
    płasko prowadziła laminat, zmodyfikował układ ładowania podłoża i
    okazało się że ścieżki 2-milsowe ścieżki są w zasięgu ręki:
    http://www.pbase.com/mark10970/direct_laser_pcbs

    Szkoda że nie ma dokładniejszego opisu.

    pzdr.
    j.

  • 3. Data: 2010-05-04 18:32:13
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org>

    On 05/04/2010 02:22 PM, Jacek Radzikowski wrote:
> [...]
    > płasko prowadziła laminat, zmodyfikował układ ładowania podłoża i
    > okazało się że ścieżki 2-milsowe ścieżki są w zasięgu ręki:

    Trochę opisów:
    sage/25560

    pzdr.
    j.

  • 4. Data: 2010-05-04 19:11:31
    Od: WojtasW <w...@g...pl>

    Witam
    Jacek Radzikowski pisze:
    > Szkoda że nie ma dokładniejszego opisu.
    No szkoda ale nie jest to problem tu została użyta drukarka Lexmarka ale
    kilka starszych drukarek HP bez problemu się nadają np HPLJ 4L, IIIP.
    Ale najważniejszą sprawą którą nikt nie pisał do tej pory a przynajmniej
    ja nie zauważyłem jest toner. Musi być albo oryginał albo bardzo dobrej
    jakości alternatyw chodzi o czerń. Ostatnio robiłem sobie toner do 1100
    specjalnie do druku żeby uzyskać właśnie mocną czerń i sądzę, że nawet
    przez termo transfer jestem wstanie zrobić cieniuteńkie ścieżki.
    A co do druku bezpośrednio na płytce to jest kłopot dużo poważniejszy
    niż płasko przechodząca kartka (płytka) płytka jest pokryta miedzią to
    raz a dwa to jest bardzo gruba. Często już na 200 gramowym papierze
    toner nie chce się trzymać bo dolna elektroda nie jest w stanie
    wystarczającą ilość ściągnąć z bębna a utrwalanie nie zdąży w grzać w
    karton i wszystko schodzi.

    Pozdrawiam
    WojtasW

  • 5. Data: 2010-05-04 19:24:41
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org>

    On 05/04/2010 03:11 PM, WojtasW wrote:
> [...]
    > toner nie chce się trzymać bo dolna elektroda nie jest w stanie
    > wystarczającą ilość ściągnąć z bębna a utrwalanie nie zdąży w grzać w

    Autor pisze że do ładowania płytki jest chwilowo połączany zewnętrzny
    zasilacz HV (3kV), bo wbudowany nie miał wystarczającej wydajności, a
    płytka po drukowaniu trafia na chwilę do piecyka. Fuser z drukarki
    podgrzewa na tyle, żeby toner nie spadał z laminatu.

    pzdr.
    j.

  • 6. Data: 2010-05-04 19:27:03
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    WojtasW przemówił ludzkim głosem:
    > Witam

    Jest, Jacek podał link do forum.

    sage/25564
    http://tech.groups.yahoo.com/group/Homebrew_PCBs/mes
    sage/25570
    http://tech.groups.yahoo.com/group/Homebrew_PCBs/mes
    sage/25581
    http://tech.groups.yahoo.com/group/Homebrew_PCBs/mes
    sage/25578

> [...]
    > toner nie chce się trzymać bo dolna elektroda nie jest w stanie
    > wystarczającą ilość ściągnąć z bębna a utrwalanie nie zdąży w grzać w

    Z opisu wynika, że gość dołożył zewnętrzny zasilacz 3kV, do tego toner
    jest przypiekany nie w drukarce, tylko w piekarniku.

    Jak dla mnie to pomysł jest niezły, ale nie bardzo wiem jak wycentrować
    płytkę przy druku dwustronnym, a nie widzę sensu robienia płytek
    jednostronnych z tak cienkimi ścieżkami.

  • 7. Data: 2010-05-04 19:41:36
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    W dniu 04.05.2010 20:22, Jacek Radzikowski pisze:
> [...]
    > płasko prowadziła laminat, zmodyfikował układ ładowania podłoża i
    > okazało się że ścieżki 2-milsowe ścieżki są w zasięgu ręki:

    Drukuję laserówką HP LaserJet 1000 na papierze podkładowym z etykiet
    samoprzylepnych. Jedno przejście przez laminator i 100% tonera
    przechodzi z kartki na miedź. Kartka wychodzi czyściutka. Żadnego
    maczania w detergencie. 5mils nie próbowałem, ale 10mils wychodzi jak
    brzytwa.

    P.S. Ciekaw jestem jaka jest trwałość bębna światłoczułego przy tej
    metodzie wydruku bezpośredniego. Laminat z miedzią jest jakby trochę
    twardszy od kartki papieru ;-)

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 8. Data: 2010-05-04 19:47:40
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org>

    On 05/04/2010 03:27 PM, Zbych wrote:
    > Jest, Jacek podał link do forum.

    To akurat fragment mojego maila. Wysłałem go zanim znalazłem forum.

    > Jak dla mnie to pomysł jest niezły, ale nie bardzo wiem jak wycentrować
    > płytkę przy druku dwustronnym, a nie widzę sensu robienia płytek
    > jednostronnych z tak cienkimi ścieżkami.

    Z opisów na forum wygląd, że autor robił eksperymenty z pytkami
    dwustronnymi. W ostatnim paragrafie w
    http://tech.groups.yahoo.com/group/Homebrew_PCBs/mes
    sage/25578 pisze o
    swoim pomyśle na rejestrację płytki dwustronnej.

    j.

  • 9. Data: 2010-05-04 19:54:20
    Od: WojtasW <w...@g...pl>

    Grzegorz Kurczyk pisze:
    > P.S. Ciekaw jestem jaka jest trwałość bębna światłoczułego przy tej
    > metodzie wydruku bezpośredniego. Laminat z miedzią jest jakby trochę
    > twardszy od kartki papieru ;-)
    Kiedyś jak kopiarki były tylko analogowe kolega miał klienta który robił
    kopie na blachach do czego nie wiem ale bęben wystarczał dosłownie na
    kilkanaście kopii ale jemu to sie i tak opłacało.
    Przy laminacie będzie podobnie najgorzej jest z krawędziami w kopiarkach
    widać od razu jak klient robi na A4R. W drukarkach mają problemy lekarze
    drukujący recepty bo bęben nie wystarcza nawet na połowę swojej
    żywotności a to tylko kartka :).

    Pozdrawiam
    WojtasW

  • 10. Data: 2010-05-04 19:54:57
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org>

    On 05/04/2010 03:41 PM, Grzegorz Kurczyk wrote:

> [...]
    > przechodzi z kartki na miedź. Kartka wychodzi czyściutka. Żadnego
    > maczania w detergencie. 5mils nie próbowałem, ale 10mils wychodzi jak

    Jak zaczynałem zabawę z tonerem, eksperymentowałem trochę z folią do
    rzutników. Efekty były takie sobie, ale może dlatego że nie miałem
    jeszcze opanowanej technologii. Chyba trzeba będzie powrócić do
    eksperymentów.

    j.