  • 11. Data: 2024-10-23 15:24:10
    Temat: Re: Drukowanie bezprzewodowe - jaki interface ?
    Od: universi <u...@i...pl>

    W dniu 23.10.2024 o 13:48, Adam pisze:
    [..]

    > Do tej bez LAN a z USB możesz dać print-server WiFi i będziesz miał
    > drukarkę bezprzewodową.
    > Albo Print-Server z 2 x USB i obie drukarki zapniesz bezprzewodowo jednym
    > urządzeniem.

    Wystarczy jedna żeby drukowała. Tak sobie pomyślalem czy mając 5 komórek
    z Androidem których już nie używam - nie dało by rady wykorzystać jednej
    jako print-server bo kabelki: USB micro --> USB B - są na rynku do
    kupienia bez problemu ?

  • 12. Data: 2024-10-23 20:21:11
    Od: Jacek Marcin Jaworski <j...@a...pl>

    W dniu 21.10.2024 o 14:39, universi pisze:
    > Mam drukarkę która ma dwa gniazda: USB i RJ-45 (sieć Ethernnet).
    > Chciałbym kupić jakiś interface żeby móc drukować bezprzewodowo, w
    > związku z czym mam 2 pytania:
    >
    > 1. Czy istnieją takie interfacy ?
    > 2. Co by lepiej kupić, na co zwrócić uwagę żeby to funkcjonowało ?

    Można to łatwo zrobić z użyciem Raspbery Pi. Coś podobnego opisano w
    Linux Magazine PL w nr 2023/12 na s. 15, w art. pt. "Nowe życie drukarki".
    W twoim przypadku musisz jedynie:
    1. Podłączyć do RPI skrosowanym kablem drukarkę do portu RJ-45;
    2. Skonfigurować stałe IP w drukarce;
    3. Skonfigurować RPi by się łączyło przez Wi-Fi z AP z którego
    korzystają pozostałe urządzenia w domu.

    Gdybyś łączył drukarkę z RPI przez USB, to dodatkowo trzeba:
    I. Skonfigurować CUPS;
    II. Skonfigurować stałe IP w RPI.

  • 13. Data: 2024-10-24 11:53:35
    Od: universi <u...@i...pl>

    W dniu 23.10.2024 o 14:24, universi pisze:

    Przez nieuwagę skasowałem bardzo pomocny post, a nie wiedziałem że mogę
    czyjeś posty kasować, mam nadzieję że tylko w swoim watku.
    Chcaiłem odpisać i nie spodobała mi sie moja własna odpowiedź, więc do
    autora tego postu mam pytanie:
    Czy dobrze rozpoznaję skrót RPI jako: Remote Print Interface ?

  • 14. Data: 2024-10-25 02:19:06
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-10-24, universi <u...@i...pl> wrote:
> [...]
    > autora tego postu mam pytanie:
    > Czy dobrze rozpoznaję skrót RPI jako: Remote Print Interface ?

    Nie widzę tego posta, ale w kontekscie serwerów drukarek to obstawiam,
    że to "Malina", czyli RaspberryPi.

    Pomysł dobry, o ile są gotowce z jakimś prostym GUI bo nie wiem czy
    czujesz się na siłach aby ogarniać temat na bardziej technicznym
    poziomie.

    --
    Marcin

  • 15. Data: 2024-10-25 13:11:53
    Od: Jacek Marcin Jaworski <j...@a...pl>

    W dniu 24.10.2024 o 11:53, universi pisze:
    > W dniu 23.10.2024 o 14:24, universi pisze:

    > Czy dobrze rozpoznaję skrót RPI jako: Remote Print Interface ?

    RPI == Raspbery Pi.

  • 16. Data: 2024-10-25 13:13:41
    Od: Jacek Marcin Jaworski <j...@a...pl>

> [...]
    > autora tego  postu mam pytanie:
    > Czy dobrze rozpoznaję skrót RPI jako: Remote Print Interface ?

    Przy okazji:

  • 17. Data: 2024-10-25 13:21:16
    Od: Jacek Marcin Jaworski <j...@a...pl>

> [...]
    >
    > Pomysł dobry, o ile są gotowce z jakimś prostym GUI bo nie wiem czy
    > czujesz się na siłach aby ogarniać temat na bardziej technicznym

    Żadnych gotowców. Tylko konsola i edytor tekstu. W razie czego mogę
    pomóc, bo konf. sieci w Debian i pochodnych mam rozklepaną.