  • 1. Data: 2012-05-09 11:29:25
    Temat: Drukarka Epson D78 - zamienniki po naprawie
    Od: ikov <i...@t...pl>

    Epson D78 - znajomej w serwisie powiedzieli że płyta główna do wymiany i
    się nie opłaca, ja jestem niewierzący serwisom, więc sprawdziłem -
    wyczyściłem czujnik od enkodera i zadziałało (przedtem nie rozpoznawała
    położenia głowicy - serwis wziął kasę a nawet tego nie zdiagnozował...).
    Okazało się potem że głowica zdążyła częściowo zaschnąć, więc znów
    rozkręciłem i wyczyściłem ją płynem do czyszczenia głowic... teraz
    jednak po włączeniu pokazuje że tusze są nieoryginalne (bo są, ale
    przedtem bez problemu z nich - dokładnie tych samych - drukowała). Ki
    diabeł? Przedtem było ok, teraz nie pasują - jaki to ma związek z
    rozkręcaniem?
    Szkoda kupować oryginały jeśli okazałoby się, że i tak coś nie działa.

  • 2. Data: 2012-05-09 13:02:15
    Temat: Re: Drukarka Epson D78 - zamienniki po naprawie
    Od: "Doxent" <d...@g...pl>

    > Szkoda kupować oryginały jeśli okazałoby się, że i tak coś nie działa.

    cena oryginałów = cena nowej drukarki więc odpowiedz sobie sam. Dzisiaj mało
    kto naprawia drukarki gdy koszt naprawy niewiele się różni od zakupu nowej.
    Większość to sprzęt jednorazowy działa dopóki się nie sp....

  • 3. Data: 2012-05-09 13:32:37
    Od: ikov <i...@t...pl>

    W dniu 2012-05-09 13:02, Doxent pisze:

    > cena oryginałów = cena nowej drukarki więc odpowiedz sobie sam. Dzisiaj
    > mało kto naprawia drukarki gdy koszt naprawy niewiele się różni od
    > zakupu nowej. Większość to sprzęt jednorazowy działa dopóki się nie sp....

    O tym wiem, dlatego nikt nie zamierza ryzykować niepotrzebnego kupna
    oryginałów... ale zastanawia mnie sam fakt, że działała z tymi tuszami,
    a po czyszczeniu już krzyczy o nieoryginalnych (dokładnie te same
    pojemniki z tuszami).

  • 4. Data: 2012-05-09 13:51:37
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2012-05-09 13:32, ikov wrote:

> [...]
    > oryginałów... ale zastanawia mnie sam fakt, że działała z tymi tuszami,
    > a po czyszczeniu już krzyczy o nieoryginalnych (dokładnie te same

    Drukarka to nie urządzenie podejmujące logiczne i przemyślane
    urządzenie, to (co oczywiste) kawałek elektroniki z odrobiną softu. Nikt
    nigdy nie zagwarantuje, że to będzie działać 100% prawidłowo. Może
    uszkodziły się jakieś złącza czy coś.

    Warto kupować drukarki, do których wiadomo na dzień dobry, że są
    stosunkowo tanie odpowiedniki, nie każdy potrzebuje wysokiej jakości
    kolorowych wydruków.

  • 5. Data: 2012-05-09 13:58:45
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Drukarka to (...) kawałek elektroniki z odrobiną softu.

    Ostanio jakby bardziej "odrobinka elektroniki z kawalem softu" ;P

    MSPANC ;),
    Vituniu.

  • 6. Data: 2012-05-09 14:18:31
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "ikov" <i...@t...pl> wrote in message
> [...]
    > czyszczeniu już krzyczy o nieoryginalnych (dokładnie te same pojemniki z

    jezeli stalo sie to po serwisie a przed twoja interwencja to
    moze w ramach 'diagnostki' zaktualizowali firmware na owej plytce

    jezeli masz jakies starsze zamienniki to kup jeden pojemnik z
    chipem v7 i sprawdz czy go zobaczy

  • 7. Data: 2012-05-09 14:29:22
    Od: miab <m...@w...pl>

    W dniu 2012-05-09 13:51, Rafał Łukawski pisze:

    > Drukarka to nie urządzenie podejmujące logiczne i przemyślane
    > urządzenie, to (co oczywiste) kawałek elektroniki z odrobiną softu.

    Typowa (nawet tania czy b. tania) drukarka obecnie to zdecydowanie
    "urządzenie podejmujące logiczne i przemyślane urządzenie".
    Oprócz takich "prostackich" funkcji (w przypadku multifunction)jak różne
    strategie skanowania i kopiowania z przechowywaniem, obróbką i
    modyfikacja zeskanowanych czy pobranych inna drogą danych w pamięci,
    poprzez komunikacje i przyjmowanie zleceń z poczty internetowej i wi-fi
    do b. chytrych strategii utrudniania życia użytkownikom pragnącym
    kupować zabarwiona wodę taniej niż za pare tysięcy złotych za litr i to
    nie od producenta drukarki.
    Jedna z historycznych już prostszych strategii jest właśnie blokowanie
    powtórnego użycia raz używanego wkładu na podstawie analizy
    identyfikatora wkładu plus intensywności jego użycia.

    miab

  • 8. Data: 2012-05-09 14:40:31
    Od: ikov <i...@t...pl>

> [...]
    > moze w ramach 'diagnostki' zaktualizowali firmware na owej plytce
    >
    > jezeli masz jakies starsze zamienniki to kup jeden pojemnik z

    Żadnej aktualizacji firmware nie było, sam robiłem to czyszczenie (nie
    pierwsza drukarka zresztą), nawet po włożeniu nowego zamiennika
    (dokładnie taki sam jak wcześniej działające) i też krzyczy o
    nieoryginalnym. Może jakaś taśma nie styka, ale wszystko dobrze
    pozakładane. Kawałek elektroniki z softem... nerwów więcej niż kawałek :)

  • 9. Data: 2012-05-10 00:17:47
    Od: Animka <t...@w...pl>

    W dniu 2012-05-09 14:40, ikov pisze:

> [...]
    > nieoryginalnym. Może jakaś taśma nie styka, ale wszystko dobrze
    > pozakładane. Kawałek elektroniki z softem... nerwów więcej niż kawałek :)

    Poszukaj na allegro tanich tuszy, które tą drukarkę oszukają.
    Z chipem, czy bez chipa.

    --
    animka

  • 10. Data: 2012-05-10 23:11:21
    Od: "Wiktor S." <w...@M...fm>

> [...]
    > pasują - jaki to ma związek z rozkręcaniem?
    > Szkoda kupować oryginały jeśli okazałoby się, że i tak coś nie działa.

    Zdarza mi się tak w tym modelu: czasami "zauważy" że dany tusz nie jest
    oryginalny, i już z nim nie zadziała.

    Ale wtedy wymiana tuszu pomaga. Jeśli u ciebie nic nie dała, może
    rzeczywiście jest jakieś uszkodzenie albo nawet brak styku.

    --
    Azarien