eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDroższe wzbogacane paliwa a spalanie...Re: Droższe wzbogacane paliwa a spalanie...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!not-for-mail
    From: BagMan <b...@p...fm>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Droższe wzbogacane paliwa a spalanie...
    Date: Sun, 30 May 2010 12:37:49 +0200
    Organization: Dzial Sieciowy ICM, Uniwersytet Warszawski
    Lines: 28
    Message-ID: <httf8k$ia3$1@news.net.icm.edu.pl>
    References: <2...@c...googlegroups.com>
    NNTP-Posting-Host: chello089077109142.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.net.icm.edu.pl 1275215956 18755 89.77.109.142 (30 May 2010 10:39:16
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...net.icm.edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 30 May 2010 10:39:16 +0000 (UTC)
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.24 (Windows/20100228)
    In-Reply-To: <2...@c...googlegroups.com>
    X-Antivirus: avast! (VPS 100529-1, 2010-05-29), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2284809
    [ ukryj nagłówki ]

    Na Dieslach się nie znam.
    Ale moi szanowni grupowicze porównują benzyny 95 i 98 oktanowe w
    silnikach przewidzianych do spalania 95tki, co wydaje się byc pewnym nie
    porozumieniem.
    Oktanowość benzyny to miedzy innymi jest jej odpornosc na spalanie
    stukowe, nim wyzsza tym bardziej mozna opuznic zaplon co da nam wieksza
    moc z silnika. W dobie silnikow sterowanych komputerowo teoretycznie
    silnik powinien dostosowac zaplon do wlasciwosci benzyny poprzez
    dopuszalna auto modyfikacje mapy zaplonu.
    Jednak osobiscie watpie by jednorazowe zalanie 98 do silnika ktory
    spodziewa sie 95 dalo mu czas na korekte mapy zaplonu na tyle by poczuc
    różnice. Pytanie tez jaki jest maksymalny dopuszczalny zakres tej
    korekty (watpie zeby byl na tyle szeroki by wykozystac 98oktanow)

    N.B. w niektórych silnikach (np opel corsa 1.2 1995), pod maska byl
    przelacznik oktanowosci benzyny 90(2?)/95. Jednak nie widziałem już
    później takiego rozwiązania dla benzyny 95/98.
    Za to w silnikach przewidzianych do spalania mieszanki ubogiej (Lean
    Burning Engine)tzn. podatnej na spalania sutkowe, benzyna 98 jest
    wymagana i zalanie 95 czuc od razu, tzn nie pali albo tez dziala nie
    poprawnie.

    Morał z tego taki ze jeżeli po zalaniu 98 do silnika na 95 wyraźnie,
    codziennie i nie zmiennie nie czuć różnicy to po co przepłacać?

    pozdrawiam

    BagMan

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: