  • Data: 2010-05-29 21:14:52
    Temat: Re: Droższe wzbogacane paliwa a spalanie...
    Od: Olek <alexhawk@usuntentekst_onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2010-05-29 18:47, CUT wrote:

    > Ja robiłem takie testy w długim okresie czasu:
    > 3 pacjenci: Mercedesowski 270CDI 170KM, Oplowki 1.8 125KM (Z18XE), Honda
    > VFR800 VTEC.
    >
    > Mercedes 270CDI:
    > - Silnik spalał na trasie (wg. wskazań komputera, autostrada, stała
    > prędkość, 500km) prawie litr mniej.

    komputer jest mało dokładny, trzeba było zalać pod korek i sprawdzić
    dokładnie ile Ci wyszło, pod warunkiem , że ta sama trasa i stała prędkość!

    > - Nie zauważyłem różnicy w pracy silnika i osiągach.
    > - Znacznie łatwiejszy rozruch przy dużych mrozach

    teraz zastanów się co ma wpływ na rozruch, głównie, bo na pewno nie
    paliwo :)

    > OPEL Corsa C 1.8 16V,
    > - tankowałem od nowości paliwa premium 98, przy przebiegu ok 70k
    > zmieniłem paliwo na 95. Po kilkuset km pojawiały się błędy "Stukowe
    > spalanie", problem znikł po ponownym zatankowaniu 98.

    a co mówi liczba "oktanowa"? Wymień czujnik spalania stukowego...

    > Honda VFR800
    > - Brak różnic w zużyciu paliwa
    > - Brak różnic w osiągach
    > - Na paliwach premium silnik pracuje ze znacznie większą kulturą.
    > (ciszej, równiej, bardziej basowo)

    albo to tylko autosugestia.

    Moim zdaniem różnica jest znikoma, za to w portfelu już nie koniecznie.