  • Data: 2016-01-27 16:25:06
    Temat: Re: Drozeja autostrady
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:18qh70jftjn1d$....@m...org...
    >Swoją drogą, właśnie planuję i liczę przejazd na ferie zimowe. Chcę
    >ominąć
    >badziewiaste autostrady w Czechach, więc zaplanowałem podróż przez S8
    >koło
    >WRO, przez Niemcy via Dre, Nor, Mona i przez Austrię do Trydentu we

    To chyba nie tylko kwestia badziewnosci - droga przez Czechy niewiele
    krotsza.

    >Włoszech. 10 dniowa winieta w Austrii mi wystarczy, koszt 40zł, do
    >tego
    >2x60zł przejazd tunelem, wychodzi 160zł za... 200km! Z kolei we
    >Włoszech
    >koszt 100 zł za 240km. A2 u nas z Waw-Frankfurt w dwie strony 140zł
    >za
    >blisko 1000km. Naturalnie patrzę z punktu jednorazowego tranzytu (w
    >dwie
    >strony).

    A takze konkretnej trasy, gdzie nie wszystko zdazyli jeszcze
    opodatkowac.

    Poza tym moment - 69 zl Swiecko-Konin, jakies 257km.
    Taniej niz we Wloszech, ale rzad podobny.
    27gr/km, a i to chyba dzieki interwencjom panstwa - bo na starych
    odcinkach drozej.

    Znacznie drozej niz w Austrii, gdyby odjac ten tunel.

    Konin strykow - 10zl / 100km, tu 10gr/km, panstwowa stawka ... albo
    pol panstwowej stawki :-)

    Bramki miedzy Srykowem a Warszawa chyba juz wybudowane :-(

    A gdybym jechal np do Udine, to bym mial 420km po austryjackich
    autostradach, w dwie strony to 850, a to wszsytko nadal za 40 zl.
    5gr/km ...

    J.