-
1. Data: 2013-05-14 23:37:41
Temat: Drop resistor
Od: Marek <m...@l...pl>
Jest sobie taki dynks, co się z angielska nazywa "drop resistor". Z
tego, co się orientuję, ma on wpływ na działanie jakiegoś elektrozaworu
sterującego ciśnieniem w ASB. I tu pytanie raczej do znawców tematu, a
nie teoretyków - czy niewłaściwe parametry pracy tego rezystora mogą być
przyczyną szarpania podczas zmiany biegów? U mnie to szarpanie
szczególnie odczuwalne jest przy redukcji i objawia się po przejechaniu
jakiegoś dystansu, co mogłoby wskazywać na zmiany temperaturowe.
Pozdrawiam
Marek
-
2. Data: 2013-05-15 07:35:05
Temat: Re: Drop resistor
Od: Robson <r...@...pl>
W dniu 2013-05-14 23:37, Marek pisze:
> Jest sobie taki dynks, co się z angielska nazywa "drop resistor". Z
> tego, co się orientuję, ma on wpływ na działanie jakiegoś elektrozaworu
> sterującego ciśnieniem w ASB. I tu pytanie raczej do znawców tematu, a
> nie teoretyków - czy niewłaściwe parametry pracy tego rezystora mogą być
> przyczyną szarpania podczas zmiany biegów? U mnie to szarpanie
> szczególnie odczuwalne jest przy redukcji i objawia się po przejechaniu
> jakiegoś dystansu, co mogłoby wskazywać na zmiany temperaturowe.
>
> Pozdrawiam
> Marek
Z tego co wiem, drop resistor instalują tjuningowcy spod znaku
"czipowania rezystorem czujnika temperatury". Rezystor ten wpięty w
obwód elektrozaworu "line pressure" wymusza na skrzyni zmiany biegów
przy maksymalnym ciśnieniu liniowym. Normalnie ciśnienie to jest
znacznie mniejsze i modulowane. Maksymalne ciśnienie liniowe jest w
skrzyni np. w trybie awaryjnym.
Czyli prosty i w miarę szybki sposób na zarżnięcie skrzyni.
Co do twoich objawów pracy skrzyni, nie licz na to, że bez poznania
marki, modelu, silnika i rocznika samochodu, bez jazdy próbnej z
podpiętym skanerem nikt ci sensownej diagnozy nie postawi.
R
-
3. Data: 2013-05-15 12:52:42
Temat: Re: Drop resistor
Od: Marek <m...@l...pl>
Oczywiście, masz rację, że bez jazdy próbnej trudno coś wyrokować. Ale
jeśli chodzi o ten rezystor, to wygląda na to, że jest on wyposażeniem
fabrycznym. Tzn. jest o nim mowa np. w serwisówce, łącznie ze wskazaniem
rezystancji, jaką powinien mieć. Wczoraj mierzyłem i okazało się, że ma
właściwą, jakkolwiek na górnej granicy tolerancji.
A pacjent to Nissan Maxima z 99 roku z 6-cylindrowym silnikiem
benzynowym VQ30DE.
Pozdrawiam
Marek
-
4. Data: 2013-05-15 14:10:16
Temat: Re: Drop resistor
Od: Robson <r...@...pl>
Skrzynia to RE4F04A. Cytat:
" Line pressure solenoid valve circuit check. Line pressure
solenoid valve regulates oil pump discharge pressure to suit driving
conditions in response to a signal sent from ATCU.
Diagnosis & Repair
1) With Ignition OFF, Disconnect solenoid harness connector
in engine compartment. Check resistance between terminal No. 4 (Maxima
and I30), No. 1 (Altima and Quest) and ground. Resistance should be 2.
5-5 ohms. If resistance is not within specifications, check line
pressure solenoid valve circuit. See
LINE PRESSURE SOLENOID TEST
in
COMPONENT TESTING & CIRCUIT TESTS. If resistance is not as specified,
remove control valve assembly. See CONTROL VALVE ASSEMBLY in OVERHAUL
article. Inspect line pressure solenoid, see appropriate solenoid test
under
COMPONENT TESTING & CIRCUIT TESTS
. Inspect sub harness for short
or open of solenoid wiring assembly.
2) If resistance is okay, check power source circuit. Using
ohmmeter, check resistance between terminal No. 4 (Maxima and I30),
No. 1 (Altima and Quest) and ATCU connector terminal No. 2. Resistance
should be 11.2-12.8 ohms. If resistance is not as specified, check
dropping resistor. See appropriate test under
COMPONENT TESTING & CIRCUIT TESTS
. Inspect harness for open or short
between ATCU terminal No. 2 and terminal cord assembly.
3) If resistance is okay, with ignition in OFF position,
check resistance between connector terminal No. 1 and ATCU terminal
No. 1. Resistance should be zero ohms. If not as specified, repair or
replace harness between ATCU and terminal cord assembly.
4) If resistance is as specified, road test vehicle and
perform self-diagnosis. If unable to obtain ATCU feedback, recheck
ATCU input/output signal inspection. If not as specified, check ATCU
pin terminals for damage or loose connection with harness connector."
R
-
5. Data: 2013-05-16 20:54:46
Temat: Re: Drop resistor
Od: N1 <s...@v...pl>
Nie wiem jaka masz skrzynię, ale u mnie w Lagunie, skrzynia DP0 za taki
objaw były odpowiedzialne 2 elektrozaworki.
Zobacz tu http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1813901.html
-
6. Data: 2013-05-16 23:43:08
Temat: Re: Drop resistor
Od: Marek <m...@l...pl>
W dniu 2013-05-16 20:54, N1 pisze:
> Nie wiem jaka masz skrzynię, ale u mnie w Lagunie, skrzynia DP0 za taki
> objaw były odpowiedzialne 2 elektrozaworki.
> Zobacz tu http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1813901.html
Dzięki za sugestię. W przyszłym tygodniu wybieram się do szpeca na
diagnostykę, bo do tego trzeba chyba tęższego łba.
Pozdrawiam
Marek