  • 1. Data: 2012-05-18 18:17:52
    Temat: Drogie autostrady
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    A dlaczego drogie ? Chocby dlatego

    http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,11549751,Budowla
    ncy_zglaszaja_roszczenia_za_usuwanie_spekan.html

    "Na konferencji GDDKiA zajmowała się tylko spękaniami na A2 i
    twierdziła, że powstały one wskutek fuszerki i niedbalstwa wykonawców.
    Tymczasem wykonawcy twierdzili, że spękania powstały wskutek
    stosowania technologii wymaganej przez GDDKiA. Ta opracowana we
    Francji technologia utwardzania nawierzchni w naszym klimacie może
    doprowadzić do powstawania spękań - ostrzegała już w zeszłym roku
    firma Eurovia, która jest związana kapitałowo z francuskim koncernem
    Vinci i buduje jeden z odcinków autostrady między Łodzią i Warszawą.

    Ale gdy GDDKiA ogłosiła, że "uruchamia klauzulę 15.1", co stanowi
    wstęp do rozwiązania kontraktów, wykonawcy przedstawili wymagane przez
    Dyrekcję programy naprawcze usuwania spękań. Tyle że potem gremialnie
    zapowiedzieli, że mogą od GDDKiA domagać się przedłużenia terminu
    wykonania inwestycji i zwrotu dodatkowych wydatków"

    J.

  • 2. Data: 2012-05-18 19:17:26
    Temat: Re: Drogie autostrady
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "J.F" napisał w wiadomości grup
    [...]
    Hm, a moze jednak tanie ?
    http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,11584574,Dlaczeg
    o_budowa_drog_wykancza_polskie_firmy_budowlane_.html

    "Dlaczego budowa dróg wykańcza polskie firmy budowlane?"

    Tylko czegos tu nie rozumiem - te konktrakty byly podpisywane chyba
    gdzies w 2008r. Szczyt koniunktury u nas.
    Potem przyszedl kryzys i generalnie ceny spadly. A oni dalej za
    narzekaja ze za tanio. To ile by chcieli ?

    J.

  • 3. Data: 2012-05-19 00:31:38
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 18.05.2012 J.F <j...@p...onet.pl> napisał/a:

> [...]
    > Tymczasem wykonawcy twierdzili, że spękania powstały wskutek
    > stosowania technologii wymaganej przez GDDKiA.

    Mnie ciekawie jeszcze coś innego. Czy istnieje w gdzieś w tym kraju,
    nowy kawałek równej drogi?
    Równej znaczy takiej gdzie nie nie czuć fal zaschniętego asfaltu?
    Jechałem dzisiaj nowym mostem północnym i jest znowu tak samo,
    czyli buja, a nie było jeszcze lata i upałów. Tak samo jak na
    w miarę nowym kawałku S8 w Warszawie. Czy nie da się zrobić równo?

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 4. Data: 2012-05-19 10:13:03
    Od: Cezary Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2012-05-19 00:31, kakmar pisze:

> [...]
    > czyli buja, a nie było jeszcze lata i upałów. Tak samo jak na
    > w miarę nowym kawałku S8 w Warszawie. Czy nie da się zrobić równo?

    Widzę, że nie tylko ja mam identyczne spostrzeżenia.
    Dla mnie na każdym kawałku nowo oddawanej drogi jest podobnie - nigdzie
    nie jest gładko jak na stole... a tak powinno być.
    Będziesz jechał mostem PN to przyjrzyj się krawężnikowi - widać jak
    faluje ;)

    Pozdrawiam !

  • 5. Data: 2012-05-19 18:47:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 19 May 2012 10:13:03 +0200, Cezary Daniluk napisał(a):

    > Widzę, że nie tylko ja mam identyczne spostrzeżenia.
    > Dla mnie na każdym kawałku nowo oddawanej drogi jest podobnie - nigdzie
    > nie jest gładko jak na stole... a tak powinno być.

    A co wy k*, wiecie o falowaniu
    http://www.youtube.com/watch?v=StJl9-KW2ws

    P.S. A ten asfalt to klada zachodnie maszyny. Ki czort - za Odra nie
    potrafia dzialac ?

    J.

  • 6. Data: 2012-05-19 19:12:28
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-05-19 10:13, Cezary Daniluk pisze:

> [...]
    > nie jest gładko jak na stole... a tak powinno być.
    > Będziesz jechał mostem PN to przyjrzyj się krawężnikowi - widać jak

    Asfalt się "układa" po oddaniu do użytku. Po kilku tygodniach/miesiącach
    staje się równiejszy.

  • 7. Data: 2012-05-20 22:57:51
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Sat, 19 May 2012 19:12:28 +0200, Marcin N
    <m...@o...pl> wrote:

    >Asfalt się "układa" po oddaniu do użytku. Po kilku tygodniach/miesiącach
    >staje się równiejszy.

    A beton? Bo te nowe kawałki S8 Mszczonów - Piotrków to też równe nie
    są.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 8. Data: 2012-05-21 08:29:49
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2012-05-19 00:31, *kakmar* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:
> [...]
    > czyli buja, a nie było jeszcze lata i upałów. Tak samo jak na
    > w miarę nowym kawałku S8 w Warszawie. Czy nie da się zrobić równo?

    Przepisy unijne - musi trochę targać, bo by kierowcy usypiali :)

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l