  • 131. Data: 2014-09-06 23:00:43
    Temat: Re: Droga z pierwszeństwem, a dobre maniery ?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "masti" <g...@t...hell> wrote in message news:lufb3g$9ef$1@dont-email.me...

    > no właśnie. O czymś takim jak kultura na drodze to nie słyszałeś.

    Kultura na drodze wymaga abyś brał też pod uwagę tych za Tobą,
    którzy stoją a nie muszą stać, a być może bardziej się spieszą niż Ty.

    > jak długo?

    Tak długo jak długo sytuacja tego wymagałaby.

  • 132. Data: 2014-09-06 23:01:24
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote in message
    ..
    > Użytkownik Pszemol P...@P...com ...

    > My tu jestesmy troche bardziej kulturalni i troche bardziej
    > rozumiemy ze czekanie nie jest konieczne.

    Ależ jest... W szczególności wpuszczając kogoś przed sobą
    stwarzasz KONIECZNOŚĆ czekania u siebie i tych za Tobą.

  • 133. Data: 2014-09-06 23:19:05
    Od: masti <g...@t...hell>

    Pszemol wrote:

    > Kultura na drodze wymaga abyś brał też pod uwagę tych za Tobą,
    > którzy stoją a nie muszą stać, a być może bardziej się spieszą niż Ty.

    jasne. Sorry, jak się spieszysz to wyjedź wcześniej

    > Tak długo jak długo sytuacja tego wymagałaby.

    ROTFL już to widzę.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 134. Data: 2014-09-06 23:44:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 6 Sep 2014, J.F. wrote:

    > Czasem i tak trzeba, bo owszem na glownej setki samochodow ... ale ile
    > ten z boku ma stac, godzine, dwie ?

    Ma ktoś link do anegdotycznego przesłuchania traktorzysty?
    (po kilkunastu minutach głupawki dostał i AFAIR wpakował się
    pod jakiegoś nisko latającego)
    Jakoś to szło "patrzę w lewo - jadą..."

    pzdr, Gotfryd.

  • 135. Data: 2014-09-06 23:56:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 6 Sep 2014, Pszemol wrote:

    > "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote
    >
    > Otóż to. I widzę że nawet grupowy oskarżyciel i obrońca sądowy
    > Gotfryd też zamilkł, więc chyba uznał że nie wygra tej sprawy ;-)

    No, ja to ciekaw jestem, czy jak TOBIE ktoś ustępuje, to celem
    zapobieżenia podobnym ekscesom w przyszłości, udzielasz mu
    stosownej reprymendy.
    Bo - żeby się nie przyzwyczaił - oczywistym jest, że nie skorzystasz,
    ale ciekawe co dalej. Klakson? Długie? Paszczowo?
    Czy lekceważysz i pozwalasz na szerzenie się anrchii? ;)

    A jakby jednak naszła Cię kiedyś pokusa pomocnictwa w tym groźnym
    przestępstwie (znaczy "skorzystania" z ustąpienia), to wspomnij
    na niniejszy wątek i Twoje własne stanowisko :>
    (co zaś do litery prawa, to moje zdanie wyraziłem dość dawno)

    pzdr, Gotfryd

  • 136. Data: 2014-09-06 23:59:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Pszemol P...@P...com ...

    > Nie znaczy też wcale że robią coś dobrego ani że faktycznie są rozsądni.

    Nie znaczy równiez, ze ci ktorzy jada bo maja pierwszenstwo nie zwarzajac
    na innych robią rowniez coś dobrego. Na pewno robią coś bezmyslnego.

  • 137. Data: 2014-09-07 00:08:18
    Temat: Re: Droga z pierwszeństwem, ... nie zawsze winny.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 6 Sep 2014, Zenowik6 wrote:

    > Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał
    >
    > Ooo, widzę, że coś jednak dotarło.

    Cavallino napisał WYRAŹNIE o czym innym.
    O spowodowaniu "niemożliwości" (np. niemożliwości dostrzeżenia).

    > Więc powtórzę (na postawie art.4) :
    > Będzie niewinny wtedy, gdy nie było okoliczności wskazujących na możliwość
    > odmiennego zachowania się debila będącego na drodze z pierwszeństwem.

    Zapomniałeś o szczególe: "względem jadącego".
    Mający pierwszeństwo może oczekiwać, że ten drugi mu ustąpi, "chyba
    że okoliczności wskazują inaczej". Mający ustąpić pierwszeństwa NIE
    może dedukować swojego "prawa" z czegoś, co jego NIE dotyczy.
    W szczególności, nie może dedukować że "drugi" się zatrzyma, nie
    przejedzie ciągłej itp.
    Zaznaczam, że znak B-20 STOP ma *dwa* znaczenia i nie jest to przypadek.
    A na kolizje na (niektórych) parkingach marketowych (tylko linia
    zatrzymania, bez A-7) też wyroki były.

    > Art. 4. Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze mają prawo
    > liczyć, że inni uczestnicy tego ruchu przestrzegają przepisów ruchu
    > drogowego, chyba że okoliczności wskazują na możliwość odmiennego ich
    > zachowania.

    To weź "klasyczny" przypadek skrzyżowania, z drogami mającymi wyznaczone
    pasy do jazdy we wskazanych kierunkach, własny skręt w lewo oraz
    "przeciwnika" który ze swojego pasu do bezkolizyjnego z Tobą
    skrętu w lewo jedzie prosto - po ciągłej rozdzielającej pasy,
    kiedy już ruszyłeś za oś jezdni jak on był jeszcze na "dobrym"
    pasie.
    I spróbuj sprawdzić wyroki.
    Teraz to chyba mało takich spraw, skoro "wiadomo".

    pzdr, Gotfryd

  • 138. Data: 2014-09-07 00:32:16
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote in message
    ..
    > Użytkownik Pszemol P...@P...com ...

    > Nie znaczy równiez, ze ci ktorzy jada bo maja pierwszenstwo nie zwarzajac
    > na innych robią rowniez coś dobrego. Na pewno robią coś bezmyslnego.

    Przynajmniej jeśli zachowują się zgodnie z przepisami to nic nie pogarszają
    próbując ulepszać :-)

  • 139. Data: 2014-09-07 00:34:37
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "masti" <g...@t...hell> wrote in message news:lufto9$kvj$1@dont-email.me...

    > jasne. Sorry, jak się spieszysz to wyjedź wcześniej

    Bardzo to "przemyślane" co tu piszesz...
    Czy sam jesteś dobrodziejem jak nie wyjdziesz wcześniej i się spieszysz?
    Obawiam się, że wtedy dobrodziejem na drodze nie jesteś...

    Nie sądź innych według siebie.

  • 140. Data: 2014-09-07 00:39:45
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > No, ja to ciekaw jestem, czy jak TOBIE ktoś ustępuje, to celem
    > zapobieżenia podobnym ekscesom w przyszłości, udzielasz mu
    > stosownej reprymendy.

    Nie, zwykle nie ma na to ani czasu ani okazji...

    Ale bardzo przeszkadza mi np. ktoś kto zwalnia i próbuje mnie
    wpuszczać gdy jadę na rowerze i właśnie wycelowałem sobie
    dziurę między samochodami a ktoś swym "dobrym sercem"
    nie tylko popsuł mi plany ale również stworzył niebezpieczną
    sytuację bo zaczął zwalniać na głównej drodze.

    Miewam też tu lokalnie takich "dobrodziejów" co to na skrzyżowaniu
    typu T z główną drogą potrafią głównej drodze stawać aby wpuścić
    przed siebie kogoś znajomego, sąsiada, blokując właśnie ruch za sobą.