  • Data: 2017-02-08 15:12:55
    Temat: Re: Droga na bogato
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-02-08 o 15:00, quent pisze:

    > Strasznie dużo zmiennych, do każdej zmiennej osobna łapówka zapewne.
    > To dopiero wychodzi drogo ;-)

    Chciałeś walczyć z dumpingiem, to masz. Tylko po co, normalnie w
    przetargach nie ma problemu dumpingu, a wręcz przeciwnie - często ceny
    są wyższe niż z wolnej ręki (większe wymagania stawiane w przetargach,
    mniejsza konkurencja ofert).

    A jeśli już rzeczywiście ktoś zastosuje dumping, to zamawiającemu w to
    graj. Ja też bym chciał, aby realizowano mi zlecenia poniżej kosztów. W
    szerszym kontekście są narzędzia prawne do walki z taką nieuczciwą
    konkurencją, ale na pewno nie jest takim sposobem "sprawdźmy oferty i
    odrzućmy najtańszą".

    > Zakładasz, że składający ofery znają ceny konkurencji?
    > Bardzo mało prawdopodobne.

    Nie zakładam. Znowu jakieś wnioski znikąd wyciągasz.

    > Zasada jest tylko jedna i "ślepa" - otwieramy koperty i odpada
    > najdroższa i najtańsza oferta.
    > Przecież komisja przetargowa jest jawna!

    Zasada jest nie tylko ślepa, ale i nieskuteczna. Po prostu jeśli ktoś
    będzie chciał zastosować dumping, to po prostu złoży 2 oferty, różniące
    się o 1 grosz (domyślisz się, czemu 1 gr niższa, a nie "za 1zł", czy mam
    też wyłożyć jak krowie na rowie?:)

    Poza tym co daje odrzucenie najdroższej oferty, skoro ona odpada z
    automatu?

    --
    Liwiusz