  • 1. Data: 2022-03-18 00:36:29
    Temat: Drastycznie krótkie zasięgi elektryków w stosunku do spalinowych
    Od: ii <i...@o...invalid>

    Hej,

    Refleksję mam :-)

    Narzeka się na krótkie zasięgi elektryków. Ale jak się temu przyjrzeć to
    to wcale nie jest bardzo mało. Wychodzi, że spalinowe mają tylko 2x
    większy zasięg od elektryka. Tak, 2x. Oczywiście nie każdy i nie zawsze
    ale ...

    .. jak sobie pociskam spalinowym to mi wychodzi 400km zasięgu.
    Elektrykiem z katalogowymi 399km miałbym np. 200km. A jak będę się snuł
    jak smród po gaciach tym spalinowym to zasięg nie będzie większy niż
    800km, sprawdziłem. Gdybym tak się snuł elektrykiem to mi on zrobi
    katalogowe 399km.

    Czyli mam rację, że 2x, prawda...

  • 2. Data: 2022-03-18 01:55:33
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Czyli mam rację, że 2x, prawda...

    a jak diesel to 4x... z ogonkiem
    Zasięg mojego jak mam ciężkie kopyto to 800km

  • 3. Data: 2022-03-18 06:13:06
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 18 Mar 2022 00:36:29 +0100, ii wrote:
> [...]
    > to wcale nie jest bardzo mało. Wychodzi, że spalinowe mają tylko 2x
    > większy zasięg od elektryka. Tak, 2x. Oczywiście nie każdy i nie zawsze

    Teraz. Kiedys bylo gorzej. Zreszta i teraz nie wszystkie maja duzy
    zasieg.
    Dodaj mozliwą degradacje baterii, wiec sie ten zasieg zmniejszy,
    dodaj, ze on liczony przy umiarkowanej predkosci, wiec owszem -
    przejedziesz 400km po autostradzie, ale z predkoscia 90km/h za tirami
    ..

> [...]
    > jak smród po gaciach tym spalinowym to zasięg nie będzie większy niż
    > 800km, sprawdziłem. Gdybym tak się snuł elektrykiem to mi on zrobi

    W zaleznosci od auta. Kurier w miescie potrzebuje dostawczaka
    elektryka ze 100km zasiegu, i tak wiecej nie przejedzie.

    400km zasiegu w trasie jest tylko lekko upierdliwe, zalezy zreszta dla
    kogo, problem w tym, ze beznyniaka sie szybko tankuje, a elektryka nie
    ..

    J.

  • 4. Data: 2022-03-18 07:04:34
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.03.2022 o 06:13, J.F pisze:

    > Dodaj mozliwą degradacje baterii, wiec sie ten zasieg zmniejszy,
    > dodaj, ze on liczony przy umiarkowanej predkosci, wiec owszem -
    > przejedziesz 400km po autostradzie, ale z predkoscia 90km/h za tirami

    Przede wszystkim dodaj, że uzupełnienie zasięgu spalinki do maxa to
    średnio pięć minut. Elektryka to musisz obiad zjeść - jeden jak masz
    szczęście. Moja spalinka w LPG ma w trasie jakieś 300 i jest to
    wkurzające trochę, ale bez większej przesady. Jedno dotankowanie i
    dojadę wszędzie. Plus 10 minut.

    > 400km zasiegu w trasie jest tylko lekko upierdliwe, zalezy zreszta dla
    > kogo, problem w tym, ze beznyniaka sie szybko tankuje, a elektryka nie

    O, to to.

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 5. Data: 2022-03-18 07:10:48
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Teraz. Kiedys bylo gorzej. Zreszta i teraz nie wszystkie maja duzy
    > zasieg.

    Wystarczy nie kupować innych, gdy się chce jeździć w trasie.
    Zresztą ten zasięg to jest potrzebny na tak długo, na ile nie potrzebuje
    się przerwy.
    Mnie na upartego 200 km to już było za dużo, bo chciałoby się stanąć
    częściej, a szkoda było czasu, bo lepiej jednak po 200 km, za to w
    miejscu z ładowarką.

    Ale to jest wydumany problem i występuje tylko w Polsce.
    I to też się zmieni.

    Na Zachodzie po prostu stajesz tam gdzie chcesz, bo zawsze masz
    kilkanaście szybkich ładowarek w promieniu kilkunastu km.
    W tym kilka bardzo szybkich.
    Przy autostradach głównie wielostanowiskowych.

    I po prostu uzupełniasz prąd w trakcie normalnej przerwy w podróży,
    zazwyczaj przerwy robisz dłuższe niż potrzebujesz na ładowanie.

    A filozofię że koniecznie trzeba przejechać jednym ciągiem 1000 km, to
    uprawiają hejterzy, nikt normalny tak nie jeździ.

  • 6. Data: 2022-03-18 09:00:49
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > A filozofię że koniecznie trzeba przejechać jednym ciągiem 1000 km, to
    > uprawiają hejterzy, nikt normalny tak nie jeździ.

    Ja tak jeżdżę. Nie tyle, że ciągiem co pomiędzy tankowaniami. Wcześniej
    miałem punciaka z lpg i zasięg elektryka - 250-280km. Wybitnie irytujące
    zwłaszcza, jeśli jechałem w obce tereny i nie miałem obcykanych stacji
    lpg (wtedy musiałem tankować zapobiegawczo). Tu gwiazdka: nie miałem
    sprawnego zasilania benzyną przez długi czas.
    Przesiadka na diesla była bardzo dużą poprawą wygody.

    Jednakże, jeśli mowa o jeździe po mieście a nie po trasie to tu uważam
    200km za zupełnie wystarczający zasięg...ale wtedy musisz mieć drugi
    samochód weekendowy:)

  • 7. Data: 2022-03-18 09:25:49
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 18-03-2022 o 09:00, sirapacz pisze:

    > Ja tak jeżdżę.

    Współczuję.
    Masochizm, czy pracujesz nabijając km na czas?
    1000 km jednym ciągiem w Punto - chyba bym wolał zasiłek dla
    bezrobotnych pobierać niż katować się w ten sposób.....

    > Jednakże, jeśli mowa o jeździe po mieście a nie po trasie to tu uważam
    > 200km za zupełnie wystarczający zasięg...ale wtedy musisz mieć drugi
    > samochód weekendowy:)

    Czyli nic nie zrozumiałeś z mojego wywodu.
    Chodzi o to, że przerwy i tak się robi, więc wystarczy w nich podładowywać.

    Do miasta to i zasięg 100 km wystarcza.

  • 8. Data: 2022-03-18 10:14:31
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Współczuję.
    > Masochizm, czy pracujesz nabijając km na czas?
    > 1000 km jednym ciągiem w Punto - chyba bym wolał zasiłek dla
    > bezrobotnych pobierać niż katować się w ten sposób.....

    punto to był ten stary z lpg:)
    Jednym ciągiem 1kkm to nie:) nie dałbym rady fizycznie:) chodzi o brak
    konieczności zawracania dupy tankowaniem i pilnowania konieczności
    uzupełnienia energii

    > Czyli nic nie zrozumiałeś z mojego wywodu.
    > Chodzi o to, że przerwy i tak się robi, więc wystarczy w nich podładowywać.

    Zrozumiałem - to ty nie rozumiesz mnie:)))
    Jak zjeżdżam na MOPa to jak jestem sam - po maksymalnie 5 minutach
    jestem w samochodzie włączając się ponownie do ruchu. Jak z rodziną to
    dolicz drugie 5.
    Tankowanie płynnego paliwa to liczmy dodatkowe 5 minut. A prądu? Ile w
    pół godziny naładuję? Robienie pauzy półgodzinnej co każdą stacje
    ładowania jest takie sobie. Dlatego marudziłem o punciaku, bo tam mając
    te 250km zasięgu to po 200 musiałem już pilnie wypatrywać stacji +
    tankowanie itd.
    Teraz jak zaleję przed wyjazdem bak to dojadę z okolic Wawy na Pomorze i
    jeszcze się pokręcę po okolicy zdrowo. A Gdańska to pewnie w dwie strony
    by mi wystarczyło bez zawracania gitary.

    > Do miasta to i zasięg 100 km wystarcza.

    Dziennie zdarza się 150:) więc u mnie nie do końća

  • 9. Data: 2022-03-18 10:29:28
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 18-03-2022 o 10:14, sirapacz pisze:

    >chodzi o brak
    > konieczności zawracania dupy tankowaniem i pilnowania konieczności
    > uzupełnienia energii

    Ile razy w roku Ci to przeszkadza?

    No na codzień to właśnie bev zdejmuje z Ciebie tą konieczność.
    Po prostu kończysz dzień wpięciem wtyczki do gniazdak, nie musisz jechać
    na cpn.

    > Zrozumiałem - to ty nie rozumiesz mnie:)))

    Rozumiem, ale ten etap już za mną i wystarczy tylko zmienic myślenie.

    > Jak zjeżdżam na MOPa to jak jestem sam - po maksymalnie 5 minutach
    > jestem w samochodzie włączając się ponownie do ruchu. Jak z rodziną to
    > dolicz drugie 5.

    Tak Ci się wydaje.
    Włącz kiedyś stoper - zobaczysz jak mocno się zdziwisz.

    > Tankowanie płynnego paliwa to liczmy dodatkowe 5 minut. A prądu? Ile w
    > pół godziny naładuję?

    Do następnego postoju wystarczy z dużą górką.

    > Teraz jak zaleję przed wyjazdem bak to dojadę z okolic Wawy na Pomorze i
    > jeszcze się pokręcę po okolicy zdrowo.

    A ile razy się zatrzymasz po drodze?
    Bo ja mam podobną trasę tam, tyle że z Poznania.
    Nigdy nie jechałem bez postoju, niezależnie od napędu
    Zawsze jakaś kanapka, toaleta - czasu na doładowanie wystarczy.
    Więc opisujesz nieistniejący problem.

    A na upartego dojadę bez postoju.

    > Dziennie zdarza się 150:) więc u mnie nie do końća

    150 km dziennie zrobisz znakomitą większością aktualnie sprzedawanych
    bev bez żadnego problemu.

  • 10. Data: 2022-03-18 10:52:00
    Od: ii <i...@o...invalid>

    > Teraz. Kiedys bylo gorzej.

    Co z tego, że kiedyś było gorzej?

    > Zreszta i teraz nie wszystkie maja duzy
    > zasieg.

    No nie, ale jak jeżdżę po Polsce to kupuję takie, które mają te 400km
    zasięgu a nie jakieś mniejsze. Tzn jeszcze tego nie zrobiłem, bo

    > Dodaj mozliwą degradacje baterii, wiec sie ten zasieg zmniejszy,

    Ale kiedy?! Jak mi się ten samochód skończy?

    > dodaj, ze on liczony przy umiarkowanej predkosci, wiec owszem -
    > przejedziesz 400km po autostradzie, ale z predkoscia 90km/h za tirami
    > ..

    Dlatego odnoszę to do realnej jazdy moimi spalinowymi. Im dokładnie tak
    drastycznie spada zasięg przy szybkiej jeździe jak elektrykom, że robi
    się 400km. I właśnie można sobie jechać pyr pyr pyr by mieć 800km. Ale
    to tyle. Więcej nie udaje się. Praktyczne osiągi z niejednego samochodu
    podaję a nie że ktoś gdzieś zrobił więcej lub mniej.

    > W zaleznosci od auta. Kurier w miescie potrzebuje dostawczaka
    > elektryka ze 100km zasiegu, i tak wiecej nie przejedzie.

    Ale za czym ten argument. Jak mu wystarcza 100 to niech Twizy jeździ :-)
    Ja o zwykłych ludzikach, którym wadzi 400km.

    > 400km zasiegu w trasie jest tylko lekko upierdliwe, zalezy zreszta dla
    > kogo, problem w tym, ze beznyniaka sie szybko tankuje, a elektryka nie
    > ..

    No jasne, ale to jak raz na rok jedziesz, to sobie poradzisz. Ja nawet
    Twizy bym pojechał raz przez Polskę :-) Ale to 3 doby zajęłoby :-)