  • 61. Data: 2011-03-22 20:17:35
    Temat: Re: Dozymetr elektroniczny bez tuby Geigera
    Od: p...@w...pl

    On 20 Mar, 22:48, Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl> wrote:

    > urban legend. Izotopy stosowane w czujkach dymu emitują promieniowanie
    > alfa, które zatrzymuje kartka papieru.. Emiter alfa do testowania
    > licznika też się za bardzo nie nadaje - do pomiarów promieniowania alfa
    > stosowane są specjalne liczniki, z cienkimi okienkami np. mikowymi.
    > Z ciekawostek - w DealExtreme i w Toys4boys można kupić breloczki
    > trytowe - tryt jest emiterem alfa.
    >
    > --
    > Pozdr.
    > Michał

    Tryt jest emiterem beta i niestety te breloczki promieniują na
    zewnątrz.

    Energia beta trytu jest bardzo niewielka i oczywiście same
    promieniowanie beta nie przechodzi przez obudowę bryloczka. Niestety
    hamowane elektrony (beta to elektrony) na obudowie wytwarzają dobrze
    znane promieniowanie rengenowskie (dokładnie tak samo jak w lampie
    rentgena). Obudowa nie jest z wolframu (jak elektrody w lampach) tylko
    szkła i plastiku, więc zamienia się niewielka część beta, ale
    wystarczy (aktywność tego trytu w środku jest całkiem spora, aby
    luminofor świecił, więc nawet niewielki procent zamieniany na rentgena
    jest całkiem spory). Energia tego promieniowania jest niewielka, ale
    jest - więc ja bym tego nie nosił z kluczami w kieszeni przy
    "sprzęcie".

    Pozdrowienia

  • 62. Data: 2011-03-22 21:21:56
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 20-03-2011 o 16:13:13 Desoft <N...@i...pl> napisał(a):

    > Ba, u żadnego nie stwierdzono raka.
    > Co prawda statystykę burzy fakt, że zwierzęta na wolności żyją krócej.
    http://przewodnik.onet.pl/forum/forum.html?hashr=1&d
    iscId=10874812&threadId=83331919&AppID=32#forum:MSwz
    Miw4LDgzMzMxOTE5LDIxMTI5MDA2MywxMDg3NDgxMiwwLGZvcnVt
    MDAxLmpz

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 63. Data: 2011-03-22 22:22:07
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

> [...]
    iscId=10874812&threadId=83331919&AppID=32#forum:MSwz
    Miw4LDgzMzMxOTE5LDIxMTI5MDA2MywxMDg3NDgxMiwwLGZvcnVt

    Eeee, to już przegięcie w drugą stronę.
    Jak powstawało życie na ziemii to były stworki typu pantofelek, a taki
    potrafi wytrzymać z 2000x więcej niż człowiek.

    --
    Desoft

  • 64. Data: 2011-03-23 08:38:26
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Desoft" <N...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Jak powstawało życie na ziemii to były stworki typu pantofelek, a taki
    > potrafi wytrzymać z 2000x więcej niż człowiek.

    Masz rację, ale gdyby promieniowanie tak deformowało komórki
    to z pantofelka wyrosłyby kozaczki:)

    Artur(m)

  • 65. Data: 2011-03-24 20:55:29
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Tue, 22 Mar 2011 01:28:06 +0100, J.F. napisał(a):

> [...]
    > przetwarza, gromadzi, posiada, posługuje się lub handluje substancją lub
    > przyrządem wybuchowym, materiałem radioaktywnym, urządzeniem emitującym
    > promienie jonizujące lub innym przedmiotem lub substancją, która może
    > sprowadzić niebezpieczeństwo dla życia lub zdrowia wielu osób albo
    > mienia w wielkich rozmiarach, podlega karze pozbawienia wolności od 6
    > miesięcy do lat 8.
    >
    > Co do innego artykulu to ponoc kiedys uzgodniono ze "wielkie rozmiary" =
    > 5 osob.
    >
    > Hm, to sobie chyba nie kupimy przechodzonego rentgena, a i swietlowke UV
    Cholera, a ja na zajeciach ZPT w latach 80tych zrobilem noz. W koncu
    jednym nozem da sie zamordowac pewnie ze 100 osob. A ile ich posiadam (w
    kuchni) to sie nie przyznam.

    A do tego, mam niebezpieczna substancje o nazwie elektrony. Wystarczy
    dotknac drutem, zeby zabic (jak dobrze pojdzie). I niestety, gromadze,
    przetwarzam i posluguje sie (ale nie handluje ani nie wytwarzam).

    I mialem kiedys Rubina. On ze 20kev emitowal, to wiecej niz tryt.

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski