    From: LordBluzg(R) <s...@o...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Dowód rejestracyjny i OC na inne nazwiska
    Date: Fri, 10 Apr 2015 12:37:57 +0200

    W dniu 2015-04-10 o 12:06, J.F. pisze:
    > Użytkownik "LordBluzg(R)" napisał w wiadomości
    > W dniu 2015-04-10 o 07:31, Liwiusz pisze:
    > [...]
    >
    > Ale o czym mowimy - o tym ze mozna dalej placic skladki, czy o tym czy
    > umowa sie przedluza i co bedzie jak stary wlasciciel przestanie
    > wspolpracowac ?
    >
    > Bo w ustawie pisze "Jesli posiadacz pojazdu nie wypowie ...".
    > A posiadacz nie jest juz posiadaczem (*), wiec punkt nie ma zastosowania.

    Zrozum. W omawianym przypadku, sprzedający i kupujący mają spisane
    kartki, zwane umową, którą widzieli TYLKO oni. Nikt, nawet proboszcz z
    parafii tego nie widział. Nigdzie nie była zgłoszona jakakolwiek
    sprzedaż. Te kartki sobie leżą w szufladach a obecny posiadacz pojazdu
    jeździ kilka lat na "papierach" byłego własciciela, tak jakby ten
    pojazd...pożyczył. Takie trudne do zrozumienia?

    > Polisa wiec zgodnie z ustawa wygasla lub wygasnie, i teraz
    > a) mozna o tym nic nie mowic, i udawac ze sprzedazy nie bylo,

    Nie wygaśnie bo OBOWIĄZUJE ją zapis PRAWNY o ciągłości ubezpieczenia.

    > b) jak ubezpieczyciel zechce dochodzic skladki, ktora nie wplynela od
    > starego wlasciciela, to mimo braku powiadomienia o sprzedazy
    > przedluzenie nie mialo miejsca, wiec i podstaw do dochodzenia nie ma,

    No i będą "jaja" bo nie dość że sprzedawca miał obowiazek zgłosić
    sprzedaż to nabywca też tego nie uczynił. Wtedy sprzedawca będzie musiał
    pokazać (NARESZCIE) umowę K-S, co automatycznie zostanie odnotowane u
    ubezpieczyciela. Uff.

    Może ale nie musi, nadal ZATAJAĆ że kiedyś spisano papierki i szybciutko
    powiadomić obecnego własciciela, że jak nie wpłaci kasy aby kontynuować
    ubezpieczenie, to UJAWNI że auto sprzedał parę lat temu i ma to w dupie :)

    Ponieważ ubezpieczyciel NIE MOŻE dalej przedłużać umowy, skoro doszło do
    sprzedazy a nowy właściciel nie dokonał zawarcia nowej umowy czy wpłaty,
    jak w dotychczas, to sprawa idzie do UFG i po 2 tygodniach jest 3kzł
    kary dla obecnego właściciela z tytułu braku ubezpieczenia.

    > c) jak bedzie wypadek ... no, skoro polisa sie nie przedluzyla, to
    > ubezpieczyciel moze nie wyplacic :-)

    Musi wypłacić bo OC nie jest dla obecnego wypłacane lecz dla
    poszkodowanego. Ubezpieczyciel NIC nie wie że kiedykolwiek pojazd
    zmienił własciciela. Nikt go nigdy nie powiadomił.

    > Ale z drugiej strony - polisa byla, oplacona, no - ciekawy temat dla
    > prawnikow.

    Żaden, wszystko Ci napisałem.

    > d) jak sie UFG dowie o sprzedazy przed laty ... patrz pkt c) - nalezy
    > sie kara nowemu wlascicielowi za brak polisy czy nie nalezy ?

    Za co kara? Pojazd jest ubezpieczony.

    > (*) - drobny kruczek - posiadacz i wlasciciel to nie to samo :-)

    > A wplacone gotowka ? :-)

    Słowo "pieniadze" to nie gotówka?

    Wamać, co Wy macie jakieś mózgi nieczytelne czy jak? Sytuacja jest JASNO
    opisana na samym początku przez wątkotwórcę (Antresolka). Kupił auto,
    spisał 2 kartki i olał resztę. Jeździ tak ileś lat i płaci składki na
    poprzedniego właściciela...bo pewnie ma taniej.

    --
    LordBluzg(R)