    From: WebCM <w...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.www
    Subject: Re: Dostosowanie szablonu pod 1024x768 lub dowolnej
    Date: Thu, 12 Aug 2010 15:11:16 -0700 (PDT)

    > Dodatkową wadą takiego rozwiązania jest to, że przy większej szerokości
    > strony masz dłuższe wiersze, żeby więc łatwiej się czytało powinieneś
    > zwiększyć font-size i interlinię, a tego w CSS nie zrobisz. Więc lepiej
    > odpuść sobie layout na %.

    Z jednej strony tak, a z drugiej: w ciągu roku udział 1024x768 spadł
    do ~25%. Może utrzymać się długo ze względu na wzrost ilości
    netbooków, laptopów i innych urządzeń przenośnych. Jednak użytkowników
    większych rozdzielczości jest więcej, dlatego chciałbym ułatwić im
    życie - dostosować layout głównie dla nich.

    Inną opcją jest stworzenie 2 wersji o stałej szerokości - jednej dla
    1024x768, a drugiej dla wyższych (wtedy można newsy wyświetlać np. w 2
    łamach). Pojawi się kolejny problem - drugą wersję dla jakiej
    rozdzielczości? ;)

    Naprawdę zagubiłem się :/

    Pobawiłem się w CSS. Nie ma problemu z zastosowaniem One True Layout,
    ale edycja takiego układu dla mniej cierpliwego webmastera może być
    koszmarem. Robi się to tak:

    #srodkowyPanel {
    float: left;
    width: 100%; /* nie wiem, ile % szerokości zajmie panel przy danej
    szerokości !! */
    }

    #lewyPanel {
    float: left;
    margin-left: -100%; /* chyba to ma związek z ustawieniem 100% dla
    środkowego */
    position: relative;
    right: 240px; /* chyba to samo to left: -240px, uwzględniamy
    margines 10px */
    width: 230px;
    }

    #prawyPanel {
    float: left; /* ostatecznie można ustawić right */
    margin-right: -240px;
    width: 230px;
    position: relative;
    }

    #kontenerNaSmieci {
    min-width: 400px; /* minimalna szerokość środka */
    padding-left: 240px;
    padding-right: 230px;
    position: relative;
    }

    Coś może pomotałem, ale efekt powinien wyjść. Czy da się wyrzucić
    nadmiarowy element #kontenerNaSmieci? Jeżeli wrzuciłbym jego CSS-y do
    znacznika <body>, wtedy marginesy wpłyną na nagłówek, pasek menu i
    stopkę.

    Pewnie istnieją lepsze sposoby na uzyskanie efektu (3 kolumny, boczne
    o stałej szerokości, środkowa o zmiennej). Najlepiej, by środkowa
    kolumna pojawiła się w kodzie jako pierwsza, a potem boczne -
    rozwiązanie ma swoje zalety.

    Na koniec wrócę do pytania o sens tworzenia szablonu, w którym boczne
    panele są stałe, zaś środkowy dostosowuje się do szerokości okna
    przeglądarki. Taki układ ma wady i zalety:

    + dostosuje się do szerokości = ładniejszy wygląd
    + nie trzeba tworzyć oddzielnych wersji
    + można ustawić max i min
    - trochę nadmiarowego kodu HTML i CSS
    - wymaga dużo obliczeń, modyfikacja jest trudna
    - zawartość/tekst może stać się zbyt długi